MuscleMeat

bankdrukwedstrijd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ratje

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
8 feb 2003
Berichten
11
Waardering
0
wie kan mij de puntentelling geven voor een bankdrukwedstrijd

want de een is zwaarder dan de andere toch ?
moet je toch ook rekening mee houden ?

thanks
 
ik heb wel eens gezien dat men het gewicht gedeeld door het lichaamsgewicht deden. Op die manier krijg je een percentage die aangeeft hoeveel jij boven je eigen lichaamsgewicht zit. Op die manier schakel je verschillen in lichaamsgewicht eigenlijk uit. Maar volgens mij kun je beter gewichtsklasses maken. Maar dat is mijn gevoel daarover.
 
Deze vraag kan je denk ik beter even in de powelift sectie vragen...
 
Volgens mij is het gewoon zo dat in een bepaalde gewichtscat. diegene die het meest drukt wint. Klaar

En alleen als er 2 met hetzelfde gewicht zijn wint de lichtste.

Daarvoor werken ze met gewichtscat.
 
ja maar ze hebben dus ook een puntentelling. onder andere wilks is een manier om 'punten' te tellen.

als je gewicht deelt door lichaamsgewicht, hou je er geen rekening mee dat het gewicht dat opgehoffen wordt ook zwaarder is en een grotere neerwaartse kracht heeft dan een lichter gewicht.

zo zal een kind dat in powerlifting 3x zijn gewicht lift (bvb 35kg en 105kg deadliften) misschien 'beter' doen dan de zwaardere vent die 2,5x zijn gewicht lift (100kg en 270kg deadliften) maar door de puntentelling die rekening houdt niet alleem met lichaamsgewicht vs gewicht, maar ook rekening houdt met het gewicht zelf, zal de zwaardere vent toch meer punten hebben. omdat hoe zwaarder het gewicht, hoe moeilijker het wordt, hoe je het draait of keert. 3x je gewicht deadliften is niet hetzelfde als je 50kg weegt dan wanneer je 100kg weegt.
 
illustratie... wilks punten voor 2 personen die elk 2,5 keer hun gewicht bankdrukken.

Persoon X weegt 55kg en duwt 137.5 kg
Persoon Y weegt 110kg en duwt 275 kg

allebei duwen 2,5 keer hun gewicht, maar hier hou je geen rekening met de gewichten die gedrukt worden, namelijk 137,5 en 275.

Wilks geeft dus een andere score :

voor X : 127.42125 punten
voor Y : 161.8375 punten

omdat 137.5 kg niet hetzelde is dan 275kg...
 
percentage is meer iets bij spierconditie: zoveel mogelijk een halter van 65% lichaamsgewichtdrukken.

bij bankdrukwedstrijden hanteren wij op de sportschool:
lichaamsgewicht is 100 punten. Elke kilo die je er boven drukt is 1 extra punt

onze winnaar:
LG=79kg
Hij drukte: 152.5kg
Aantal punten: 152.5-77= 75.5 + 100punten = 175.5 punten
 
De bankdruk wedstrijd die ik heb gedaan was dus gewoon in je lichaamsgewicht catagorie.

En als je hetzelfde drukt wint degene die het lichts weegt.

Gewoon veel drukken en dan win je..

Welke wedstrijd wil je aan mee doen? Belgie of Nederland
 
Back
Naar boven