XXL Nutrition

Barbarian Multi Bench 2 accessory advies

Bezoekers in dit topic

Torque86

Novice
Lid geworden
31 mei 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m92
Massa
108kg
Beste mensen,

Ik ben reeds in het bezit van de Barbarian Multi Bench 2. Echter twijfel ik over welke accessory ik hierbij aan moet schaffen.

De mogelijke accessories zijn:

Barbarian Leg Lift Accessory
Barbarian Bicep Curl Accessory
Barbarian Pec Fly Accessory
Barbarian Ab Crunch Accessory
Barbarian Tricep Dip Accessory

Over het algemeen zou ik zeggen dat de bicep curl ook met een curl bar kan worden gedaan. De pec fly kan ook met 2 dumbbells op de bank zelf. Ab crunches door gewoon sit-ups te doen. De tricep dips op de rand van het bankje. En gezien de leg lift een isolatie oefening is kan ik net zo goed squats doen... wat een compound oefening is en dus in essentie beter. Tenzij ik iets totaal over het hoofd zie.

Wat denken jullie?

Groet,
 
Ik heb als enige de Leg Lift, je kan er 2 lifts mee, quads en hamstrings, werkt goed. Enige reden om dat bankje te halen. Wou initieel ook de ab crunch om makkelijker decline bench en dumbell press te kunnen doen, maar je kan die leg lift vastzetten met een haakje en dan doet hij bijna hetzelfde.
 
Ik heb de ab-crunch erbij. Decline werk zonder dat je je benen kan vast zetten is gewoon ruk.
En weighted decline crunches zijn mijn favo ab-oefening.
 
Met die accessoires maak je van je bankje een soort van machine voor isolatieoefeningen. Voor alle vrijwel alle machine oefeningen zijn er goede barbell/dumbell vervangers zoals je zelf al aangeeft.
Ik zou zelf de bi, tri en pec accessoire niet nemen. De legcurl/extension en ab lijken me het meest nuttig. Ik heb zelf die leg accesoire icm megatec ras bankje vooral voor leg curls.
 
Ik heb de leglift (gebruik ik vaak) en de Ab crunch accessoire.
Bij de lift moet je wel opletten dat je niet te ver gaat, en je over het kantelpunt gaan. Ik doe er wel eens een extra elastiek bij, naast de gewichten. Ik gebruik hem als aanvulling naast squat en deadlift.

Ab crunch heb ik spijt van. Die gebruik ik echt zelden tot nooit. Ligt waarschijnlijk meer aan mij dan aan dat ding.
 
Back
Naar boven