XXL Nutrition

Barbarian line half rack of powermark 470hr

Bezoekers in dit topic

StijnR

Novice
Lid geworden
24 jun 2017
Berichten
4
Waardering
2
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en na enige tijd rondzoeken maar niet vinden start ik gelijk een topic.

Ik twijfel tussen 2 half rack's, namelijk tussen de barbarian line half rack van fitness seller en de powermark 470hr van bij helisports.

-wat zijn de verschillen?
-prijs/kwaliteit verhouding (wegens toch wel een enorm prijsverschil)?

mijn voorkeur gaat naar de barbarian line omdat je binnen dit merk een mooie/goede home gym kan samenstellen en uitbreidingsmogelijkheden hebt.

graag jullie mening en ervaringen!

Mvg Stijn
 
Ik heb zelf de 470HR. Hij was toen ik hem kocht nog goedkoper. Erg veel waar voor je geld. Kwaliteit niet zo goed als barbarian maar voor mij stevig genoeg. Barbarian had toen nog het vorige model. De huidige vind ik beter/mooier, vooral langere spotters zijn een goede verbetering.
De spotters vd 470HR zijn lang genoeg en 4 gewichtspinnen aan elke zijde. Maar denk niet dat je ff 5 20 kg schijven per pin kan ophangen. Zo stevig zijn die niet. Ik houd het zelf bij 60kg. Ik denk dat die barbarian pinnen steviger zijn. En de gaten vd barbarian dichter bij elkaar zitten wat wel handig is met de beste hoogte vd J hooks en spotters vooral bij benchpress. Dus de barbarian is beter maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Ik zou zelf liever een hoger rack hebben maar ik snap dat dat niet voor iedereen nodig is en kan ivm plafondhoogte. Als ik een hogere ruimte zou hebben zou ik bijvoorbeeld naar een ATX rig kijken zodat ik met gestrekte benen chin ups kan doen, wel zo fijn.
Groot voordeel van een rack met gewichtpinnen vind ik de stabiliteit, had hiervoor een rack zonder en met bar terugleggen schoof dat ding heen en weer. Ook gaat het nu heel snel met schijven wisselen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en na enige tijd rondzoeken maar niet vinden start ik gelijk een topic.

Ik twijfel tussen 2 half rack's, namelijk tussen de barbarian line half rack van fitness seller en de powermark 470hr van bij helisports.

-wat zijn de verschillen?
-prijs/kwaliteit verhouding (wegens toch wel een enorm prijsverschil)?

mijn voorkeur gaat naar de barbarian line omdat je binnen dit merk een mooie/goede home gym kan samenstellen en uitbreidingsmogelijkheden hebt.

graag jullie mening en ervaringen!

Mvg Stijn
Beide racks hebben een goede prijs-kwaliteitverhouding maar wel in twee totaal verschillende klassen. Het PowerMark rack heeft een scherpe prijs (alhoewel de prijs al een paar keer omhoog is gegaan) voor thuisgebruikers. De vergelijking met Barbarian gaat echter niet echt op. Dat is een semi-budgetmerk vergelijken met een merk dat gecertificeerd is voor gebruik in sportscholen, dus er zullen zeker kwaliteitsverschillen zijn.

Het Barbarian Half Rack heeft in ieder geval aardig wat voordelen:
  • Bijna dubbel zo hoog gewicht (hogere stabiliteit)
  • Met hoogwaardige rubber afgewerkte haken en noodsteunen
  • Dikke rubbervoeten
  • Gegraveerde nummering van de gaten
  • Meer hoogte posities voor fijner verstellen van accessoires
  • Uitbreidingsmogelijkheden (dip bars, pulley, weerstandsbandpinnen)
  • Meer ruimte binnenin het rack (breedte tussen de palen)
  • Gecertificeerd voor gebruik in sportscholen
  • Hogere algemene afwerking (coating, lasnaden, dikte van metaal etc).
Uiteindelijk is het dus vooral een afweging op basis van prijs en je budget. Enerzijds een goedkoop rack met minder luxe afwerking, anderzijds een duurder rack met een erg hoge kwaliteit en luxe afwerking.

De functionaliteit van beide racks is nagenoeg hetzelfde (als je het Barbarian rack niet uitbreidt met extra accessoires) en voor thuisgebruik is het PowerMark rack zeker niet verkeerd.

Met het Barbarian Half Rack kun je in ieder geval een zeer mooie en luxe home gym maken, zeker in combinatie met een Barbarian bench, en je kunt het rack in de toekomst eventueel nog wat uitbreiden.

Succes met je keuze!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf de 470HR. Hij was toen ik hem kocht nog goedkoper. Erg veel waar voor je geld. Kwaliteit niet zo goed als barbarian maar voor mij stevig genoeg. Barbarian had toen nog het vorige model. De huidige vind ik beter/mooier, vooral langere spotters zijn een goede verbetering.
De spotters vd 470HR zijn lang genoeg en 4 gewichtspinnen aan elke zijde. Maar denk niet dat je ff 5 20 kg schijven per pin kan ophangen. Zo stevig zijn die niet. Ik houd het zelf bij 60kg. Ik denk dat die barbarian pinnen steviger zijn. En de gaten vd barbarian dichter bij elkaar zitten wat wel handig is met de beste hoogte vd J hooks en spotters vooral bij benchpress. Dus de barbarian is beter maar daar betaal je natuurlijk ook voor. Ik zou zelf liever een hoger rack hebben maar ik snap dat dat niet voor iedereen nodig is en kan ivm plafondhoogte. Als ik een hogere ruimte zou hebben zou ik bijvoorbeeld naar een ATX rig kijken zodat ik met gestrekte benen chin ups kan doen, wel zo fijn.
Groot voordeel van een rack met gewichtpinnen vind ik de stabiliteit, had hiervoor een rack zonder en met bar terugleggen schoof dat ding heen en weer. Ook gaat het nu heel snel met schijven wisselen.


ok bedankt voor je ervaring!
 
Beide racks hebben een goede prijs-kwaliteitverhouding maar wel in twee totaal verschillende klassen. Het PowerMark rack heeft een scherpe prijs (alhoewel de prijs al een paar keer omhoog is gegaan) voor thuisgebruikers. De vergelijking met Barbarian gaat echter niet echt op. Dat is een semi-budgetmerk vergelijken met een merk dat gecertificeerd is voor gebruik in sportscholen, dus er zullen zeker kwaliteitsverschillen zijn.

Het Barbarian Half Rack heeft in ieder geval aardig wat voordelen:
  • Bijna dubbel zo hoog gewicht (hogere stabiliteit)
  • Met hoogwaardige rubber afgewerkte haken en noodsteunen
  • Dikke rubbervoeten
  • Gegraveerde nummering van de gaten
  • Meer hoogte posities voor fijner verstellen van accessoires
  • Uitbreidingsmogelijkheden (dip bars, pulley, weerstandsbandpinnen)
  • Meer ruimte binnenin het rack (breedte tussen de palen)
  • Gecertificeerd voor gebruik in sportscholen
  • Hogere algemene afwerking (coating, lasnaden, dikte van metaal etc).
Uiteindelijk is het dus vooral een afweging op basis van prijs en je budget. Enerzijds een goedkoop rack met minder luxe afwerking, anderzijds een duurder rack met een erg hoge kwaliteit en luxe afwerking.

De functionaliteit van beide racks is nagenoeg hetzelfde (als je het Barbarian rack niet uitbreidt met extra accessoires) en voor thuisgebruik is het PowerMark rack zeker niet verkeerd.

Met het Barbarian Half Rack kun je in ieder geval een zeer mooie en luxe home gym maken, zeker in combinatie met een Barbarian bench, en je kunt het rack in de toekomst eventueel nog wat uitbreiden.

Succes met je keuze!


ok, dit sterkt mijn voorkeur wel degelijk nog meer aan naar de barbarian half rack, ook vind ik een pluspunt de vele producten en uitbreidingsmogelijkheden om binnen hetzelfde merk te blijven.

bedankt!
 
Ik heb zelf het Barbarian half rack nieuw model en kan je het rack van harte aanbevelen.

Sportschoolkwaliteit, zeer stevig en heel mooi afgewerkt.

Het rack is duurder dan Powermark maar daar krijg je heel veel meer voor terug en je hebt gelijk een hele goede basis om mee te beginnen.

Zie ook mijn review over het Barbarian half rack in de sectie trainingsmateriaalreviews.
 
En aan de ophangpinnen van het Barbarian half rack kan je met een gerust hart 5 schijven van 20 kg hangen.
 
Het Powermark rack is voor zijn prijs zeker niets mis mee. Ik heb hem ook gezien en het heeft zeker niet de kwaliteit van bijvoorbeeld mijn Bodysolid pressrack. Je merkt het niet alleen in stevigheid maar ook met bijvoorbeeld hoe strak de safetyspotters en j-hooks passen. Het is dus ook maar net wat je verwacht van het rack. De schijfhouders zijn bij beide racks ideaal omdat ze gelijk je rack zwaarder en stabieler maken.
Voor mij persoonlijk zou ik dus wel over willen stappen naar het Barbarian rack maar niet naar de Powermark.
 
ok het is beslist, het wordt het barbarian half rack!

bedankt allen voor de spoedige reacties!
 
Verkeerde topic;)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven