AndroidHealthClinic

Barbarian Power Cage + Lat Pulley + Rubberen Halterschijven (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit is mijn review van de Barbarian Power Cage met Lat Pulley. Besteld bij Fitness-Seller.

Allereerst de communicatie met fitness-seller was erg goed. Snelle reactie op mijn e-mails en bepaalde dingen die aan bod kwamen zijn goed afgehandeld, top. De levering duurde iets langer dan normaal aangezien de power cage uitverkocht was. Ik werd hiervan op de hoogte gesteld en kreeg de cage anderhalve week later netjes thuis bezorgd.

Ik heb in mijn kamer (student die nog thuis woont, ik weet het) een compleet rubberen vloer van te voren ingebouwd waar de kooi nu op staat. Eerst zat ik te twijfelen tussen rubberen tegels maar ik kwam een mooie advertentie tegen op marktplaats en op dit forum van iemand die industriele rubberen matten te koop had. De matten zijn doorweven met 3 lagen polycarbonaat en zijn echt onverwoestbaar, perfect om onder zo'n cage te zetten.

Nog iets over de vloer. Ik heb verhalen gehoord van mensen die op zolder gingen deadliften en door de vloer heenzakten. Na wat zoekwerk en advies van mijn pa heb ik verder geen actie ondernomen om de vloer te verstevigen. Aangezien ik eerder een 2 persoonswaterbed (waar ca. 800 liter water in zat) heb gehad en daar nooit problemen mee heb gehad, dan zou die 500-600kg ook geen probleem moeten zijn.

Terug naar de power cage.

Eerst zat ik te twijfelen om de een 2ehands power cage van barbarian te kopen (oud model), ik ben blij dit niet gedaan te hebben. De 10cm extra ruimte tussen de palen is erg fijn (en nodig naar mijn mening) en de nieuwe kogelgelagerde lat pulley zou ik ook niet willen missen.

De power cage is erg stevig, hij voelt dankzij zijn eigen gewicht van 160kg zeer vast en degelijk aan en er is geen beweging in te krijgen. Mijn pa die timmerman van beroep is was benieuwd naar oneffenheden van de cage, dit werd uiteindelijk millimeterwerk (erg gunstig dus).

De safety-bars die bij de kooi geleverd zijn voelen zeer zwaar uitgevoerd aan. Ik zou hier met een gerust hart 250kg op durven laten vallen zonder het gevoel te hebben dat ze gaan buigen. De bar-catchers waar je de halterstang uitpakt bij bijv. squats zijn ook zeer fijn. Ik heb er een paar extra bijbesteld omdat ik dat handig vind om de halterstang op te leggen bij hoogteverwisseling.

Zoals ik al eerder zei is de ruimte tussen de palen groot zat. Bij het oude model was de afmeting 60cm (in diepte), waar denk ik een aantal klachten binnen zijn gekomen en ze de afmeting 70cm hebben gemaakt. Veel bewegingsvrijheid.

De Barbarian Lat Pulley. Erg degelijk en zeer goed gelagerd. Voelt aan als enig andere lat pulley die ik de laatste 3 sportscholen ben tegengekomen. Zonder enig gewicht is het trekgewicht denk ik al zo'n circa 8 of 10kg. Dit komt mede door de 50mm adapters die ik erop heb zitten. Iets om rekening mee te houden voor zij die van omgekeerde flys houden voor de achterkant van de deltoideus (omdat de 50mm adapters bij elkaar aardig wat wegen). Dat het een systeem is waar je ook aan de onderkant een kabel hebt waar je van alles aan vast kan maken is echt geweldig. Ik heb gisteren rows gedaan met een triangle roeigreep die ik erbij besteld had, top.

Als laatste de Barbarian Rubberen Halterschijven. Erg degelijk en sportschool kwaliteit (hadden ze deze maar op de sportschool). Uiteraard betaalde ik meer voor de looks en het logo dan enig andere rubberen schijven, maar ik vind ze het dubbel en dwars waard. Mooie afwerking, mooi logo, 4 handgrepen die goed liggen in de hand, ja, geen spijt.

Vragen over de cage zijn welkom. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee. Sportschool abonnement gelijk opgezegd!

Foto's:

DSC_3412.jpg


DSC_3414.jpg


DSC_3425.jpg


DSC00006(1).jpg
 
Ziet er netjes uit man!

Goed om te lezen dat de spullen bevallen.

Heb je geen standaard voor je schijven?

Door de vloer gezakt? Houten vloer neem ik aan?
 
