Fitness Seller

bankjedruken met dumbbells

Bezoekers in dit topic

Dolcett

Dutch Bodybuilder
20 jaar lid
Waardering
30
bankjedrukken met dumbbells

ik doe dumbbells presses, incline en flat bench, helaas zijn er niet altijd 2 sterke jongens in de sportschool aanwezig die mij de dumbbells helpen aangeven. daarom wil ik van jullie weten of er een bebaalde techniek is om dumbbells van de grond te tillen , hoe doen jullie het?

Laatst bewerkt:
Ik ga tussen de dumbbell in staan, zak door mijn knieen zodat ik ze vervolgens kan oppakken. Ga dan zitten op het bankje en zwiep de dumbbells op mijn benen.
Ik zet de dumbbells op hun zij op mijn benen, maak mezelf klein zodat de dumbbell op borst hoogte zitten terwijl ik rechtop zit.. beweeg dan naar achter in de incline of vlakke positie. dan lig ik dus op mijn rug met de dumbbell op mijn borst! Dan ben je er klaar voor! ;) Als je de eerste herhaling niet zelf kunt drukken, ben je dus te zwaar bezig :p

• Topic Starter Topic Starter
ik doe dumbbell presses met 50 kilo per stuk, 12 herhallingen, helaas kan ik die dumbbells niet zelf van de grond tillen en in goede lig positie komen, ik ben dus gedwongen om lichtere dumbbells te gebruiken als ik alleen in de sportzaal ben, 16 a 20 reps met 40 kilo dumbbells

DAt is k*t!! maar de methode die ik gebruik zorgt ervoor dat ik wel gewoon mijn 12kg dumbbell kan gebruiken..

Tja ik ben dan wel niet zo sterk als jij.. maar het lukt me wel zonder hulp ;) :p

50 kg per dumbbell :|
hoeveel doe je dan wel niet per dumbbell voor je bicepcurl

50 kg..12 reps.. toe maar.

Als je eenmaal flink wat reps kunt maken ( 8+ ) met dumbbells, is het in positie komen ook niet zo'n probleem meestal. Maar inderdaad, dumbbell press met 50 kg, chapeau, heel erg goed. Dat wil je toch horen? :)

50kg...lekker slopend voor je handpalmen :D

best te doen hoor. toen ik flink in de bulk zat maakte ik 2e oefening incline dumbbell press 8 x 62kg.. kan alleen niet alleen inderdaad....

en ik doe 4 herhalingen met 50kg voor zittende schouder presses. Laat ze wel aangeven uiteraard :D

Tja wij hebben niet hoger dan 42kg in onze gym... en heb geen zin om gewichten samen te stellen! zo fanatiek ben ik ook weer niet in de sport..

Maar 42kg kan ik zonder probs zelf pakken!! scheelt dat zoveel met 50kg?

42 kan ik ook nog opsmijten voor schouder presses. 50 kg is me te zwaar. Voor gewone liggende presses (voor borst dus) is dit geen probleem

damn, ik heb vorige week voor het eerst een eigen gemaakte dumbbell gebruikt (bij ons gaan ze maar tot 34 kilo) en die was ook 43 kilo. Die kon ik dus never nooit niet opgooien! Daar waren 2 hulpjes voor nodig om ze aan te geven.

The ur, 62 kilo?? SICK!

Terug
Naar boven