XXL Nutrition

Bankdrukken stang tot de borst?

Bezoekers in dit topic

Dumbel

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
127
Lengte
1m90
Massa
114kg
Vetpercentage
10%
Ik had een vraag,

ik heb nu al een aantal keer een discussie gehad met mensen uit de gym over of je je borst moet aantikken bij bankdrukken of niet. Zij beweren dat je een afstand ter grootte van een vuist tussen de stang en borst moet hebben en als je daar over heen gaat zouden de spieren minder goed worden aangesproken, ook zou het erg slecht zijn voor je schouders als je de stang tot de borst laat zakken.

Ik probeer zelf altijd goed mijn schouderbladen samen te drukken met een lichte arch in mijn rug en de stang tot de borst. Ook zie ik dat bij bijvoorbeeld Powerliften altijd de borst wordt aangetikt anders telt de rep niet.

Ik zou graag jullie meningen hierover willen horen, welke de juiste methode is? :)

omg, zeg tegen die paupers dat ze NIKS WETEN!

• Like
Waarderingen: FREAKJAM
Ik had een vraag,

ik heb nu al een aantal keer een discussie gehad met mensen uit de gym over of je je borst moet aantikken bij bankdrukken of niet. Zij beweren dat je een afstand ter grootte van een vuist tussen de stang en borst moet hebben en als je daar over heen gaat zouden de spieren minder goed worden aangesproken, ook zou het erg slecht zijn voor je schouders als je de stang tot de borst laat zakken.

Ik probeer zelf altijd goed mijn schouderbladen samen te drukken met een lichte arch in mijn rug en de stang tot de borst. Ook zie ik dat bij bijvoorbeeld Powerliften altijd de borst wordt aangetikt anders telt de rep niet.

Ik zou graag jullie meningen hierover willen horen, welke de juiste methode is? :)

lol, een vuist ook... dat is zwaar smokkelen maat

Volgende keer dat een nitwit onzin in je oor praat roep je iets over je eigen vuist en zijn plekje waar de zon niet schijnt.

Bovenstaande. Al zou je schouders samendrukken nog beter kunnen defineren, het kan ook te.

Die oefening lijkt mij niet ter sprake bij ts en zeker niet bij dergelijke nitwits.

Waarschijnlijk niet. Maar ze laten hier overkomen alsof borst aantikken de enige juiste manier is... ikzelf doe best vaak Spoto presses en vind die fijner/effectiever voor mn chest;)

• Like
Waarderingen: Derksen
Waarschijnlijk niet. Maar ze laten hier overkomen alsof borst aantikken de enige juiste manier is... ikzelf doe best vaak Spoto presses en vind die fijner/effectiever voor mn chest;)
Er zijn meerdere manieren maar wanneer bro's het over bankdrukken hebben is het handig om een basisuitvoering plus techniek te hanteren, deze is tot aan de borst.

• Like
Waarderingen: Pleurklaat en Stunna
Ik bank maar een vuist diep...

Ik zeg altijd borst aantikken, maar ik vind toch dat er iets te zeggen valt voor niet doen. Ik arch met mijn bovenrug en breng mijn schouderbladen bij elkaar. De ROM is zo korter en daardoor is je borst aantikken makkelijk. Heel veel 'fitness boys' leren nooit die arch en liggen als een zoutzak op die bench. Je borst aantikken kan dan vernietigend zijn voor je schouders.

Ik blijf bij benchen paar cm van borst maar dat komt omdat mijn spotters net te hoog staan om borst aan te tikken, als ik ze standje lager zet dan zit ik met problemen als ik mijn laatste rep zou falen :p

Dus ik zeg: borst aantikken is het best, maar zelf blijf ik er paar cm vandaan (zeker geen vuist).

Ik zeg altijd borst aantikken, maar ik vind toch dat er iets te zeggen valt voor niet doen. Ik arch met mijn bovenrug en breng mijn schouderbladen bij elkaar. De ROM is zo korter en daardoor is je borst aantikken makkelijk. Heel veel 'fitness boys' leren nooit die arch en liggen als een zoutzak op die bench. Je borst aantikken kan dan vernietigend zijn voor je schouders.

True die spannen ook niks aan,die doen maar wat.

ik probeer altijd me tenen te raken als ik bench

• Like
Waarderingen: drumbell, johnyjordaan en ano_71021
Terug
Naar boven