MuscleMeat

Bankdrukken geen vooruitgang(erger me dood) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

fanatiekeling

Cool Novice
Lid geworden
5 jan 2012
Berichten
153
Waardering
1
Lengte
1m95
Massa
98kg
Vetpercentage
17%
Hallo ik train nu 4 maanden ongeveer. Mijn bankdrukken gaat niet echt vooruit, maar het is net of mn borstspieren niet genoeg doen alleen bij flys verneem ik het de volgende dag. Ik heb meer het gevoel dat mn schouder triceps het werk doen, en geen nadruk op mn borst leg, ik erger me hier mateloos aan. Mijn verdere progressie gaat super, zie er ook niet uit als een mietje maar druk wel als een mietje als je begrijpt wat ik bedoel, armen groeien als kool 39cm en triceps gaat ook goed, rug naar mijn denken ook alles wel behalve dat bankdrukken maar niet. Ik denk dat ik iets verkeerdt doe ofzo, dat ik niet genoeg nadruk op de borst leg door het niiet goed te doen. Kan het ook zo zijn dat ik teveel met mn armen krachtzet ofzo? Hopelijk kunnen jullie me helpen!
 
niet te ver laten zakken. armen niet verder dan 90graden laten zakken, anders train je inderdaad meer je armen....
 
Ik laat de stang zacht mn borst aantikken, en net iets onder mn tepel voorheen hield ik hem hoger maar verdoete ik mn schouders mee. Maar zal dat het zijn dat ik de stang te ver laat zakken lijkt me sterk.
 
niet te ver laten zakken. armen niet verder dan 90graden laten zakken, anders train je inderdaad meer je armen....

HAHAHAHAHA

pure bro science

OT: afwisseling is the key. Pak ook eens dumbbells. Controleer je techniek. Ga lager in gewicht en bouw weer op etc. lees de stickies!
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je je reps veranderen. Ik deed jaren minimaal 8. Maar was moe als ik bij mijn max gewicht in de buurt kwam. Sinds een paar maand sla ik de lagere gewichten over. En begin bij 10, 12½ onder mijn max. Druk die twee, drie keer. En doe er dan 5 kg bij. Druk die ook twee, drie keer. Zo verder tot ik bij mijn max kom. Dan in stapjes van 2½ kg. Zo heb ik de laatste paar maanden al meer oefeningen uitgevoerd. En merk inderdaad dat ik meer kg aankan. Sterker word.
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Ik doe 10,8,8,6,6 bij de tweede 6herh lukt het niet best meer train spiergroepen trouwens 2x in de week.
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Ok dan ik heb me de wallen onder mn ogen bezorgd zo vaak heb ik benchpress filmpjes bekeken, het is mooi om te zien als mn armen dik opzetten als ik in de spiegel kijk maar dan denk ik ook meteen aan de progressie van mn chest. Ben ook niet de kleinste in de gym en dan 60kilo maar 6keer kunne drukken en dan nog het gevoel in mn triceps en schouders bij bankdrukken heb het gevoel dat er veel meer in zit ???
 
Je zou ook kunnen proberen om af te wisselen met incline dumbbell press en chest press.
Afwisseling is belangrijk, probeer na een periode van 6-8 weken nieuwe oefeningen te pakken om zo de prikkel op je lichaam te houden.
 
:)
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens Max-OT te trainen met benchen.
 
Dit heb ik ook. Ik train al 3 weken maar heb het gevoel dat ik op een dood punt hang. jou raad ik ook AAS aan, daar ga ik nu ook aan beginnen
 
Waarom? Bron? Principe? Gedachte? Onderbouwing? Ik ben het hier totaal mee oneens, vergeet niet dat topicstarter MAAR 4 maanden bezig is. Geen vier jaar op zelfde manier.
Waarom ik het oneens ben zie: http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/constant-wisselen-oefeningen-296653/index2.html#post6446018 of vollediger: http://forum.dutchbodybuilding.com/...-verschillende-oefeningen-296329/#post6435491

Ik ben het volkomen met je eens;
1. De eerste factor waarop je varieert (bij stagnatie) is doorgaans de manier waarop de sets en reps gedaan worden.

2. Heel dichtbij ligt het volgende actiepunt, het afwisselend benadrukken van Volume en Intensiteit.

Variaties op basis van deze 2 punten zijn dan bijvoorbeeld het doen van meer sets en/of reps bij een lagere %1RM OF minder sets en/of reps bij een hoger %1RM

Meestal is het spelen met deze factoren al meer dan voldoende om lange tijd progressie te blijven boeken (maanden tot jaren!)

3. Een derde variatie-mogelijkheid is het kiezen van een andere trainingsindeling. Bijvoorbeeld van een 3-daagse split, naar een 5daagse of van een UB/LB naar een PUSH/PULL split.

4. Pas als allerlaatste optie raad ik het wisselen van oefeningen aan!
(Daarbij ga ik er wel van uit dat je al wat langer traint en voor jezelf hebt uitgedokterd wat de meest effectieven oefeningen zijn.)

Dit zijn belangrijke punten wat je kan doen als je op een "punt" zit wanneer je geen vooruitgang meer ziet. En hier geef ik je ook volkomen gelijk in. Maar naar mijn mening zijn deze 4 punten niet in vaste volgorde maar voor iedereen verschillend.
 
Je moet leren bouncen. Laat die bar lekker stuiteren op je borst, dan kun je zwaardere gewichten pakken. Je pezen en gewrichten raken aan de zwaardere gewichten gewend, hetgeen een positieve impuls zal geven aan je vooruitgang op bench.
 
Druk je schouders goed naar elkaar toe, in de bench. Verder is het onderste gedeelte van je beweging het punt waarbij je je borstspieren het zwaarste belast, je lockout is voornamelijk schouders/triceps werk.
 
Je moet leren bouncen. Laat die bar lekker stuiteren op je borst, dan kun je zwaardere gewichten pakken. Je pezen en gewrichten raken aan de zwaardere gewichten gewend, hetgeen een positieve impuls zal geven aan je vooruitgang op bench.

Grapje?
 
Je moet leren bouncen. Laat die bar lekker stuiteren op je borst, dan kun je zwaardere gewichten pakken. Je pezen en gewrichten raken aan de zwaardere gewichten gewend, hetgeen een positieve impuls zal geven aan je vooruitgang op bench.

Leer die jongen dan meteen het warme-pindakaas-op-borst-effect.

Even zonder grappen en grollen, niet na deze mafkees luisteren. Anders lig je dalijk dubbel onder de bench of met een ingedeukte borstkas.
 
Back
Naar boven