AndroidHealthClinic

bankdrukken...

Bezoekers in dit topic

Omni20

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
76
Ik bankdruk al bijna 2 jaar maar dan op zo'n toestel waar een bankje voor staat vervolgens kun je de _^_ vorm van een stang omhoogdrukken.

Ik begon met 10x30kg 10x35kg 10x40kg.
2 jaar later doe ik 10x80kg 10x90kg 10x100kg.
120kg is max op dat toestel,en dat druk ik met gemak 1x.
Mijn borstspieren zijn alleen van dat toestel ook behoorlijk vooruit gegaan.

En nou komt het....

Sinds zeg maar 2 maand doe ik dus het "echt werk" stang en schijven van ijzer eraan,toen ik hieraan begon schrok ik meteen al. :D

Ik kon 10x30kg 10x40kg 8x50kg en was totaal kapot,wou eigelijk laatste set ook 10 maken maar wou echt niet.....
Maar nu dus 2 maand verder zit ik nog precies op hetzelfde,geen vooruitgang dus...

Als ik gebankdrukt heb voelen mijn borstspieren ook helemaal niet getraint aan. :(

OK dom verhaaltje van mij is afgelopen...

Iemand tips misschien?

als je barbell of dumbbells gebruikt, moet je naast de oefening uitvoeren ook nog eens stabiliseren, wat bij die andere oefening de machine voor je deed. Daarom kun je niet zoveel drukken.

Man-Mountain zei:
als je barbell of dumbbells gebruikt, moet je naast de oefening uitvoeren ook nog eens stabiliseren, wat bij die andere oefening de machine voor je deed. Daarom kun je niet zoveel drukken.

Stabiliseren.......
Heb ook moeite om de stang of barbell,hoe je het ook wilt noemen in evenwicht te houden....

Iemand tips om de spieren te trainen die ervoor zorgen dat het gewicht stabiel blijft,ja meer met dumbbells en barbells trainen natuurlijk...maar zijn er ook speciale oefeningen voor?

eh, door te trainen met die zooi train je juist ook je stabilisatorspieren :rolleyes: ;)

Maar bij mij op fitness zijn ook gespierde mensen die ik NOOIT met dumbbells of barbell zie trainen.......

Zijn die nou allemaal groot en slap of zitten aan de roids ofzo... ???

Laatst bewerkt:
Omni20 zei:
Maar bij mij op fitness zijn ook gespierde mensen die ik NOOIT met dumbbells of barbell zie trainen.......

Zijn die nou allemaal groot en slap of zitten aan de roids ofzo... ???

ligt ook aan aanleg enzo, ook roids, en hoe lang ze al trainen.

idd, db press voelt bij mij betr aan op mn borst. doe die maar eens

btw, ( ff een vraagje posten in jouw thread ) wat word er bedoeld met dat DB's meer isolatie is? en BB niet? Pak je meer borst met DB's ofzo?

Idd met DB's benchen (enkel Incline ook) of op zo'n chest press machine als ik dan toch eens plat doe , kun je lekkerder op knijpen als bij gewone flat BB bench

@Vinny: Het lijkt mij dat je met DB's vrijer bent in je beweging, zodat je meer nadruk op de borst kan leggen...

plus omdat je stabilsatorspieren ook nog eens werken lijkt je borst eerder voller door die oefeningen

Jajaaaa....dumbbells all the way....

Jammer dat bij mij op fitness bijna niemand met dumbbells traint op een paar na dan,werkt niet echt motiverend.

Toch lopen er een paar rond die behoorlijk massief zijn hoor,zowel in benen en bovenlichaam en laten het zien ook!
Terwijl je bij ons niet kunt squaten of deadliften......

Omni20 zei:
Jajaaaa....dumbbells all the way....

Jammer dat bij mij op fitness bijna niemand met dumbbells traint op een paar na dan,werkt niet echt motiverend.

Toch lopen er een paar rond die behoorlijk massief zijn hoor,zowel in benen en bovenlichaam en laten het zien ook!
Terwijl je bij ons niet kunt squaten of deadliften......

Ik heb nog nooit iemand zien deadliften bij ons, toch doe ik ut :P

Misschien met bankdrukken handen verder uitelkaar werkte bij mij wel lekker

Ben ook voorstander van DB press, voelt gewoon beter aan.
Betere rek, en idd de stabilisatiespieren werken meer.

Voel ook veel meer aan men borst dat ik "gewerkt" heb, voelde ik minder met een BB ...

En je moet niet teveel kijken wat de anderen in je fitness doen, hier op het bord staat genoeg info om een goed trainings en eetschema te bouwen zodat je een goede basis hebt. Laat die anderen maar doen waar ze zin in hebben, en laat die toestellen maar links liggen.

Voor sommige oef. zijn toestellen misschien wel goed, maar ik ben voorstander van alles te doen met DB's , BB's of kabeltoestellen.
Die andere toestellen houden je bewegingsbaan zo beperkt ... ben er alvast geen voorstander van.

greetz

Je zou eens een paar keer kunnen proberen om 'the feeling' met de oefening te verbeteren. Wat ik namelijk toch vaak merk dat als ik me maar op het gewicht blijf focussen, dat de uitvoering op de 2e plaats komt te staan. Je zou dus het eens wat lichter kunnen proberen en wat meer herhalingen, wat experimenteren met hoe breed je je handen uit elkaar hebt staan, en daarvanuit verder werken...

Lekker afwisselen met BB en DB's, als ik een tijdje DB's doe en ik ga drukken met een stang valt met dat vies tegen en vice versa. Dus je spreekt toch andere gedeelte van je spieren aan en dat is wat we willen, toch???

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven