AndroidHealthClinic

Bankdrukken limiet (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat moet je nu doen als je maar niet boven een bepaald gewicht uit (lijkt) te komen?

Ik fitness al enkele jaren maar met bankdrukken wil het maar niet opschieten. 70 lijkt echt de max en dit is zo frustrerend. Nou zegt de 1 met een laag gewicht heel veel reps maken om meer te kunnen pushen en de ander zegt met zwaarder gewicht 2 a 3 reps maken voor meer power.

Lijkt bij mij allebei niet te werken. Vanwege tijd train ik ook maar max 2x per week misschien dat dat er ook wel mee te maken heeft?

Ik denk ik vraag het de pro's!

Mischien al voorbij gekomen, maar heb je er wel eens aan gedacht om bankdrukken gewoon een tijdje uit je schema te gooien en je meer toe te gaan spitsen op dumbbelldrukken en dips?

Verders moet je het mischien zoeken in de synergisten en stabilisatoren. Maw mischien zijn je armen/schouders/enz niet sterk genoeg en moet je die eerst sterker zien te krijgen.
 
zoals genoemd, pak stronglifts!
 
Wat ik zou doen ... Eerst en vooral een mooie rode draad volgen qua voeding . Begin al bvb met twee routines per dag . Bvb 's morgens een havermoutshake met whey en banaan en 's avonds 500 g kwark of evt. een caseïneshake . Probeer minstens 6 keer per dag een eetmoment te hebben waarvan 4 met vast voedsel . Eet noten .
Voor een goeie bench is uiteraard een goede techniek vereist , laat deze nakijken .
Zorg ervoor dat je op benchdag iets in die trent doet : week 1 : 5x6x40 , week 2 : 7x5x50 , week 3 : 8x3x57.5 , week 4 : deload , 3x5x35 , week 5 : 5x4x60 , week 6 : 4x3x62.5 , week 7 : 2x2x65 , week 8 : deload 3x5x35 , week 9 : maxen . Doe erna low volume dips en wat extensions en evt een pushdown .
 
yep, rippetoe

3 x 5 , elke week 2,5 kilo gewicht erbij

Grootste fout is (denk ik) dat mensen gewoon beginnen en kijken hoeveel reps ze kunnen doen.
Het is denk ik beter om van tevoren een aantal reps in gedachten te hebben wat je MOET halen.

Niet teveel energie en kracht verspillen met eindeloos opwarmen en stom 'oppompen' . Zonde van de energie, verspilling, zonde , gewoon scheisse.
2 setjes van 8 op halve kracht of zelfs 1/3 van je 5x max is zat . (zal ik wel commentaar op krijgen lol)
Ik zelf warm op met 2 x 8 x 40, en ga daarna 3x5x 115 doen . Niet echt een uitebreide opwarming maar als je de setjes NETJES en GECONTROLEERD doet is het geen probleem.

Goed hard in de stang knijpen, gecontrolleerd laten zakken (niet laten "vallen")

Als je het gevoel hebt dat je het gewicht echt onder controle hebt kun je gewoon meer drukken.

En zo elke week 2,5 kilo erbij .

Na de 3x5 werksetjes kun je gaan kloten (oppompen en zo) , meer reps, allemaal niet zo heel belangrijk meer als je je werksetjes maar gehaald hebt.

oh en p.s : Neem genoeg tijd tussen de werksetjes ! 2 minuten is te weinig als het zwaar was
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: DG80
1 warming up set
2e set 50% van wat je kan (14x)
3e set 75% van wat je kan(8x)
4e set 95% van wat je kan(6x)
5e set 100% van wat je kan en zovaak als je kan..

hiernaast goed eten.
en een pre-workout erbij!

succes

Sorry maar wat is dit voor advies? Als ik max 125 kg druk dan kan ik niet 118 kg 6x drukken hoor.
 
Kom je wel massa aan? ligt vooral bij de voeding denk ik. Als je kracht niet toeneemt kan je ook veronderstellen dat je spiermassa weinig toeneemt.

Verder je schouders/triceps etc goed trainen, probeer wat meer "squeeze" oefeningen voor je borst (DB fly's e.d.) dit zijn ook goede massabouwers en helpen je borst sterker te maken.

-Probeer eens wat dropsets, andere reprange (5 x 5 voor kracht)
-Als je voeding wel perfect is en je hebt een schema maar je blijft toch op het plateau, kan een supplement uitkomst bieden. Denk aan BCAA, creatine bijvoorbeeld.

Verder is het meeste al langs gekomen, gelijk aan rippetoe of stronglifts beginnen is natuurlijk ook een idee maar hoeft niet gelijk dé oplossing te zijn.

succes
 
Laatst bewerkt:
yep, rippetoe

3 x 5 , elke week 2,5 kilo gewicht erbij

Grootste fout is (denk ik) dat mensen gewoon beginnen en kijken hoeveel reps ze kunnen doen.
Het is denk ik beter om van tevoren een aantal reps in gedachten te hebben wat je MOET halen.

Niet teveel energie en kracht verspillen met eindeloos opwarmen en stom 'oppompen' . Zonde van de energie, verspilling, zonde , gewoon scheisse.
2 setjes van 8 op halve kracht of zelfs 1/3 van je 5x max is zat . (zal ik wel commentaar op krijgen lol)
Ik zelf warm op met 2 x 8 x 40, en ga daarna 3x5x 115 doen . Niet echt een uitebreide opwarming maar als je de setjes NETJES en GECONTROLEERD doet is het geen probleem.

Goed hard in de stang knijpen, gecontrolleerd laten zakken (niet laten "vallen")

Als je het gevoel hebt dat je het gewicht echt onder controle hebt kun je gewoon meer drukken.

En zo elke week 2,5 kilo erbij .

Na de 3x5 werksetjes kun je gaan kloten (oppompen en zo) , meer reps, allemaal niet zo heel belangrijk meer als je je werksetjes maar gehaald hebt.

oh en p.s : Neem genoeg tijd tussen de werksetjes ! 2 minuten is te weinig als het zwaar was

Dikke + 1
 
Schijnbaar heb je die paar jaar dat je al traint voornamelijk maar wat aan lopen klooien

Zo zou je het gerust kunnen omschrijven ja, je tilt een gewichtje hier en een gewichtje daar en na een uurtje stop je er weer mee.

Een echte gedachte heeft er bij mij nooit achter gezeten waardoor ik blijkbaar ook geen vooruitgang meer boek.

Hoewel, met andere spiergroepen ben ik in die jaren wel omhoog gegaan.

---------- Post toegevoegd Thu 17 Nov 2011 om 16:42 ----------

Mischien al voorbij gekomen, maar heb je er wel eens aan gedacht om bankdrukken gewoon een tijdje uit je schema te gooien en je meer toe te gaan spitsen op dumbbelldrukken en dips?

Nee want ik vind bankdrukken de leukste oefening

---------- Post toegevoegd Thu 17 Nov 2011 om 16:44 ----------

Ik ga dat eerste Excel schema eens volgen en kijken wat daaruit komt aan het eind van de rit.
 
Hoeveel zijn je squat en deadlift vooruit gegaan in in die jaren dan?
 
Back
Naar boven