AndroidHealthClinic

Banned substances

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

TristanF

Novice
Lid geworden
6 aug 2013
Berichten
11
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
75kg
Vetpercentage
14%
mag gesloten worden
 
Laatst bewerkt:
Zo'n lijstje is er volgens mij niet en DMAA is in Amerika ook niet legaal.

Er is een vrij simpele manier om te weten of iets mag of niet.. er is een wetgeving die zegt dat alle voedingsmiddelen (supplementen) die nog niet voor mei 1997 als voedingsmiddel werden verkocht eerst goedgekeurd moeten worden door de EFSA. Daar kan je waarschijnlijk nog meer informatie vinden.

Douane is leuk zolang het kleine hoeveelheden zijn, maar wordt het wat groter dan ben je de spullen gewoon kwijt als het niet is toegestaan in de EU.
 
Waarom zijn er zoveel verboden supplementen? Is dat omdat ze schadelijk zijn voor het lichaam of omdat ze prestatieverhogend werken? Want als je niet in competitieverband sport who cares wat je gebruikt. En dan alsnog tabak en alcohol is ook niet echt goed voor je lichaam.
 
Had in de post vermeld welke supplementen het topic betreft, maar dat is verwijderd ofzo. De DMAA producten worden zonder enige moeite verkocht in Amerika dus ik twijfel niet aan de legaliteit daarzo.

Zo een lijstje zou toch wel echt handig zijn, of een telefoonadres waar ik naartoe kan bellen. Vind 't nogal kut als ik supplementen ga doorverkopen en binnen enkele weken problemen krijg. Heb al een strafblad voor drugshandel, dus ben voorzichtig.

@Thuggish, omdat er altijd een stel idioten die het verpesten voor de rest. De nor-DMAA in Dexaprine heeft voor een slachtoffer gezorgd. Grappige is dat het desbetreffende persoon dit middeltje nam voor/tijdens een avondje stappen en er veel alcohol + caffeine bij consumeerde. Er zijn overigens meer personen aan overleden, maar dit is het enige voorbeeld dat ik heb kunnen inlezen. Alles is gevaarlijk in overmaat. Wat ik zo belachelijk vind is dat er producten verbannen worden terwijl er duidelijk op zo een potje staat dat je niet meer dan x dosissen moet consumeren in 24 uur. DNP is ook veilig als je er normaal mee omgaat.
 
Ik heb het idee dat veel supplementen gewoon door de douane heenkomen en dat eigen gebruik hiervan gedoogd is, maar verkoop niet. Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Als het uit een ander land komt, dan is het hier wel gewoon legaal hoor.
 
Als het uit een ander land komt, dan is het hier wel gewoon legaal hoor.

Zijn genoeg producten niet meer verkrijgbaar bij supplementenwebshops, maar wel als je ze zelf besteld. Zo is mijn yohimbime hcl gewoon door de douane gekomen, maar weet ik hiervan dat het niet meer verkocht mag worden op webshops. Hoorde ook dat veel mensen hun dmaa preworkouts uit duitsland halen ofzo.
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
If it works, its illegal
 
  • Like
Waarderingen: ROVA
Had in de post vermeld welke supplementen het topic betreft, maar dat is verwijderd ofzo
Ik zou niet te hard klagen want in principe had ik je een sanctie voor ongewenst adverteren moeten geven ;)
 
Dat een pakketje door de douane is gekomen wil niet zeggen dat de inhoud legaal is
 
Dat een pakketje door de douane is gekomen wil niet zeggen dat de inhoud legaal is

Wijze opmerking. Mijn steroide komen ook door de douane heen, dacht dat ze daarom legaal waren!

Beantwoord niet de main topic vraag.. maar bedankt voor de input, i guess lol.???
 
Waarom zoveel producten niet mogen? Zoals ik hierboven dus al zei.. elk nieuw ontdekte stofje mag bij voorbaat niet. Tot de EFSA een beslissing heeft genomen en wil je dat het goedgekeurd wordt, moet je met voldoende wetenschappelijk bewijs komen wat er dus niet is of eerst heel veel geld kost.

Wanneer iets goed werkt mag het inderdaad gewoon niet. Dan vinden de farmaceutische bedrijven het ook interessant en dan wordt het product verschoven van supplement naar medicijn.
 
mag gesloten worden
Oké.

In België heb je de dopinglijn waar je van alle stoffen kunt opzoeken of ze verboden zijn of niet, dit is misschien ook al een goede indicatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven