AndroidHealthClinic

Barbarian Multi Press System (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Inos

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 sep 2009
Berichten
36
Waardering
1
Ik wil mezelf een kleine homegym verschaffen. Met als doel 's ochtend de dag te beginnen met een work-out, waar de focus zal liggen op squat, benchpress en deadlift. Het is niet de bedoeling om waanzinnig harde progressie te boeken. Eerder fysiek onderhouden en hopelijk ook langzaam vooruit gaan, in afwachting op meer tijd en geld, om deftig te kunnen investeren in een eigen homegym/abo.

Een kleine zoektocht heeft verrassend weinig resultaat opgeleverd. Voorlopig blijkt volgend toestel in de beste prijs/kwaliteit range te zitten.
http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?info=p632_Barbarian-Multi-Press-System.html
Maar ik wil eerst het onbetaalbaar advies van dbb horen!

Is dit adhv de gestelde doelen een geoorloofde aankoop?
Iemand die zelf al ervaring heeft met dit toestel en er iets nuttig over kwijt wil?
 
Deadliften lijkt me lastig in dit apparaat, omdat de schijven boven de stang zit. (deadliften in een smith lijkt me sowieso niet fijn). Ik heb het apparaat niet, maar ik ben al een tijdje opzoek naar een smith machine voor erbij. Alleen lijkt me deze wat beperkter doordat de schijven boven de stang bevinden.
Misschien is dit wat? http://www.helisports.nl/single-stations/PowerMark-475-Power-Rack.html voor 405 euro incl. verzending, koop er een halterset + bench bij en je kan goed trainen. Ook lijkt me het beter om die oefeningen die je benoemde met een vrije halterstang uit te voeren dan in een smith machine.
 
de focus zal liggen in SQ, BP en DL... en je zou een smith machine kopen? -_-

het enige dat een mens nodig heeft om zijn lichaam te onderhouden zijn de volgende dingen:

1. LOSSE barbell + gewichten
2. Squat stands/rack of cage
3. Bankje

als je het geld niet zou willen uitgeven om die noodzakelijke dingen te kopen zou ik het krachttrainen gewoon laten.

wat je ook doet, koop geen smith, zo'n machine is goed voor 2 oefeningen; calf raises en pullups ;) and besides, ik denk dat je ong evenveel betaald voor die 3 dingen als voor die smith.
 
In welke mate is een squat rack beter dan een smith? Ik ben me bewust dat de voorkeur op het forum duidelijk neigt naar het gouden, oude trainen met losse gewichten/stang.

De redenen waarom ik wil kiezen voor een smith zijn compactheid en gebruiksgemak. Compactheid spreekt voor zich, ik moet alles op een erg klein oppervlak kwijt kunnen. Gebruiksgemak is wrsl gewoonte. Wanneer ik alleen train, vind ik het veel aangenamer om in een smith te staan. En op de uitvoering van DL na, kan je perfect BP'en en SQ'en in een smith?!
 
1 (en belangrijkste) Smith dwingt je een baan te volgen en niet altijd de juiste.
2 Minder belasting omdat je minder bezig bent met stabiliseren ten opzichte van losse stang
3 Smith = duur en nagenoeg onverkoopbaar als je later weg wilt doen.
4 Minder veelzijdig, doe er maar eens fijne barbell curls mee dan of staande mp.
5 Het blijft een smith machine kom op zeg dat is net als fietsen op een fiets met zijwieltjes......

Advies dus (duh!) Powerrack met barbell en schijven
 
en idd, zoals microphonefiend al zei, DL is onmogelijk met dat machien. en dan nog iets, de voorkeur op dit forum gaat uit naar het 'goude ouwe trainen met losse gewichten' omdat de mensen die het aanprijzen weten wat de voordelen zijn van losse barbell/dumbbell training.

Lees je trouwens eens een beetje in over krachttraining. Download/koop Dinosaur training van Brooks Kubik eens en lees dat eens door, en je zult doorhebben waarom een smithmachine het meest nutteloze stuk machinerie ooit is.
 
Ik heb hem toevalling net besteld.. ik laat je wel even weten of hij bevalt!
 
Ik heb hem toevalling net besteld.. ik laat je wel even weten of hij bevalt!

als je niet anders weet, zal t wel meevallen misschien.

eens je op de goede manier met losse gewichten getraind hebt wil (en kun)je niet anders meer.
als je een tijdje op jou apparaat getraind hebt, wees dan heel voorzichtig als je eens een "losse"squat of deadlift , benchpress wil gaan uitvoeren.
dit zul je helemaal opnieuw moeten leren.
je gaat nu namelijk idd heel veel controlerende en stabiliserende spieren uitschakelen, of iig veeeel minder sterk aanspreken.

er zijn overigens wel een paar oefeningen waarbij een smith best handig is, maar dan is dat meer iets voor in een gym erbij te hebben.(vind zelf schouder press prettig op een smith, kun je lekker zwaar belasten)

een smith in een homegym ???

zoals boven al gezegd, no way
 
Ik heb hem toevalling net besteld.. ik laat je wel even weten of hij bevalt!

Ik ben benieuwd, laat zeker iets weten!

En toegegeven, jullie hebben me aan het twijfelen gezet.
Even de opties bekijken die er bestaan in het land van de squat racks ...
 
waarom kies je voor een squatrek in plaats van een powercage?
ben wel benieuwd waarom. zelf heb ik de barbarian powercage van fitness seller, die zou ik voor geen goud in ruilen tegen een squatrek. naar mijn mening heb je veel meer aan een powercage. maarja zoals gezegd ben wel benieuwd naar je keuze voor een squat rack.
 
Ik ben benieuwd, laat zeker iets weten!

En toegegeven, jullie hebben me aan het twijfelen gezet.
Even de opties bekijken die er bestaan in het land van de squat racks ...

een squat rack heeft geen toegevoegde waarde tov een power cage.
in een cage train je nog veiliger, en je kunt er meer andere dingen in / mee doen.
zeker als je er een lat optie bij hebt.
 
Ik heb ook een squat rack.. wil de smith erbij gaan gebruiken om wat afwisseling te creeren.

Als het goed is krijg ik hem morgen binnen!
 
een squat rack heeft geen toegevoegde waarde tov een power cage.
in een cage train je nog veiliger, en je kunt er meer andere dingen in / mee doen.
zeker als je er een lat optie bij hebt.

ik zou ook een cage aanraden, maar hij zit al krap bij kas en hij traint toch maar om 'fit' te blijven, dus ik denk dat die safety rails weinig gebruikt zouden worden, daarom zouden een squat rack/stands een goedkopere oplossing zijn voor hem niet?

maar kijk mss is hier

http://forum.dutchbodybuilding.com/...0-kg-gewicht-bodycraft-squatrack-f430-283847/
 
Laatst bewerkt:
ik zou ook een cage aanraden, maar hij zit al krap bij kas en hij traint toch maar om 'fit' te blijven, dus ik denk dat die safety rails weinig gebruikt zouden worden, daarom zouden een squat rack/stands een goedkopere oplossing zijn voor hem niet?

maar kijk mss is hier

http://forum.dutchbodybuilding.com/...0-kg-gewicht-bodycraft-squatrack-f430-283847/

als ie al een smith overwoog, zal het met die kas wel meevallen denk ik?
die is immers al 949,- voor enkel de smith.
voor 100,- minder heb je een powercage MET lat optie.
ik zou t wel weten ;) (ik heb de powercage met latoptie zelf ook :))
 
LOL

van 199,00 EUR
nu 549,00 EUR

Nu moet je hem kopen !! Betaal je slechts 350€ meer :p
 
LOL

van 199,00 EUR
nu 549,00 EUR

Nu moet je hem kopen !! Betaal je slechts 350€ meer :p

hahaha, khad het ook gezien, maar het plaatje is van enkel de latoptie.
wellicht heb je nu voor dat geld het hele apparaat erbij?
 
Back
Naar boven