XXL Nutrition

Barbarian Power Cage + Lat Pulley + Rubberen Halterschijven

Bezoekers in dit topic

Dit is mijn review van de Barbarian Power Cage met Lat Pulley. Besteld bij Fitness-Seller.

Allereerst de communicatie met fitness-seller was erg goed. Snelle reactie op mijn e-mails en bepaalde dingen die aan bod kwamen zijn goed afgehandeld, top. De levering duurde iets langer dan normaal aangezien de power cage uitverkocht was. Ik werd hiervan op de hoogte gesteld en kreeg de cage anderhalve week later netjes thuis bezorgd.

Ik heb in mijn kamer (student die nog thuis woont, ik weet het) een compleet rubberen vloer van te voren ingebouwd waar de kooi nu op staat. Eerst zat ik te twijfelen tussen rubberen tegels maar ik kwam een mooie advertentie tegen op marktplaats en op dit forum van iemand die industriele rubberen matten te koop had. De matten zijn doorweven met 3 lagen polycarbonaat en zijn echt onverwoestbaar, perfect om onder zo'n cage te zetten.

Nog iets over de vloer. Ik heb verhalen gehoord van mensen die op zolder gingen deadliften en door de vloer heenzakten. Na wat zoekwerk en advies van mijn pa heb ik verder geen actie ondernomen om de vloer te verstevigen. Aangezien ik eerder een 2 persoonswaterbed (waar ca. 800 liter water in zat) heb gehad en daar nooit problemen mee heb gehad, dan zou die 500-600kg ook geen probleem moeten zijn.

Terug naar de power cage.

Eerst zat ik te twijfelen om de een 2ehands power cage van barbarian te kopen (oud model), ik ben blij dit niet gedaan te hebben. De 10cm extra ruimte tussen de palen is erg fijn (en nodig naar mijn mening) en de nieuwe kogelgelagerde lat pulley zou ik ook niet willen missen.

De power cage is erg stevig, hij voelt dankzij zijn eigen gewicht van 160kg zeer vast en degelijk aan en er is geen beweging in te krijgen. Mijn pa die timmerman van beroep is was benieuwd naar oneffenheden van de cage, dit werd uiteindelijk millimeterwerk (erg gunstig dus).

De safety-bars die bij de kooi geleverd zijn voelen zeer zwaar uitgevoerd aan. Ik zou hier met een gerust hart 250kg op durven laten vallen zonder het gevoel te hebben dat ze gaan buigen. De bar-catchers waar je de halterstang uitpakt bij bijv. squats zijn ook zeer fijn. Ik heb er een paar extra bijbesteld omdat ik dat handig vind om de halterstang op te leggen bij hoogteverwisseling.

Zoals ik al eerder zei is de ruimte tussen de palen groot zat. Bij het oude model was de afmeting 60cm (in diepte), waar denk ik een aantal klachten binnen zijn gekomen en ze de afmeting 70cm hebben gemaakt. Veel bewegingsvrijheid.

De Barbarian Lat Pulley. Erg degelijk en zeer goed gelagerd. Voelt aan als enig andere lat pulley die ik de laatste 3 sportscholen ben tegengekomen. Zonder enig gewicht is het trekgewicht denk ik al zo'n circa 8 of 10kg. Dit komt mede door de 50mm adapters die ik erop heb zitten. Iets om rekening mee te houden voor zij die van omgekeerde flys houden voor de achterkant van de deltoideus (omdat de 50mm adapters bij elkaar aardig wat wegen). Dat het een systeem is waar je ook aan de onderkant een kabel hebt waar je van alles aan vast kan maken is echt geweldig. Ik heb gisteren rows gedaan met een triangle roeigreep die ik erbij besteld had, top.

Als laatste de Barbarian Rubberen Halterschijven. Erg degelijk en sportschool kwaliteit (hadden ze deze maar op de sportschool). Uiteraard betaalde ik meer voor de looks en het logo dan enig andere rubberen schijven, maar ik vind ze het dubbel en dwars waard. Mooie afwerking, mooi logo, 4 handgrepen die goed liggen in de hand, ja, geen spijt.

Vragen over de cage zijn welkom. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. Sportschool abonnement gelijk opgezegd!

Foto's:

DSC_3412.jpg


DSC_3414.jpg


DSC_3425.jpg


DSC00006(1).jpg
 
Even een vraagje:
wat is bij de cage het hoogste gedeelte, de latpulley of de monkeybar?
Want de monkeybar zou omgekeerd kunnen worden heb ik ergens gelezen?
Aangezien ik niet zo'n hoge oefenruimte heb:o, maar dit toch een cage lijkt waar ik heeeel lang mee vooruit zou kunnen!
 
Even een vraagje:
wat is bij de cage het hoogste gedeelte, de latpulley of de monkeybar?
Want de monkeybar zou omgekeerd kunnen worden heb ik ergens gelezen?
Aangezien ik niet zo'n hoge oefenruimte heb:o, maar dit toch een cage lijkt waar ik heeeel lang mee vooruit zou kunnen!

De Latpulley is het hoogste gedeelte. Is inderdaad top kwaliteit, gaat heel lang mee. Monkeybar zou best eens omgekeerd kunnen worden (Heb deze echter niet zelf)
 
De Latpulley is het hoogste gedeelte. Is inderdaad top kwaliteit, gaat heel lang mee. Monkeybar zou best eens omgekeerd kunnen worden (Heb deze echter niet zelf)

Dan gaat het voor mij helaas niet door, omdat de cage te hoog is..:( dus maar weer verder kijken naar iets anders!
Bedankt voor je reactie :)
 
Graag gedaan, je moet inderdaad wel wat ruimte hebben om op te kunnen trekken :P
Al eens een halfrack overwogen?
 
Graag gedaan, je moet inderdaad wel wat ruimte hebben om op te kunnen trekken :P
Al eens een halfrack overwogen?

Ja precies, ik ben niet van plan om het plafond kopjes te geven ;)
Wel overwogen, maar het scheelt volgens mij niet veel qua hoogte?
Met de Barbarian niet tenminste, maar ik ben nog even aan het kijken bij Powercage.nl
In ieder geval nog veel plezier met je dikke barbarian cage, ik blijf jaloers:p
 
Ja precies, ik ben niet van plan om het plafond kopjes te geven ;)
Wel overwogen, maar het scheelt volgens mij niet veel qua hoogte?
Met de Barbarian niet tenminste, maar ik ben nog even aan het kijken bij Powercage.nl
In ieder geval nog veel plezier met je dikke barbarian cage, ik blijf jaloers:p

Ik moet zeggen dat het mij ook net aan lukt om op te trekken, de powercage staat denk ik 3 cm van het plafond af. Ik moet mijn kin op mijn borst drukken om een volle range of motion te behalen met chin/pull-ups :D

Aan de andere kant is dat het enige wat mij op te merken valt aan de power cage. Na dik 2 jaar nog steeds zeer tevreden. De latpulley erbij in combinatie met een set verstelbare dumbbells van ironmaster maken de homegym compleet. Het enige wat ik nog mis is een a twee apparaten om benen op te trainen, maar dat komt wel in de toekomst.
 
Ik moet zeggen dat het mij ook net aan lukt om op te trekken, de powercage staat denk ik 3 cm van het plafond af. Ik moet mijn kin op mijn borst drukken om een volle range of motion te behalen met chin/pull-ups :D

Aan de andere kant is dat het enige wat mij op te merken valt aan de power cage. Na dik 2 jaar nog steeds zeer tevreden. De latpulley erbij in combinatie met een set verstelbare dumbbells van ironmaster maken de homegym compleet. Het enige wat ik nog mis is een a twee apparaten om benen op te trainen, maar dat komt wel in de toekomst.

Haha de barbarian line spreekt me echt heel erg aan, maar hij is helaas echt te hoog.. :(
En verstelbare dumbbells lijken ook een heel aardige aanvulling, maar is het nou echt zoveel handiger dan gewone dumbbells met losse schijven?
En apparaten om benen te trainen vind ik zelf ook lastig op te kopen, in verhouding toch groot en duur..
 
Als je op mijn spoiler klik dan zie je de link naar de review van die verstelbare dumbbells

Ik zou niet zonder willen
 
Als je op mijn spoiler klik dan zie je de link naar de review van die verstelbare dumbbells

Ik zou niet zonder willen

Ik heb het bekeken, maar snap alsnog niet helemaal wat het voordeel is?
Het wisselen duurt zo'n 20 seconden tot een minuut, en dat is bij dumbbells met losse schijven ook zo?
En dan is er natuurlijk nog de prijs:eek:
Maarja dat is natuurlijk ook wel normaal in deze hobby :rolleyes:
Zou je misschien aan me uit kunnen leggen waarom je ze verkiest boven normale dumbbells? (Misschien heb ik er overheen gelezen in de review, sorry dan!)
 
Is de 2012 versie nog vernieuwd? Want mijne ziet er een beetje anders uit. (zoals op de 1-2e foto van FS, de 3de ziet er uit als de jouwe)
 
Ik heb geloof ik het "2012" model, het model met de monkey bar is het "2013" model.

Allebei zijn zeer best, de versies hiervoor hadden een matige latpulley en een kleinere hoeveelheid bewegingsruimte in de power cage. De latpulley die ze nu leveren is van sportschool kwaliteit.
 
Update: Barbarian schijven een tijd geleden verkocht. Ze zijn niet aan te raden. De metalen tussenring gaat na verlopp van tijd losraken en schuiven, vindt dit zeer irritant en goedkoop afgewerkt. Ik hoop dat ze beter bevestigd zijn in toekomstige producties. De powercage en toebehoren zijn nog steeds 100% aan te raden. Train nu met oldschool ijzeren schijven, lekker klingelen.
 
Update: Barbarian schijven een tijd geleden verkocht. Ze zijn niet aan te raden. De metalen tussenring gaat na verlopp van tijd losraken en schuiven, vindt dit zeer irritant en goedkoop afgewerkt. Ik hoop dat ze beter bevestigd zijn in toekomstige producties. De powercage en toebehoren zijn nog steeds 100% aan te raden. Train nu met oldschool ijzeren schijven, lekker klingelen.

Heb jij met het Barbarian rack geen last van instabiliteit tijdens het dippen? (links-rechts beweging)
Ik heb namelijk hetzelfde rack als jou gehad en vond dit echt slecht, daarvoor had ik een bodycraft rack die had hier geen last van. Barbarian schijven heb ik ook maar geen last van losse tussen ringen.
 
Instabiliteit bij het dippen? Hoe bedoel je? Ik merk in iedergeval niets bij het dippen, vind juist altijd toppie.
 
Ik heb dezelfde cage en ook bij mij niets van instabiliteit te merken bij het dippen. Staat als een huis!
 
Ik heb precies het zelfde probleem het rack beweegt echt hard naar links en rechts, ik los het enigszins op door de j hooks aan de buitenkant te plaatsen barbell erop met 100kg +
 
Ik heb precies het zelfde probleem het rack beweegt echt hard naar links en rechts, ik los het enigszins op door de j hooks aan de buitenkant te plaatsen barbell erop met 100kg +

Wel vreemd dat de ene er wel last van heeft en de ander niet.
 
Ja klopt weet wel dat het heel irritant begint te worden zou eigenlijk niet mogen met zo'n rack maargoed..
 
Mijn cage beweegt geen mm als ik dips oid doe hoor..

Misschien eens alles los draaien en vanuit dan weer alles geleidelijk om en om vastdraaien?
 
Heb jij het aller nieuwste model Bicepz? Het rack is eerst los in elkaar gezet en toen alles in en aan elkaar vast zat is alles vast gedraaid.
Ik kan wel eens een filmpje maken hoe erg die heen en weer beweegt als je er al tegen aan drukt.
 
Back
Naar boven