Fitness Seller

Barbarian power cage vs half rack

Bezoekers in dit topic

Rooney1977

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Lid geworden
22 aug 2011
Berichten
411
Waardering
9
Lengte
1m78
Massa
82kg
Hallo,

Graag wil ik jullie mening horen over de Barbarian Power Cage vs de Barbarian Half Rack.

Welke heeft de voorkeur en waarom?

Is het raadzaam om er een Lat Pulley bij toe doen of een losse Lat Pulley te gebruiken?
 
zowiezo power cage, heeft veel meer mogelijkheden.
 
Cage met losse lat pulley, als je er plaats voor hebt. Ik sta met squaten recht tegen de geleidestang van de lat pulley aan te kijken. Verder wel goed hoor.
 
Power cage, zonder twijfel.
Kan meer mee en is veiliger.

Zou altijd lat pully uitbreiding nemen, kan je nog meer en eventueel bepaalde oefeningen afwisselen.
 
M.b.t. die latpulley: als je de ruimte/budget hebt zou ik een losse pakken. Als je een tamelijk groot bankje hebt zal hij bij bepaalde oefeningen zoals schoulder presses mogelijk tegen de latpulley aanstoten. Als de latpulley ook nog eens met losse schijven geladen moet worden en je hebt weinig ruimte rondom het rack dan is laden/lossen nog wel eens lastig.

Bovenstaande heb ik ondervangen met een bodycraft bankje dat weinig ruimte inneemt als het incline/rechtop staat. En dat laden/lossen met losse schijven zie ik dan maar als extra training...
 
Cage met losse lat pulley, als je er plaats voor hebt. Ik sta met squaten recht tegen de geleidestang van de lat pulley aan te kijken. Verder wel goed hoor.
Je kunt squats toch ook met je rug naar de pulley gericht uitvoeren? De bar catchers plaats je dan aan de voorste palen aan de binnenkant van de cage.

M.b.t. die latpulley: als je de ruimte/budget hebt zou ik een losse pakken. Als je een tamelijk groot bankje hebt zal hij bij bepaalde oefeningen zoals schoulder presses mogelijk tegen de latpulley aanstoten. Als de latpulley ook nog eens met losse schijven geladen moet worden en je hebt weinig ruimte rondom het rack dan is laden/lossen nog wel eens lastig.

Bovenstaande heb ik ondervangen met een bodycraft bankje dat weinig ruimte inneemt als het incline/rechtop staat. En dat laden/lossen met losse schijven zie ik dan maar als extra training...
Bij de nieuwste Lat Pulley Optie van Barbarian Line is dat geen probleem, de beenrollen zijn inklapbaar en er is voldoende ruimte tussen de achterste palen en de lat pulley:

[Afbeelding niet meer beschikbaar][Afbeelding niet meer beschikbaar]
Dit is dus het nieuwe 2011/2012 model van de lat pulley optie dat nu verkrijgbaar is, de afbeeldingen in de webshop worden volgende week bijgewerkt!
 
Hoop ik maar dit jaar nog op een leuke actie voor het nieuwe model inclusief bankje, stang en gewichten ;)
 
ik zou voor de half rack gaan. je hebt veel meer ruimte om te kunnen bewegen
 
Laatst bewerkt:
Interesante vraag, ik ben er ook nog steeds niet uit welke van de twee te nemen. Welke oefening kun je NIET met een half rack, die je wel met een power rack kan doen? (behalve dippen)
 
Ik zit vrij beperkt in ruimte en zou, nu na nader inzien, beter af zijn geweest met een half rack.
Gemakkelijker om je safety's te hersteken, te draaien met je bankje etc.
 
