AndroidHealthClinic

Bankdrukken met een rechte rug?

Bezoekers in dit topic

boogie

Huge Freak
15 jaar lid
Lid sinds
10 jan 2003
Berichten
7.249
Waardering
6
Laatst was ik weer eens aan het bankdrukken, toen een of andere instructeur mij kwam vertellen dat ik het best een bankje neer kon zetten, om daar mijn voeten op te zetten bij het drukken. Zo zou mn rug rechter zijn, wat me op zich redelijk logisch lijkt. Alleen ik zie of hoor dat eigenlijk nooit iemand doen, dus weten jullie misschien of dit echt nuttig is?
 
voeten op de grond, zodat rug hol blijft. Voeten omhoog zetten zorgt voor het bollen van de rug wat je dus wilt vermijden.

zegt tegen dienen instructeur da hem zich met zijn zakes moeit

mvg.
 
je voeten moeten stabiel staan. Zie ook telkens verschillende manieren. de een zet zn voeten op dezelfde bank, de ander op een ander bankje, de ander zelfs met zn ene been gestrekt over de ander en nog een bij osn alsof hij als een vrouwtje in een stoel zit (t ene beeen gekruist over t andere gebogen been die op een bankje zit)

heb ooit hier vernomen dat de voeten juist op grond moeten komen
 
Wie heeft hier een goed een duidelijk antwoord op?

Ik zet mijn voeten gewoon op de grond en m'n schouderoefeningen doe ik bijna allemaal staand.(advies van 3XL)
 
Gewoon voeten op de grond in een positie die voor jou het meeste stabiliteit geeft ?
 
idd voeten op de bank alleen bij flat flyes bijv
zeker niet bij bankdrukken
 
ga eens toppen met je voeten op de bank. blessure gegarandeerd, als je er dan nog niet afgevallen bent.
 
Man-Mountain zei:
idd voeten op de bank alleen bij flat flyes bijv
zeker niet bij bankdrukken

voeten altijd op de grond om het even welke oefening je doet (triceps extension, bankduwen, flyes,...), anders ga je gewoon je rug willen bollen en dat wil je vermijden. Je moet je rug in zijn natuurlijke positie houden en dat is dus hol.

mvg.
 
Maar waarom wordt het dan veel gedaan of wordt er veel gezegd dat je het zo moet doen, met je voeten ergens op steunen?
Het omhoogbrengen van je knieen naar je borst laat je bekken achteroverkantelen, ik zie daar het nut ook niet van in tijdens bankdrukken of bij andere oefeningen, maar er zal toch een reden zijn waarom het veel gedaan wordt.
 
Om niet te bedriegen zullen ze zeggen

Hoeveel zie je er niet bankduwen met de voeten op de grond, de schouders op de bank, maar het gat los van de bank, met als enige doel het veel te zware gewicht toch maar omhoog te krijgen.

Als je weet wat je doet kan je bankduwen met de voeten op de grond zonder te bedriegen.

mvg.
 
Ik heb meestal een bankje onder mijn voeten. Dit vind ik fijner dan gewoon voeten op de grond, omdat ik dan toch met de rug ga smokkelen. Volgens mij is het wel beter om je rug op het bankje te houden ???
 
Ik doe het met de voeten op de grond vindt het dan prettiger en anders veel te veel moeite om zo'n bankje erbij te halen :D
 
Medus@ zei:
Ik heb meestal een bankje onder mijn voeten. Dit vind ik fijner dan gewoon voeten op de grond, omdat ik dan toch met de rug ga smokkelen. Volgens mij is het wel beter om je rug op het bankje te houden ???

bankje is slecht voor uw rug.

mvg.
 
Van dat cheaten was ik ff vergeten. Dat is inderdaad een van de redenen.

Maar waarom zou het slecht voor je rug zijn(je voeten op een bankje)?
 
maniac zei:
Van dat cheaten was ik ff vergeten. Dat is inderdaad een van de redenen.

Maar waarom zou het slecht voor je rug zijn(je voeten op een bankje)?

Hoe hou je je rug hol als uw voeten hoger staan?

mvg.
 
Schouders en achterste op de bank (of je een brugje maakt of niet doet er niet toe) en je voeten zo dicht mogelijk naar je toe trekken onder je knieen (zolang je ze plat op de grond kan laten staan). dit zorgt ervoor dat je door de kracht op je voeten je schouders in de bank kunt drukken, waardoor je veel stabieler ligt. Als je aan het toppen bent maak je een zo hoog mogelijke brug en trek je je schouderbladen zo dicht mogelijk tegen elkaar, dit zorgt ervoor dat je minder cm's moet duwen.
 
Wakaera zei:
Schouders en achterste op de bank (of je een brugje maakt of niet doet er niet toe) en je voeten zo dicht mogelijk naar je toe trekken onder je knieen (zolang je ze plat op de grond kan laten staan). dit zorgt ervoor dat je door de kracht op je voeten je schouders in de bank kunt drukken, waardoor je veel stabieler ligt. Als je aan het toppen bent maak je een zo hoog mogelijke brug en trek je je schouderbladen zo dicht mogelijk tegen elkaar, dit zorgt ervoor dat je minder cm's moet duwen.

bump!
 
Wakaera zei:
Schouders en achterste op de bank (of je een brugje maakt of niet doet er niet toe) en je voeten zo dicht mogelijk naar je toe trekken onder je knieen (zolang je ze plat op de grond kan laten staan). dit zorgt ervoor dat je door de kracht op je voeten je schouders in de bank kunt drukken, waardoor je veel stabieler ligt. Als je aan het toppen bent maak je een zo hoog mogelijke brug en trek je je schouderbladen zo dicht mogelijk tegen elkaar, dit zorgt ervoor dat je minder cm's moet duwen.


Bruggen is iets voor PL's.

De rest wil juiste een zo groot mogelijke ROM en moet dus niet brugen.
 
ik heb er wel bijgezegt als je wil toppen, voor gewone training maak je geen brug
 
Je moet ten alle tijde de natuurlijke vormen van het lichaam behouden dat betekend geen overmatige holling of afvlakking van je rug. Met een bankje kan je dit behouden...
 
Back
Naar boven