AndroidHealthClinic

Bankdrukken los of in squat rek, wat is beter? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Justifire

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2003
Berichten
1.768
Waardering
0
Heb eerst een tijdje gebankdrukt met losse stang, toen ben ik overgestapt op bankdrukken met het squad-rek.
Heb het idee dat ik dan gerichter de borst train, maar ik ben bang dat ik dan de spieren om te stabiliseren niet train (stang zit immers vast)
Wat is nou eigenlijk beter?
Zelf denk ik los drukken, zie de echte BB ook niet in het squad-rek drukken.
 
Originally posted by Justifire
Heb eerst een tijdje gebankdrukt met losse stang, toen ben ik overgestapt op bankdrukken met het squad-rek.
Heb het idee dat ik dan gerichter de borst train, maar ik ben bang dat ik dan de spieren om te stabiliseren niet train (stang zit immers vast)
Wat is nou eigenlijk beter?
Zelf denk ik los drukken, zie de echte BB ook niet in het squad-rek drukken.

Ehm een rek met een geleide stang is een smith machine niet een squat rek.

Los drukken is sowieso btr je gebruikt immers een stuk meer stabilisitoren, waardoor je ook meer spiervezels gaat gebruiken en dus meer groei krijgt...

Ook neem je van jezelf een natuurlijke bewegingsbaan aan, In tegenstelling tot de smith machine waar je een bepaalde richting moet drukken.
 
dat is geen squaTrek dat je beschrijft, maar de Smith-machine.

en ik zou het je inderdaad ten sterkste afraden.

LOS bankdrukken is de boodschappen
 
ik denk dat je moet afwisselen omdat je met de smith machine iets hoger in gewicht kan gaan je moet wel opletten dat je gelijkmatig omhoog gaat omdat je niet echt kan zien of je met bijv. rechts meer drukt
 
Alles los, losse oef bezorgen de massa, niet die mashines.
 
Originally posted by admin
Alles los, losse oef bezorgen de massa, niet die mashines.


Daar ben ik het niet mee eens, veel bij ons op de sportschool trainen alleen met machines wellicht zwaar maar alleen machines en massa hebben ze daarmee goed opgebouwd.
 
Oke Smith-machine :)
Ik ben niet zo goed in al die namen, zolang we mekaar maar begrijpen he?
Ik doe zoveel mogenlijk los, dan heb ik meer het gevoel dat ik zelf werk en niet de machines.
Dan ga ik dus ook weer lekker los benchen :)
thx voor de info
 
ja, en de eerste keer dat ze moeten verhuizen hebben ze een hernia of een schouderblessure.

kijk, voor gezondheidsredenen op lange termijn ben ik van mening het gebruik van machines zo veel mogelijk te beperken.
 
Originally posted by Bodyman



Daar ben ik het niet mee eens, veel bij ons op de sportschool trainen alleen met machines wellicht zwaar maar alleen machines en massa hebben ze daarmee goed opgebouwd.
Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen of ik me niet goed uitgedrukt heb.

ik ben absoluut niet tegen machines ofzo. Er zijn enkele machines die zelfs heel goed zijn.

maar je moet niet kiezen voor een machine als er een heel goed alternatief is met losse gewichten.

Bijv: pull downs/chins zijn wat mij betrefd een onmisbare machine oef.

Maar bankdrukken in een smith machine is gewoon dom en onnodig. (en het verpest ook nog eens je gewrichten)
 
En liever nog met korte halters toch?
 
hoe dan ook, de s staat behoorijk ver van de c vandaan op t toetsenbord dat we deze fout niet van admin hadden verwacht en daar mag dan natuurlijk op worden gewezen:D

ik plaatste met opzet deze opmerking niet;)
 
Originally posted by dandyman
hoe dan ook, de s staat behoorijk ver van de c vandaan op t toetsenbord...
Was nooit sterk in dactylo, taal/spelling zelf ging nochtans redelijk goed...
 
Originally posted by dandyman
hoe dan ook, de s staat behoorijk ver van de c vandaan op t toetsenbord dat we deze fout niet van admin hadden verwacht en daar mag dan natuurlijk op worden gewezen:D

ik plaatste met opzet deze opmerking niet;)


Het is behoorlijk, niet behoorijk

:roflol:
 
LOLLoLLOLLoLLOL!!!
 
Back
Naar boven