Interesante vraag, ik ben er ook nog steeds niet uit welke van de twee te nemen. Welke oefening kun je NIET met een half rack, die je wel met een power rack kan doen? (behalve dippen)

ik zou het niet weten. ik heb zelfs halfracks met pullys erop gezien
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Cage met losse lat pulley, als je er plaats voor hebt. Ik sta met squaten recht tegen de geleidestang van de lat pulley aan te kijken. Verder wel goed hoor.

waarom ga je dan niet andersom staan?

ik ben sinds zeer kort (een week) uit de sportschool en nu thuis aan het trainen.
ik kocht een 2e hands halfrack met bank en stang.
mn schoonpa ging die ophalen voor me, maar kwam thuis met de full power cage.
(foutje van de verkoper gehehe)

ik was in eerste instantie blij, want dat is veel duurder.
nu al twijfel ik of ik toch niet beter echt een halfrack had genomen.

je hebt eigenlijk heel weinig ruimte om te squatten, bankdrukken in de kooi is eigenlijk geen optie omdat je met je hoofd tegen de beenrollen schetsplaat aankomt.en zo nog wat kleine ongemakken.

denk dat je beter af bent met een halfrack, waarvoor je zelf mooie perfect passende verstelbare safetys maakt (laat maken)

en een vrijstaande pully als je genoeg ruimte hebt, met uiteraard boven en onder katrol.
 
Laatst bewerkt:
Dus eigenlijk gaat het puur om de veiligheid tijdens het squatten wat ervoor zorgt dat de power cage de voorkeur heeft. Hoe squatten anderen dan bij een half rack? Gebeuren daarbij vaker ongelukken?

Is er geen handigheid te verzinnen om te kunnen dippen bij een half rack?

OK andere vergelijking wat is het voordeel van een half rack ten opzichte van een squat rack of een PowerMark 415 bijvoorbeeld?

Bij de nieuwe Barbarian Power Cage is het ook mogelijk om met weerstandsbanden te trainen, wie past dit toe?
 
Dus eigenlijk gaat het puur om de veiligheid tijdens het squatten wat ervoor zorgt dat de power cage de voorkeur heeft. Hoe squatten anderen dan bij een half rack? Gebeuren daarbij vaker ongelukken?

Veiligheid ligt voornamelijk bij de gebruiker denk ik, powerrack of halfrack. Ik denk niet dat er vaker ongelukken gebeuren met een half rack, op de meeste half racks zitten namelijk ook safety bars die de stang opvangen bij failure.

Is er geen handigheid te verzinnen om te kunnen dippen bij een half rack?

Nee, niet dat ik weet.

OK andere vergelijking wat is het voordeel van een half rack ten opzichte van een squat rack of een PowerMark 415 bijvoorbeeld?
(Beter verstelbare) Safety bars. Lat-optie. Optrekstang

Zelf heb ik geen steekhoudend antwoord gezien waarom ik een powerrack zou moeten nemen ipv een half rack.
 
Laatst bewerkt:
Zoals hier is is gezegd zijn er inderdaad niet veel verschillen tussen een half-rack en een volledige cage. In beide toestellen zijn vrijwel alle oefeningen mogelijk, met uitzondering van dips in ons half rack. Beide toestellen zijn ook voorzien van safety bars om veilig te kunnen trainen. Bij de cage zijn er net wat meer extra's zoals de front-steunen voor deadlifts of het laden van de barbell, en de mogelijkheid om te trainen met resistance bands. Het half-rack heeft daarentegen dan 8 ophangpinnen voor het opbergen van halterschijven en is een stuk goedkoper. Normaal gesproken is een half-rack inderdaad ook compacter dan een volledige cage, bij de Barbarian Line toestellen is dat verschil echter niet zo groot.

Een vergelijking tussen Barbarian Line (of Powertec) en Marcy of PowerMark toestellen kun je bijna niet maken. Qua oefeningen bieden ze zowat dezelfde mogelijkheden maar als je beide toestellen naast elkaar zou zien begrijp je het verschil in prijs. Als je de mogelijkheid hebt zou ik de toestellen zeker gaan bekijken en uitproberen, ik denk dat de keuze dan snel is gemaakt! :cool:
 
Afgelopen weekend wezen kijken bij Helisports. Was goed om de verschillende apparaten en merken te zien. Weet wel dat de merken Powermark en Marcy het niet gaan worden. De Power Rack van Bodycraft voelde goed en solide aan. Graag wil ik nog een keer bij Fitness Seller gaan kijken, maar helaas moet ik daarvoor een lange tijd in de auto! Ben benieuwd naar Barbarian en Powertech.

Zelf heb ik nog geen beslissing kunnen maken wat ik nou wil een Power Rack, Half Rack, Squat Rack of een Barbarian Free Stands (ruimte besparend) met eventueel een losse Lat Pull. Het heeft allemaal zijn voor en nadelen. Het grootste nadeel vind ik van een Power Rack is de grootte en denk dat het lastig is om je stang in en uit het Rack te halen, dit ivm de ruimte. Voordeel is je kunt er de meeste oefeningen op doen.

Half Rack en Squat Rack nemen minder ruimte in beslag, maar zijn minder veilig. Spotters zijn korter en je kan er niet op dippen wat ik persoonlijk een gemis vind. Dus voor het dippen zal dan een andere oplossing voor gevonden moeten worden.

Op dit moment ben ik me ook aan het verdiepen in een goed bankje en wat ik met de gewichten wil doen. Heb nu enkel 30 mm gewichten en denk dat ik om wil naar 50 mm. Dit ivm de lengte van de stang icm een nieuw toestel 30 mm stang is als ik me niet vergis langer dan 200cm. Wat ik heb gemetenis dat deze stang exact tussen het rack past. Dit lijk me geen prettige manieer van trainen. Heb liever wat speling.

Met het bankje heb je veel keuze, de meesten kunnen niet heel veel gewicht aan , dus kwam ik al snel op het bankje van Barbarian uit. Maar ik heb geen idee of het nodig is om de extra opties te hebben zoals bij bijv. Powertech het beendeel en biceps deel etc. Is dit aan te raden? Het gaat met name om het been deel. Om zo een grotere diversiteit aan oefeningen te hebben voor de benen.

Wat betreft de barbell en halters welke maten en hoeveel heb je er nodig raden jullie aan?
Een barbell van 220 cm misschien één extra? Kan me voorstellen dat je er één gebruikt voor standaard in het Rack en een voor buiten het Rack of is dit onzin? Misschien ook een korte Barbell voor oefeningen buiten het Rack? Het aantal halters zat te denken aan drie sets, dit ivm als je een oefening hebt met drie sets je de drie halters van te voren kan laden en klaar kan leggen, zodat je minder tijd verliest aan het laden / ontladen van de halters? Is dit handig of onzin? Eén EZ curl? Barbarian T-Bar Row.

Al bij al kost het een hoop geld dus wil een goed doordachte keuze maken, zodat ik er lang plezier van kan hebben.
 
Ik zit vrij beperkt in ruimte en zou, nu na nader inzien, beter af zijn geweest met een half rack.
Gemakkelijker om je safety's te hersteken, te draaien met je bankje etc.

Op zich zit er toch niet zoveel verschil tussen de maten van de 2?

122x150x216 en cage 126x170x218

Tenzij je diepte natuurlijk te weinig is, dan scheelt 20 cm best wel nog wat. Hoe groot is je ruimte waar het staat Rob?

Ik vind qua prijs, dat het verschil tussen het rack en de cage wel meevalt (769 - 849). Als dit alleen te maken heeft met belastbaarheid, dan zal ik wel voor de halfrack gaan trouwens. Ik belast het waarschijnlijk niet met 400 kg :P
 
Op zich zit er toch niet zoveel verschil tussen de maten van de 2?

122x150x216 en cage 126x170x218

Tenzij je diepte natuurlijk te weinig is, dan scheelt 20 cm best wel nog wat. Hoe groot is je ruimte waar het staat Rob?

Ik vind qua prijs, dat het verschil tussen het rack en de cage wel meevalt (769 - 849). Als dit alleen te maken heeft met belastbaarheid, dan zal ik wel voor de halfrack gaan trouwens. Ik belast het waarschijnlijk niet met 400 kg :P

Ik heb maar 3.5x3.5

Je moet ook rekening houden dat die maten eigenlijk genomen zijn op de onderste dwarse balken. Dus ja,
die rechtop balken zeg maar heb je niet bij een half rack. Waardoor je bv je bench makkelijker kan
draaien over die onderste dwars balken.

Plus je safety's staan ook een stuk naar achteren. Want ja, bij een powercage moet je die dus helemaal
door de voorste balken halen. Dan moet je rekenen de afmetingen van je cage + nog eens de breedte van
de safety's. Dan zit je al gelijk aan de dubbele breedte van je cage.
 
