AndroidHealthClinic

Barbarian Lat tower (plate loaded) / ATX LPL-720 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Update 15mei2020 -> Zie hier

-----------------------------------------------------------

Ik heb deze lat tower ondertussen anderhalve maand.

- assemblage:
Simpel plannetje. Sommige dingen/bouten moesten er eerst in voor je andere dingen/ bouten erin kon steken. Dit kan je niet afleiden van het plannetje en ik heb ergens dus ook terug een stukje moeten afbreken.
Niet zo erg natuurlijk, maar het kan dus beter.
Ben goed anderhalf uur hiermee bezig geweest.

- Buildquality:
De onderdelen apart zijn allemaal stevig en massief uitgevoerd. Afwerking is ook top natuurlijk.
Het geheel staat zeer stevig. Tijdens latpulldowns en low rows beweegt het geheel amper mee.
Als ik halfweg de toren heen en weer duw (links naar rechts) schommelt het een beetje maar dat kan je ook verwachten van een lat tower die geen 2000 euro kost.
1 'issue': Die chromen lange buizen waar het 'karretje' rond rolt zijn precies klein beetje te lang, waardoor de bovenste bevestiging van de centrale paal en het bovenste 'zwarte' ding' niet goed aansluit.

- Werking
Lekker vlot. Oordeel zelf maar op het filmpje.

- Verbeteringen:
- Het deel waar je je voeten tegen zet mag wat breder zijn, zeker voor grote mensen (ben 1m89). Dit heb ik opgelost door een plankje (zie filmpje)
- Datzelfde deel mag nog iets verder van de katrol af, zodat je iets verder naar voor kan leunen bij low cable rows (en zeker als je een andere, langere cable-attachment hebt!)
- Raar geluidje van het karretje rond de palen, maar dat stoort toch niet omdat ik muziek op heb. Waarschijnlijk zorgt dat er juist voor dat het zo vlot loopt (noodzakelijk dus).

- prijs/kwaliteit
Ik heb er zelf 385 voor betaald, en kreeg er lat stang, V-grip en 50mm adapters bij.

445 bij Fitness seller vind ik zelf nog altijd een mooie prijs voor dit heerlijk apparaat.

- Score:
8,5 / 10

- Foto's/filmpjes:

1zvfs5x.jpg


de speling:
357jdrs.jpg


etif7p.jpg



plankje voor voeten tegen te zetten:
16kq6ue.jpg
 
Laatst bewerkt:
nice review, ik was toevallig zelf ook naar een lat tower aan het zoeken en deze was mijn eerste optie :) wat bedoel je met 'adres geef ik niet'? heb je hem tweedehands gekocht dan?
 
nice review, ik was toevallig zelf ook naar een lat tower aan het zoeken en deze was mijn eerste optie :) wat bedoel je met 'adres geef ik niet'? heb je hem tweedehands gekocht dan?

nope, nieuw hoor.
Maar die persoon daar lastig mee vallen (drukke zakenman) heeft weinig zin want hij heeft er geen meer :p (+ je moet zelf transport naar duitsland hebben, want dat doet hij niet. Heb geluk dat ik via een bedrijf in duitsland van mijn vader gratis transport heb kunnen regelen:o)
 
ok duidelijk :)

Stiekem denkik dat jij een beetje een gear freak ben, klopt dat? :D ik denk het alleen maar omdat ik zelf eentje ben hoor :D tis maar omdat ik die riem van strenghtshop zie en omdat ik weet dat je altijd op zoek bent naar een betere barbell, platform etc. :D
 
Gearfreak: goh, valt mee. Ben IMO iets te materialistisch ingesteld, maar trainen is leuk, en als je met goed/beter materiaal leuker kan trainen (oa: deftige knurl op de barbell) is dat natuurlijk ook fijn :D

IMO heb ik nu alles wat ik nodig heb. Alleen ligt er nog een 'wandrek' voor chains en cable attachments te liggen tot mijn pa eindelijk een klopboor van het werk meejat, zodat ik dat eindelijk aan de muur kan hangen.
Buiten een paar extra cable attachments en een goede Spud Inc. dip riem (best duur) die ik ook voor sled pulls kan gebruiken is er niets wat ik nog echt wil.

Trouwens altijd welkom om eens mee te trainen / lat tower uit te testen ;)
 
ait sgoed, wil ik zeker wel eens doen :D gij woont in de buurt van leuven ni?
 
Ik studeer in Leuven, maar woon (en train in het weekend in) Neerpelt, noordelijkste puntje van Limburg
 
Mooie review, ook altijd leuk om eens echte foto's te zien ipv productfoto's van de verkoopsite!

