AndroidHealthClinic

Bang voor je baan/inkomen door corona? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Eerst pinten drinken zodat je al wat tipsy bent. Is leuker dan.
En liever sos dan. Zou dan nog leuker zijn moest er zo'n geil voetbalmilfje tussen lopen die er ook zin in heeft :D
Als er dan toch gescoord moet worden, dan maar gelijk goed :roflol:
 
Als er dan toch gescoord moet worden, dan maar gelijk goed :roflol:
Idd. Ik zou alleen hiervoor al kinderen maken met mijn vriendin
notsrs
semisrs
 
Jullie zijn met twee. Kan 'reteslecht' verdienen maar wel beide een fulltime job. Ben er zeker van dat jullie samen een meervoud verdienen dan een part-time kassabediende die ook nog eens telkens haar laatste geld uitgeeft aan een nieuwe gsm en sigaretten.

:o

Zo typerend vaak, mensen die bij mij weleens wat klusjes doen zijn ook van die categorie en willen vaak eerst even een voorschot, kunnen ze nog even peuken halen, of komen ze trots laten zien dat ze een telefoontje van 1000 euro op afbetaling hebben.
 
Bedrijven doen altijd wel trieste dingen, maar het wordt volgens mij nu alleen maar erger. Waar ik werk geldt mondiaal al vele maanden een aannamestop vanwege de onzekere tijden als gevolg de coronacrisis. Een collega van mij zat ik een situatie dat zijn tijdelijke contract niet langer verlengd mocht worden, maar een vaste baan zat er dus niet in. Zijn aanwezigheid wordt gewaardeerd boven een nieuwe kracht dus is hij verleidt om als ZZP'er aan de slag te gaan bij ons, omdat er op 1 site een nieuw project is opgestart kan dit wettelijk gezien ook nog eens. Hij is de 55 al gepasseerd dus ondanks dat het niet heel netjes is kan je ook zeggen hij mag blij zijn dat hij wek heeft, maar als we dan nu het bericht krijgen dat we in oktober een nieuw productie record gedraaid hebben (en de fabriek produceert al ruim 15 jaar) is het allemaal wel erg triest
 
dat we in oktober een nieuw productie record gedraaid hebben (en de fabriek produceert al ruim 15 jaar) is het allemaal wel erg triest
Elke gebeurtenis is weer een kans om de pareto distributie verder te escaleren. Zie ook de top billionaires die er weer flink op vooruit zijn gegaan terwijl kleine bedrijven kapot worden geregeld en werknemers op hun loonverhogingen of meer inleveren.

Zou bij 55 ook wel blij zijn met voortzetting ipv uitkering. Zie er dan maar weer ergens in te komen. Is hij nog gelijk uitgekomen of erop vooruit gegaan met het tarief?
 
Zou bij 55 ook wel blij zijn met voortzetting ipv uitkering. Zie er dan maar weer ergens in te komen. Is hij nog gelijk uitgekomen of erop vooruit gegaan met het tarief?
Natuurlijk, maar nog 12 jaar in vaste dienst is wel een stuk prettiger. Volgens mij krijgt hij nu 1.8 keer het uurloon als voorheen.
 
Nou, voorlopig is er voor mij alleen maar meer werk. Maar echt top is het niet bij ons. Bedrijf heeft wel goed gereageerd en we staan er oké voor. Als de Corona straks weg is hebben we een goede uitgangspositie.

Dus niet bang voor mijn baan. We bang voor de crisis die er aan zit te komen en voor de banen van een heleboel mensen. Ik hoop dat er een snelle opleving komt en blijft en dat massale faillissementen uitblijven. Maar ik vrees komende twee drie jaar het ergste.
 
Mijn tijdelijke contract is niet verlengd. Ik zou een vast contract moeten krijgen als het verlengd werd, maar het bedrijf waar ik werk heeft nog nooit een vast contract gegeven aan iemand met mijn functie (sales agent).

2021 in zonder werk
 
Mijn tijdelijke contract is niet verlengd. Ik zou een vast contract moeten krijgen als het verlengd werd, maar het bedrijf waar ik werk heeft nog nooit een vast contract gegeven aan iemand met mijn functie (sales agent).

2021 in zonder werk
Dat bedoelde ik. Best kut. Hopelijk kun je wat vinden in het voorjaar als de vaccinaties een beetje op gang komen.
 
Dat bedoelde ik. Best kut. Hopelijk kun je wat vinden in het voorjaar als de vaccinaties een beetje op gang komen.
Ik heb er mijn vrede wel mee. Overweeg al sinds het einde van de zomer om ontslag te nemen. Ga de komende periode ook niets anders zoeken en me richten op mijn studie
 
Ik heb er mijn vrede wel mee. Overweeg al sinds het einde van de zomer om ontslag te nemen. Ga de komende periode ook niets anders zoeken en me richten op mijn studie
Goed alternatief, als je geen huis, gezin etc te onderhouden hebt ook goed te doen. Alsnog klote.
 
Goed alternatief, als je geen huis, gezin etc te onderhouden hebt ook goed te doen. Alsnog klote.
Ja heb weinig lasten en woon nog niet op mijzelf. Heb wel een paar projectjes waar ik nu ook echt tijd voor zal hebben en dat lijkt me ook wel fijn.
 
Voordat de volgende crisis wellicht voelbaar zal worden ben ik wel benieuwd hoeveel mensen er nu echt iets gevoeld hebben van corona. Zijn er mensen die hun inkomen of baan zijn kwijtgeraakt door corona en/of de maatregelen?
 
Voordat de volgende crisis wellicht voelbaar zal worden ben ik wel benieuwd hoeveel mensen er nu echt iets gevoeld hebben van corona. Zijn er mensen die hun inkomen of baan zijn kwijtgeraakt door corona en/of de maatregelen?
Denk dat de gevolgen van de coronamaatregelen nog stukken voelbaarder worden. De eerste inflatiecijfers beginnen pas net binnen te komen en er zijn nog steeds enorme problemen met bevoorrading.

Verwar je aandachtspanne voor het nieuws du jour maar niet met de daadwerkelijke economische gevolgen.
 
Back
Naar boven