Fitness Seller

Barbarian Power Cage System incl Multi Bench + 140kg Halterset

Bezoekers in dit topic

Aangezien er nog geen volledige review rond het Barbarian rack bestaat en ik het genoegen heb dit monster in mijn bezit te hebben, vond ik het wel eens zinvol om een volledige review te geven.
Allereerst heb ik lang getwijfeld tussen de Barbarian setup(incl. bankje, pulley en 140kg) en de Powertec(incl. bankje, pulley en 140kg). Omdat Powertec meer reviews bevatte oa ook op bodybuilding.com, ging mijn voorkeur initieel uit naar Powertec. Het bankje van de Powertec kreeg niet altijd even goede commentaar op bepaalde fora, dus ik twijfelde toch wel. Na lang wikken en wegen toch beslist om de Powertec te bestellen met als gevolg dat ze net uitverkocht waren :) De verwachte levertermijn was 6 weken.
Enkele weken later kwam Fitness-Seller met het vernieuwde Barbarian rack/pulley en toen werd ik meteen verliefd op dit monster. Vervolgens heb ik Marvin gecontacteerd en hij was direct akkoord om m'n huidige bestelling te wijzigen, zodat ik het nieuwe rack van Barbarian nog kon bestellen! Enkele weken later werd alles keurig geleverd.

Ik ga zo goed mogelijk de voor- en nadelen proberen opsommen van alle aspecten rond het materiaal.
Positief:
- Correspondentie Fitness-Seller was schitterend!
Ik heb misschien 15 tot 20 mails gestuurd naar Fitness-Seller en kreeg binnen de 1 à 2 werkdagen(vaak ook binnen het uur) steeds antwoord, soms zelfs in het weekend! De service is top en de antwoorden waren mij vaak meteen duidelijk. Ook als er iets niet duidelijk of onvolledig was, werd alles netjes afgehandeld. Ik ben dus heel tevreden.
- Levering materiaal
Ik had al gelezen op dbb dat de transportfirma soms kwam opdagen zonder eerst te verwittigen, maar ze hadden mij tot 2 keer gebeld om een afspraak te maken. Ook hier was ik uitermate tevreden over de service.
- Verpakking materiaal
Ik denk dat je hier een full-time FTE kan inzetten om dit werkje te voltooien. Alles, maar dan ook alles, was heel zorgvuldig ingepakt en getaped en dit allemaal mooi op een pallet. Het duurt dus eventjes, voordat je alles uitgepakt hebt, maar je bent wel verzekerd dat het materiaal niet beschadigd is.
- Barbarian Multi-Bench is heel stevig!
Ik ben echt te spreken over dit bankje en ook handig zijn de wieltjes om het te verplaatsen. Het installeren van de bench verliep ook heel vlot! Om de bench in de verschillende standen te verstellen moet je ook niet veel moeite doen. In het begin is het heel even zoeken naar een goede methode om de bench snel van incline/decline naar flat te krijgen, maar dat is een techniek die je aanleert.
- Het rack is ook uitermate stevig en stabiel.
Ik krijg er geen beweging in en heb er dus het volste vertrouwen in! De nieuwe dipbars werken ook zoals het hoort en kunnen overal aan het rack vastgemaakt worden. De voetsteunen aan het rack zijn ook handig om te roeien, sit-ups etc.
Het installeren van het rack gaat ook heel eenvoudig. Best installeer je het met 2 man tenzij jouw naam Rambo of Rocky is, dan kan je het alleen :) Vele onderdelen zijn al geassembleerd(o.a. rubberen voet rack), zodat je uiteindelijk maar met 10 à 15 onderdelen zit voor het rack. Wel zien dat je het nodige 'gerief' hebt om de schroeven vast te draaien. Een dopsleutel i.c.m. steeksleutel maakt de job toch wel gemakkelijk!
- De gewichten zijn ook heel goed ontworpen!
Je kan makkelijk met 1 hand de halterstang laden zonder dat de gewichten snijden in je handen en de kans dat er één uit je pollen valt, is praktisch onbestaande!