Kan / wil iemand een reactie / advies geven op mijn vorige post in dit topic?
 
Afgelopen weekend wezen kijken bij Helisports. Was goed om de verschillende apparaten en merken te zien. Weet wel dat de merken Powermark en Marcy het niet gaan worden. De Power Rack van Bodycraft voelde goed en solide aan. Graag wil ik nog een keer bij Fitness Seller gaan kijken, maar helaas moet ik daarvoor een lange tijd in de auto! Ben benieuwd naar Barbarian en Powertech.

Powertec is gewoon top, heb al kunnen vergelijken met barbarian, en ik vind de Powertec beter.
Moet wel zeggen dat ik dit louter baseer op het gebied van de latpulley. Want voor de rest is er haast geen verschil


Zelf heb ik nog geen beslissing kunnen maken wat ik nou wil een Power Rack, Half Rack, Squat Rack of een Barbarian Free Stands (ruimte besparend) met eventueel een losse Lat Pull. Het heeft allemaal zijn voor en nadelen. Het grootste nadeel vind ik van een Power Rack is de grootte en denk dat het lastig is om je stang in en uit het Rack te halen, dit ivm de ruimte. Voordeel is je kunt er de meeste oefeningen op doen.

Stang in en uit is helemaal geen moeite. En als je krap zit qua ruimte; FS heeft ook een oly barbell van 200cm

Half Rack en Squat Rack nemen minder ruimte in beslag, maar zijn minder veilig. Spotters zijn korter en je kan er niet op dippen wat ik persoonlijk een gemis vind. Dus voor het dippen zal dan een andere oplossing voor gevonden moeten worden.

Minder veilig? Nee hoor, gewoon opletten dat je boven de safety's blijft. Tja, en dippen, is idd wel leuk :p

Op dit moment ben ik me ook aan het verdiepen in een goed bankje en wat ik met de gewichten wil doen. Heb nu enkel 30 mm gewichten en denk dat ik om wil naar 50 mm. Dit ivm de lengte van de stang icm een nieuw toestel 30 mm stang is als ik me niet vergis langer dan 200cm. Wat ik heb gemetenis dat deze stang exact tussen het rack past. Dit lijk me geen prettige manieer van trainen. Heb liever wat speling.

Idd, die barbarian is de way to go. En ik train ook met 30mm. Ook een 200cm.Geeft geen probleem zolang je binnenmaat maar +125cm is. Je kan dan eventueel een sluiting vast zetten op de barbell. Zo raken je plates nooit of te never je cage.

Met het bankje heb je veel keuze, de meesten kunnen niet heel veel gewicht aan , dus kwam ik al snel op het bankje van Barbarian uit. Maar ik heb geen idee of het nodig is om de extra opties te hebben zoals bij bijv. Powertech het beendeel en biceps deel etc. Is dit aan te raden? Het gaat met name om het been deel. Om zo een grotere diversiteit aan oefeningen te hebben voor de benen.

Pff, beendeel heb ik thuis ook liggen. Gebruik ik niet meer. Nothing beats squats & goodmornings.
En dat bicep deel is helemaal ruk. Die oefeningen kan je net zo goed tegen de rugleuning van je bench doen.


Wat betreft de barbell en halters welke maten en hoeveel heb je er nodig raden jullie aan?
Een barbell van 220 cm misschien één extra? Kan me voorstellen dat je er één gebruikt voor standaard in het Rack en een voor buiten het Rack of is dit onzin? Misschien ook een korte Barbell voor oefeningen buiten het Rack? Het aantal halters zat te denken aan drie sets, dit ivm als je een oefening hebt met drie sets je de drie halters van te voren kan laden en klaar kan leggen, zodat je minder tijd verliest aan het laden / ontladen van de halters? Is dit handig of onzin? Eén EZ curl? Barbarian T-Bar Row.

Niet te gek doen man. 1 barbell, 1 ez bar, en 3 setjes korte halters is zat

Al bij al kost het een hoop geld dus wil een goed doordachte keuze maken, zodat ik er lang plezier van kan hebben.

zo ... :p
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven