XXL Nutrition

Bang voor spierverlies in minicut...

Bezoekers in dit topic

Alincane

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
26 jan 2022
Berichten
563
Waardering
766
Lengte
1m78
Massa
80kg
Vetpercentage
18%
Hallo iedereen,

Ik ben begonnen met een minicut. Ik heb nu na 2 weken al het gevoel dat ik ieler word en ga overal aan twijfelen, ik dacht vandaag dus in de spiegel te zien dat mijn borstmassa minder was (idk of dit echt zo is). Het doel van deze minicut was omdat ik uit een bulk kwam, het nodige vet percentage te verlagen voornamelijk ook omdat ik vond dat mijn buik wat was meegegroeid. Ik heb nog 4 weken officieel te gaan. Waarop kun je gaan letten zodat je niet onnodig spiermassa verliest.

Een ideaal beeld in mijn hoofd is dat ik een minder ronding heb bij mijn buik. Mijn abs zie je gewoon maar toch lijk ik een buikje te hebben.

Of is dit allemaal psychologisch, en ondergaat iedereen dit tijdens een cut?

Wanneer kap je vroegtijdig met de cut?

Gr. Alincane
 
Als je echt 18% vet hebt en je niet meer als 1% van je lichaamsgewicht verliest en gewoon nog zwaar traint zal je niet zo snel spieren verliezen. Zoals Wanna al zegt je verliest eerst vocht en glycogeen waardoor je minder groot lijkt.

Echter als je echt lean wordt lijk je groter als je gespierd bent. Maar ligt dus aan hoeveel gewicht je verliest hoe snel en of je nog hard zwaar traint. Dat je na 2 weken al denkt dat het fout gaat moet echt tussen je oren zitten want zo snel verlies je ook je spieren niet. Spierverlies gebeurt vaak als je een stuk lager als 18% bent qua vet.
 
Als je echt 18% vet hebt en je niet meer als 1% van je lichaamsgewicht verliest en gewoon nog zwaar traint zal je niet zo snel spieren verliezen. Zoals Wanna al zegt je verliest eerst vocht en glycogeen waardoor je minder groot lijkt.

Echter als je echt lean wordt lijk je groter als je gespierd bent. Maar ligt dus aan hoeveel gewicht je verliest hoe snel en of je nog hard zwaar traint. Dat je na 2 weken al denkt dat het fout gaat moet echt tussen je oren zitten want zo snel verlies je ook je spieren niet. Spierverlies gebeurt vaak als je een stuk lager als 18% bent qua vet.
Dus gwn lekker doorgaan ! Thanks man
 
Back
Naar boven