AndroidHealthClinic

Bankdrukken in machine

Bezoekers in dit topic

Bulk40

Cool Novice
Lid geworden
29 aug 2020
Berichten
183
Waardering
89
Lengte
1m90
Massa
112kg
Vetpercentage
20%
Eergisteren na eindeloos vergeefs wachten in de sportschool op een bankdruk bank eens een Smith machine geprobeerd. Licht gewicht heel langzaam zakken en wijde greep heel strak en strikt uitgevoerd. Nu al 2 dagen een spierpijn in de borst die ik nooit heb bij gewoon bankdrukken. Ik druk op goede dagen 5x5 100kg. Nu in de machine 5 x 10 x 70 nadat ik incline db press had gedaan. Ik overweeg nu vaker die machine te gaan gebruiken. Of ben ik gewoon een f#cking pussy en moet ik die 5 x 10 x 70 op een gewone BP gaan doen. Ik train vrijwel alles op los gewicht. Wellicht eens isoleren. Iemand raad?
 
Dat komt omdat je iets nieuws doet, dan raken je spieren altijd verzuurd
Bankdrukken train de borstspieren ook goed
Bijvoorbeeld toen ik de snatch grip high pull voor het eerst probeerde had ik enorm verzuurde traps. Maar dat betekent niet dat ik mn traps niet train met schouderdrukken en deadlift. Aan die oefeningen ben ik gewoon gewend
 
Eergisteren na eindeloos vergeefs wachten in de sportschool op een bankdruk bank eens een Smith machine geprobeerd. Licht gewicht heel langzaam zakken en wijde greep heel strak en strikt uitgevoerd. Nu al 2 dagen een spierpijn in de borst die ik nooit heb bij gewoon bankdrukken. Ik druk op goede dagen 5x5 100kg. Nu in de machine 5 x 10 x 70 nadat ik incline db press had gedaan. Ik overweeg nu vaker die machine te gaan gebruiken. Of ben ik gewoon een f#cking pussy en moet ik die 5 x 10 x 70 op een gewone BP gaan doen. Ik train vrijwel alles op los gewicht. Wellicht eens isoleren. Iemand raad?
Als je 5 x 5 x 100 drukt, moet 5 x 10 x 70 toch wel lukken op de bench?
 
Ja makkelijk 5 x 10 x 70. 5 x 10 x 85 ook nog wel. Maar ik bedoel 5 x 10 x 70 net zo strikt langzaam en strak als in de machine.
 
ik zou altijd bij grote voorkeur kiezen voor een vrije bewegingsbaan t.o.v machines

Ik ook in pricipe, maar een plate loaded Matrix chest press heeft ook adductie in de beweging (en is ideaal voor ego liften omdat je minstens 1,5x meer gewicht kan nemen dan met bankdrukken).
 
Puur voor hypertrofie zou ik juist voor een machine kiezen.

Misschien, maar dan liever geen Smith machine. Het is misschien persoonlijk, maar in bijna 10 jaar trainen heb ik precies 1x een Smith machine gebruikt (voor schouder press) en ik wist meteen waarom het ding me tegenstond: wat een geforceerde bewegingsbaan.
 
Misschien, maar dan liever geen Smith machine. Het is misschien persoonlijk, maar in bijna 10 jaar trainen heb ik precies 1x een Smith machine gebruikt (voor schouder press) en ik wist meteen waarom het ding me tegenstond: wat een geforceerde bewegingsbaan.
Als je niet weet hoe je een machine moet gebruiken gaat het je inderdaad blessures opleveren. De geforceerde bewegingsbaan kan juist iets toevoegen.
 
Als je niet weet hoe je een machine moet gebruiken gaat het je inderdaad blessures opleveren. De geforceerde bewegingsbaan kan juist iets toevoegen.

Hoe moet dat dan? Ben nu wel benieuwd.
 
Smith is incline wel een fijne oefening, de bewegingsbaan blijft daarin nog natuurlijk en komt overeen met hoe je deze los pakt, flat is de smith echt een killer voor de schouders die in een nare positie worden gedwongen, maar als het goed is voel je dat zelf wel.

Voor gains en kracht ga je altijd op gevoel af, voelt iets fijn dan nooit iemand iets laten afraden.
 
Thanks Kieft ik ga hem gewoon incline een tijdje pakken. Kijken wat het doet.
 
Back
Naar boven