Ben ook al een tijdje aan het kijken naar deze Lat Tower, zowat het enige wat ik nog mis in m'n homegym. Niet noodzakelijk natuurlijk maar wel leuk om mee te trainen vind ik zelf, ook eens ter afwisseling van barbell/dumbbells. Ga wel nog een tijdje wachten want 't is natuurlijk geen goedkoop speelgoed :o Maar je review en foto's werken wel overtuigend... :D
 
Mooie review, ook altijd leuk om eens echte foto's te zien ipv productfoto's van de verkoopsite!

dit + veel! Ik heb dat gevoel altijd, daarom dat ik dit doe. Ik zou zelf ook willen dat anderen dit doen, dus ik geef maar het goede voorbeeld :p.
Filmpjes/foto's van gebruikers thuis zetten afwerking/grootte in een ander perspectief dan gewone productfoto's.

Ik heb niet zoveel waarvan ik een review kan plaatsen. Het enige is denk ik nog de zwarte 50mm EZ bar van fitness seller en hun Power Ram (= prowler)
 
Weet nog een Barbarian lat tower met 125 kg gewichten staan (€375). Hij heeft ook nog een complete set professioneel afgemonteerde set dumbelss
2.5kg tot 50kg totaal 19paar liggen; wel wat gebruikssporen maar kan je wat bijspuiten. Kost nieuw nu €1800 en hij vraagt €750 maar mss krijg je er nog wat af. Heb er enkele weken geleden een Barbarian power cage, Barbarian bankje, olympische bar en 200kg gewichten gekocht voor €550. Heist-op-den-Berg (Antwerpen).

http://www.2dehands.be/sport-fitnes.../fitnessmateriaal-134864028.html?qq=lat+tower
 
Mooie review man! Hier heb ik tenminste wat aan;)
 
Weet nog een Barbarian lat tower met 125 kg gewichten staan (€375). Hij heeft ook nog een complete set professioneel afgemonteerde set dumbelss
2.5kg tot 50kg totaal 19paar liggen; wel wat gebruikssporen maar kan je wat bijspuiten. Kost nieuw nu €1800 en hij vraagt €750 maar mss krijg je er nog wat af. Heb er enkele weken geleden een Barbarian power cage, Barbarian bankje, olympische bar en 200kg gewichten gekocht voor €550. Heist-op-den-Berg (Antwerpen).

http://www.2dehands.be/sport-fitnes.../fitnessmateriaal-134864028.html?qq=lat+tower

Dat was een goed koopje dan! Spijtig dat er geen foto's van de DB's te zien zijn.
 
Wat een ruimte in je homegym kerel!
 
Dat was een goed koopje dan! Spijtig dat er geen foto's van de DB's te zien zijn.

inderdaad een koopje. Al heb ik geen zin om er achter te gaan :p
 
Weet nog een Barbarian lat tower met 125 kg gewichten staan (€375). Hij heeft ook nog een complete set professioneel afgemonteerde set dumbelss
2.5kg tot 50kg totaal 19paar liggen; wel wat gebruikssporen maar kan je wat bijspuiten. Kost nieuw nu €1800 en hij vraagt €750 maar mss krijg je er nog wat af. Heb er enkele weken geleden een Barbarian power cage, Barbarian bankje, olympische bar en 200kg gewichten gekocht voor €550. Heist-op-den-Berg (Antwerpen).

http://www.2dehands.be/sport-fitnes.../fitnessmateriaal-134864028.html?qq=lat+tower

THX om die advertentie te posten, heb die lat tower gisteren ineens voor een mooi rond getal gekocht en gaan ophalen! :D Hij staat al terug in elkaar:

2629js0.jpg
 
Zit toevallig mee te lezen, maar wat betreft die speling: kun je er niet iets tussen monteren? Of zie ik het verkeerd?
 
Zit toevallig mee te lezen, maar wat betreft die speling: kun je er niet iets tussen monteren? Of zie ik het verkeerd?

Speling is het niet meer echt. Bouten goed aandraaien en het zit zeer stevig. Alleen sluit het niet zo mooi aan (valt niet op als je er niet op let).

Ik maak er geen probleem van dusja :p
 
speciale reden dat je geen pulley hebt genomen op je rack?
 
speciale reden dat je geen pulley hebt genomen op je rack?

Lijkt me serieus irritant om te benchen (bankje moet helemaal tot achter tegen de kooi komen,
+ het unracken bij het squatten lijkt me irritant
+ je moet nog iets fiksen om je benen onder te steken.
+ Nu kan ik bench/rows staggeren
+ dit lijkt me stuk degelijker/soepeler dan die bodycraft dinges.

Voor de ruimte hoef ik het niet te laten dusja :o
 
Ik heb me deze lat tower van body solid gekocht.

Ben hier zelf zeer tevreden over.

Afmetingen opgebouwd (L x B x H): 205cm x 150cm x 80cm

  • Model: GLM83
  • Verzendgewicht: 46kg
  • Gefabriceerd door: Body-Solid

BILD0208.jpg
 
Back
Naar boven