Negatief:
(Sommige punten zijn echt te verwaarlozen, maar ik wou zo uitgebreid mogelijk zijn)
- Het rack verliest vrij snel lak als je de catches hersteekt.
Op zich heb ik er geen problemen mee want het is geen wagen of vrouw waarmee je traint.
- Geen nummering op het rack.
Hier kan je zelf stickers voorzien op het rack. Zelf vind ik het nog meevallen om de catches te versteken, maar het zou een meerwaarde betekenen.
- Barbarian Multi Bench had in het begin bij het decline gaan problemen om volledig decline te gaan.
Dit is enkel in het begin, omdat het leder van de bank zich nog wat moeten aanpassen voor de decline. Verder steekt de schroef van de bank heel soms in mijn rug als je vanuit decline wilt rechtkomen. Normaal kan dit niet, maar ik zak soms naar beneden met decline, waardoor ik op de schroef lig :) Zal ook nog wat wennen zijn om fatsoenlijk een decline benchpress uit te voeren, dus dit probleem lost zichzelf normaal wel op. Dit negatief punt weegt in ieder geval niet op tegen de stevigheid die de bank biedt!
- De pulley heb ik nog niet volledig juist gekregen.
Soms draait hij volledig geruisloos en de andere keer schuurt hij heeeel lichtjes tegen de staaf. De katrollen hebben immers wat speling en kunnen daardoor soms wat verschuiven. Fitness-Seller raadde mij aan om er rondellen tussen te steken, maar tot heden heb ik dit nog niet geprobeerd. De schroeven te hard aandraaien is ook geen oplossing want dan plooit het ijzer mee en dat was niet de bedoeling :)
- Soms is de statuspagina verwarrend.
Er staat bv. levertermijn 6 weken, maar er staat niet vanaf welke datum die 6 weken gelden. Ok, dat scheelt soms maar 2-3 dagen, maar als er een startdatum bij zou staan met daarnaast het aantal weken, zou dat duidelijker zijn. Als freak controleerde ik de pagina wel elke dag(so no prob here), maar voor nieuwe klanten kan dat soms verwarrend zijn.
- De webpagina van Fitness-Seller is soms outdated op vlak van afbeeldingen en/of uitleg.
Afbeeldingen zeggen veel meer dan een omschrijving en de afbeeldingen van het nieuwe rack, die op het forum werden geplaatst, hebben mij overtuigd om het Barbarian rack uiteindelijk te kopen. Ik denk dat Fitness-Seller (nog) hogere verkoopcijfers zou halen, indien hun site sneller up-to-date zou zijn. Ik merk ook dat Nederland veel verder staat op vlak van E-commerce dan België. Als je iets zoekt van elektronica (of materiaal etc) kom ik altijd in Nederland uit en het is er altijd goedkoper incl. transport :) Soit, dit moest ik even kwijt! :cool:


Suggesties:
- Eventueel een beter/gedetailleerder plan leveren voor het installeren van het materiaal(pulley/rack/bench). Het was voor mij soms moeilijk om juist na te gaan hoe de stalen draad moest lopen. Uiteindelijk op de site van Barbarian een gedetailleerd plan gevonden van een andere pulley(systeem is gelijkaardig) en toen ging het wel gemakkelijk.
- De catches zijn heel handig en gemakkelijk verplaatsbaar. Hierdoor is het wel zo dat de catches nooit 100% recht staan. Het is natuurlijk verwaarloosbaar en het verschuiven van de bar gebeurt praktisch nooit. Maar als je nu een soort van schroefdraad achteraan de catch extra zou voorzien dan kon je de catch volledig vastdraaien tegen het rack, waardoor het altijd 100% horizontaal staat, dacht ik. Nu, ik weet niet hoe het zit als er 200 of meer kg rust op de catch wat dan de gevolgen zijn voor de schroefdraad en de schroef? Als je het schroefsysteem in combinatie doet met de haak die er nu aan vast hangt, is het misschien wel mogelijk. Het was maar een hersenspinsel :)
- Aan de pulley zou ik ook nog een tweak willen toevoegen, maar weet niet in hoeverre dit haalbaar/zinvol zou zijn.. Een soort van dikke veer in combinatie met de rubberen dop, zodat je gemakkelijker kunt stoppen. Nu is het soms uitkijken dat je het gewicht niet te hoog laat vallen, omdat alles zwart is aan de Barbarian :) Uiteindelijk went dit wel, maar vroeg me af of zo'n veer een meerwaarde zou kunnen betekenen.
- De matten die bij Fitness-Seller te verkrijgen zijn, kan je best onder het rack plaatsen, zodat de schokken geminimaliseerd worden. Ikzelf train op het 1ste verdiep en op het gelijkvloers hoort men amper iets van de schokken(buiten de muziek dan :)) Het is een kleine investering en het is zeker z'n geld waard. Best versnijd je de matten zelf, dan bespaar je ook nog enkele euro's uit.


Conclusie:

Ik ben heel tevreden over mijn keuze en ben blij dat ik voor Fitness-Seller gekozen heb om deze investering te doen. Ik kan het iedereen aanraden en zou zeker terug bestellen bij Fitness-Seller!


Nog enkele foto's:

DSC00623-800.jpg


DSC00651-800.jpg


DSC00652-800.jpg
 
Staat sinds deze middag ook bij ons. Wat een monster !:eek:!

Eerste indruk: superstabiel en heel degelijk materiaal, degelijk afgewerkt ook. Was op een kleine twee uur gemonteerd (1persoon) en had niet eens een handleiding nodig. Enkel de pully moest even bestudeerd worden, en zoals reeds aangeraden ook maar direct de verborgen inbusbouten stevig aangedraaid (was ook nodig!). Enkel jammer dat de lattrekstang ontbrak maar ben er van overtuigd dat dit zeker nog in orde komt. Qua levertermijn en service van Fitness-seller kan ik tot nu toe enkel maar positief zijn. Aanrader dus.

Morgen wordt de eerste test, kijk er al naar uit. :D
 
Heb hem ook net nieuw :D
(van de goede sint gekregen, wat een vrijgevige man is het toch :p)
Eergister in elkaar gezet, wat een meesterlijk ding is het.
Solide als een huis, top design, pulleys werken super.
Service van fitness-seller was top! Ze hadden een 15kg schijf geleverd in 30 mm ipv 50 mm, even gemailed kreeg meteen antwoord en gelijk de volgende dag kwam er iemand van TNT post langs om de schijf om te wisselen.
 
Heb zelf voor de bodycraft gekozen, met de belangrijkste reden dat de spotters in 3 seconden in hoogte af te stellen zijn. ik zie dat je bij deze cage de spotters er helemaal uit moet halen wil je die in hoogte verstellen? is dat geen minpunt van deze cage?
 
Heb zelf voor de bodycraft gekozen, met de belangrijkste reden dat de spotters in 3 seconden in hoogte af te stellen zijn. ik zie dat je bij deze cage de spotters er helemaal uit moet halen wil je die in hoogte verstellen? is dat geen minpunt van deze cage?

Duurt een halve minuut op zijn meest, je trekt ze eruit en duwt ze er weer in op een ander punt.
Doe het alleen wanneer ik van bench naar squat ga of andersom en dan alleen wanneer ik tot failure ga op bench, anders is de security niet echt nodig. Met 2 minuutjes rust tussen oefeningen verwissel je zonder veel moeite zowel de gewichten als de hoogte van de spotters.
 
Wat mis je nog bij deze cage vergeleken met de sportschool?
 
Cable fly, leg curl, leg extension en backextension.
 
Aargh, ik kan echt niet wachten tot de mijne hier is, maar we hebben eerst nog minstens een week verbouwingswerk in de garage :p.

Kun je iets zeggen over de levertermijn? Hoelang duurt het ongeveer na betaling voor het pallet voor de deur staat?
 
Ook ik heb de barbarian power cage met bench en gewichten gekocht, zij het met de nieuwste versie van lat tower (2011). Levering was ietwat problematisch (toch 5 weken op gewacht), doch uiteindelijk gekregen wat ik wou.

Voordelen:
- Inderdaad zeer stevig verpakt met die bubble-folie en karton errond.
- Zeer stevig materiaal. Tijdens de opbouw per ongeluk de toren omgestoten op de grond, maar daar is achteraf niks van te bemerken (geen deuken). Ook de bench is zeer stabiel.
- Voetsteunen aan de pulley zijn weg (<=> model 2010), zo kan je de barbell er fatsoenlijk uithalen bij squats en zit zeker niks in de weg.
- Cijfers naast de pins, een detail, maar wel handig.
- Zeer stevige en zware safeties

Nadelen:
- De verbinding tussen voorste en achterste deel van het rack is vrij laag, zodat je eigenlijk geen overhead press in het rack kan doen. Bij mij lukt dit wel nét (1 cm over), maar ik ben klein van gestalte (173 cm).
- De J-haken zijn wat te hoog. Het is wel veiliger zo, maar het stoort bij bench doordat je de bar er hoger moet uit liften.
- De bijgeleverde dip bars zijn nogal breed, maakt het ietwat onaangenaam dippen.
- De cable pulley maakt vrij veel lawaai. Ik moet deze wel nog invetten, hoop dat het dan gaat verbeteren.
- Geen handleiding voor zowel bench, rack als pulley. Ook online vond ik geen correcte handleiding omdat ik het nieuwste model had gekozen. Uiteindelijk, een paar dagen nadat het ineenstond is de nieuwe handleiding wel doorgestuurd via mail, maar ik vermoed niet dat die standaard wordt meegeleverd?


Voordelen >>> nadelen natuurlijk. Het is een zeer stevig rack, alles doet wat het moet doen, en dat verwacht ik ook voor die prijs. Enkele kleinigheden (dip bars, hoogte j-hooks en handleiding) zouden nog kunnen aangepast worden, maar ben heel tevreden.
 
heeft iemand er een handleiding bijgekregen? zat bij mij niks bij.

heb de mijne vandaag proberen in elkaar zetten. cage lukt nog wel, maar system moet ik eerst nog es goed bekijken.

@ Wimmos: lees net dat jij één gemaild hebt gekregen. van barbarian zelf of van fitness seller? heb je ook één voor de pulley? en zo ja, zou je ze me willen doormailen?
 
Laatst bewerkt:
iemand een gedacht van wat de barbarian power cage + latpulley weegt? kwestie van niet door de vloer te zakken :)


ik weet het al dankzij fitness-seller
 
Laatst bewerkt:
Mooi en uitgebreide review! Tnx
 
Back
Naar boven