Nee heb geen standaard voor de schijven. Ik gebruik nu de dip bars om de 230kg aan te hangen (no problem).

Ja ik had een keer een verhaal gelezen over iemand die door de vloer was gezakt met 200kg+ deadlift, maargoed dat zal hier wel niet gebeuren (hoop ik).. :D
 
Ik wil ook weer beginnen met trainen en de powercage van Barbarian ziet er erg goed uit, alleen is het voor mij een heel eind rijden naar Fitness Seller.

Is er iemand in de buurt van Groningen met zo'n cage, zodat ik daar wellicht alvast kan kijken ? Zou super zijn als iemand het wil laten zien.

Groet
Michel
 
Helaas woon niet in de buurt. (Gorinchem)
 
Laatst bewerkt:
haha groningen, nee is helaas ook niet bij mij in de buurt! (Rotterdam)
 
Ik wil ook weer beginnen met trainen en de powercage van Barbarian ziet er erg goed uit, alleen is het voor mij een heel eind rijden naar Fitness Seller.

Is er iemand in de buurt van Groningen met zo'n cage, zodat ik daar wellicht alvast kan kijken ? Zou super zijn als iemand het wil laten zien.

Groet
Michel

Ik krijg over 2 weken een powercage dus als het zo ver is kan ik het je wel laten zien! ;) (beijum)
 
Bedankt voor het aanbod, maar inmiddels niet meer nodig.

Goede keus
 
hang je ook 50mm schijven aan de lat pulley?
 
hang je ook 50mm schijven aan de lat pulley?

Ja, daar een 50mm adapter-set voor gekocht bij aanschaf. Zou niet echt makkelijk zijn om ook nog eens 100kg+ aan 30mm schijven te moeten hebben!
 
ja inderdaad dat dacht ik ook :p ben van plan dezelfde te kopen, maar waar heb je die adapter-set gekocht?
 
ja inderdaad dat dacht ik ook :p ben van plan dezelfde te kopen, maar waar heb je die adapter-set gekocht?

Die kan je bestellen bij fitness-seller onder accessoires :cool:

---------- Post toegevoegd Thu 12 Jan 2012 om 13:32 ----------

Als je nog verdere vragen hebt over de cage, stel ze gerust. Ik heb er in iedergeval nog geen seconde spijt van gehad van de aanschaf.
 
ik heb hem gevonden bedankt! en de lat pulley heeft dus vanboven en vanonder een bevestigingstuk?
 
ik heb hem gevonden bedankt! en de lat pulley heeft dus vanboven en vanonder een bevestigingstuk?

Yep, rows zijn dus ook mogelijk. De lat pulley maakt erg veel extra oefeningen mogelijk. Goede optie als je er de ruimte voor hebt.
 
Ziet er mooi uit! Succes...
 
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Rows in de power cage, de heerlijkste oefening. Zelfs in de sportschool voelt deze oefening niet zo fijn aan als plat op de grond zitten met je poten stevig op de rand. Tractor pulling here we come :D
 
Doe je de deadlifts in de cage of doe je ze erbuiten?
 
Doe je de deadlifts in de cage of doe je ze erbuiten?

In de cage, rechts op de foto zie je een stalen vierkante buis, daar rust de stang heus niet op met aan beide kanten een 20/25kg schijf.

Je hebt mij in PM ook gezegd dat je voor de barbarian gewichten gaat. Ik moet je daar wel wat over vertellen. Ik heb bijvoorbeeld 2x 15kg en 4x 10kg. Het verschil is alleen de dikte en het gewicht, de grootte van de gewichten zijn hetzelfde en dat werkt tijdens snelle workouts niet fijn. Ook heb ik bijvoorbeeld 4x 25kg schijven en 2x van 20kg. Ik heb wel eens gehad dat ik ging squatten en dat er een verschil van 5kg aan een kant zat, gewoon omdat ik het verschil in dikte van de schijven niet opmerkte. Gewoon voor 6x 25 of 6x 20kg schijven gaan dus. Koop ook minimaal 4x 5kg, 4x 2.5kg en 2x 1.25kg, want dat werkt met verhogen zeer fijntjes. Zelf koop ik in de toekomst waarschijnlijk nog 2x 25kg erbij, 2x 2.5kg en erbij. Ik verkoop dan die 2x 15kg en 2x 20kg schijven.

Aangepast: Ik heb ze al te koop gezet op marktplaats! Ik heb zelf nieuwe besteld: 2x 25kg, 2x 10kg, 4x 5kg, 4x 2.5kg
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven