AndroidHealthClinic

Bankdrukken

Bezoekers in dit topic

Don9292

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 jun 2009
Berichten
166
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
71kg
Vetpercentage
23%
Hallo guys:D

Ik heb een probleem met bankdrukken, ik kan maar 10 kg aan elke kant, dus incl stang kan ik maar 40 kg... en daar heb ik al heel erg moeite mee in de 2e sets..:mad:

Ik schaam me zelf echt soms daarvoor, heeft iemand tips hoe ik het gewicht hoger kan laten worden zodat ik dat ook kan gaan tillen...???
 
Not sure if lemming
 
Hallo guys:D

Ik heb een probleem met bankdrukken, ik kan maar 10 kg aan elke kant, dus incl stang kan ik maar 40 kg... en daar heb ik al heel erg moeite mee in de 2e sets..:mad:

Ik schaam me zelf echt soms daarvoor, heeft iemand tips hoe ik het gewicht hoger kan laten worden zodat ik dat ook kan gaan tillen...???
Waarom bankdrukken, krijg je geen spierontwikkeling mee, ken genoeg gasten die zwaar drukken maar geen grote ontwikkelde borstspieren hebben, dus maak je maar niet druk en ga met dumbbells spelen. Veel beter.
 
Waarom bankdrukken, krijg je geen spierontwikkeling mee, ken genoeg gasten die zwaar drukken maar geen grote ontwikkelde borstspieren hebben, dus maak je maar niet druk en ga met dumbbells spelen. Veel beter.

dude, meen je dat nu?

en @TS: gezien je andere topics: not sure if trolling or just very stupid
 
Goeie progressie sinds 2009.

Maar goed hier kunnen we vrij weinig mee. Post op z'n minst even je schema en eet je genoeg?
 
Waarom bankdrukken, krijg je geen spierontwikkeling mee...

Huh?? Je zal wel iets anders bedoelen dan je schreef?

---------- Post toegevoegd Mon 15 Aug 2011 om 22:47 ----------

Hoe doe je je sets? Elke set meer gewicht? Of elke set minder gewicht? Hoeveel herhalingen per set doe je bijvoorbeeld? Als je dat post kun je goed geholpen worden. 40 kilo is niets om je voor te schamen; dat is pure onzin natuurlijk..
 
Speel wat met aantal reps en gewicht verhoudingen.
Wissel ook af met dumbels, al ben ik het niet eens met dat dit beter is dan barbell. Afwisselen is de key.
 
Ik doe nu 4 sets van 8 reps. En iemand vroeg of ik wel genoeg at, ik eet momenteel 4000 kcal per dag, dus lijkt me wel genoeg:p
Maar het gekke is met benchpress pak ik weer gemakkelijk 20 in elke hand..
 
Waarom bankdrukken, krijg je geen spierontwikkeling mee, ken genoeg gasten die zwaar drukken maar geen grote ontwikkelde borstspieren hebben, dus maak je maar niet druk en ga met dumbbells spelen. Veel beter.

dit meen je toch ???

ik heb al veel belachelijks zien voorbijkomen hier op dit forum, maar dis toch een van de betere :roflol:

bankdrukken ontwikkel je geen spieren mee EPIC

@TS, eerste idee, denk dat je techniek ook redelijk zuigt.
al eens iemand naar laten kijken die echt weet hoe het werkt?
 
Laatst bewerkt:
Waarom bankdrukken, krijg je geen spierontwikkeling mee, ken genoeg gasten die zwaar drukken maar geen grote ontwikkelde borstspieren hebben, dus maak je maar niet druk en ga met dumbbells spelen. Veel beter.

Lol@ dit

En lol @ 'Verwar de mening van de meerderheid niet met de waarheid, een leugen hoeft niet altijd waar te zijn!'

Je realiseert je dat een leugen per definitie een onwaarheid is?
 
18j, 80kg, 8% en 4000cals per dag? I have my doubts...

Maar inderdaad, post je volledige schema eens en eventueel een filmpje van je bench.
 
Waarom bankdrukken, krijg je geen spierontwikkeling mee, ken genoeg gasten die zwaar drukken maar geen grote ontwikkelde borstspieren hebben, dus maak je maar niet druk en ga met dumbbells spelen. Veel beter.

ja en zo zijn er weer genoeg gasten die enkel bankdrukken en mega pecs hebben.........
 
Not sure if lemming

Wtf is lemming?

Definitie...
lemming
` lem - ming de -woord (mannelijk) lemmingen, lemmings knaagdier uit de familie der woelmuizen dat vooral in Noorwegen soms in zeer grote troepen voorkomt en dan trektochten onderneemt

:rolleyes:

Maargoed, TS zegt dat hij met dumbbells 20kg kan in elke hand en dat dat raar is... Dit is echt niet overdreven veel vergeleken wat je benched.

Waarschijnlijk bouw je voor massa en doe je 8 reps per set. Verander dit in 4 reps per set en gebruik maximaal gewicht.
YouTube benchpress excercise voor advies. Belangrijk is; laat de stang volledig zakken tot je borst en volledig naar boven strekken.
Houd de stang zo vast, dat je onderarmen haaks staan tov je bovenarmen, als de stang halverwege is in de rom.

Zo zou ik het aanpakken.
Hoelang ben je eigenlijk al bezig?
 
[Link niet meer beschikbaar]

Check Jay zen workout voor chest is, zijn 4 oefeningen in. Ga daar eens paar weken mee verder wie weet improve je zo je borst meer, met losse dumbbells en cables.

Iedereen heeft zijn sterkere oefeningen moet je zelf wat ondervinden.


gl :)
 
18j, 80kg, 8% en 4000cals per dag? I have my doubts...

Maar inderdaad, post je volledige schema eens en eventueel een filmpje van je bench.

me too 4000 kcals en 8%???
en ben je dan 1,60 ofzo?

en bankdrukken...ja gewoon knalluh en goed eten. een spotter erbij roepen. misschien wat halve reps met zwaarder gewicht toevoegen of even uit het rek tillen ...gewoon om het gewicht te leren hanteren.
(zelf maak ik alleen volledige reps)
 
Laatst bewerkt:
me too 4000 kcals en 8%???
en ben je dan 1,60 ofzo?

en bankdrukken...ja gewoon knalluh en goed eten. een spotter erbij roepen. misschien wat halve reps met zwaarder gewicht toevoegen of even uit het rek tillen ...gewoon om het gewicht te leren hanteren.
(zelf maak ik alleen volledige reps)

Op mijn profiel staat 1,79 ofzo maar ik ben 1,64
 
164 80kg 8%
en dan 40kg bankdrukken?
heb je monster rug+benen dan?
 
Op mijn profiel staat 1,79 ofzo maar ik ben 1,64


Met jou stats 40KG drukken.. dan doe je volgens mij iets fout. Vraag aan de mensen van de gym, of iemand die eruit ziet ofdat hij wat meer 'ervaring' heeft hoe je moet bankdrukken op de juiste manier.

Je kunt natuurlijk ook monster benen etc. hebben en een onontwikkelde borst, maar dat lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. :o
 
Back
Naar boven