Fitness Seller

Barbel row (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

RichardV

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
9 dec 2002
Berichten
17.082
Waardering
155
Wie van jullie gebruiken er een onderhandse greep en wie gebruikt er een bovenhandse greep bij deze oefening?
En waarom?
Ik zelf gebruik een onderhandse greep, omdat ik hem dan iets lager (meer richting onderbuik) kan trekken en zo een iets grotere bewegingsuitslag heb. Sta ook iets stabieler wanneer ik zwaarder ga. + je kan met je biceps een beetje meesmokkelen dus je kan iets zwaarder gaan:D .
 
Ik vind zelf de onderhandse greep ook fijner, met de bovenhandse greep kan ik lang niet zo intens gaan als met de onderhandse....
 
dat komt omdat je met een bovenhandse grip ook de nadruk legt op andere punten in je rug dan met een onderhandse grip.

Dat is dan ook de reden dat ik ze allebei doe.
 
En waarin ligt het verschil dan precies?
 
bent over rows naar de onderbuik belasten meer de lats. bent over rows naar de borst zijn meer voor de spieren bij de schouderbladen en achterkant schouders
 
Ik gebruik ze ook allebei, al moet ik zeggen dat de voorkeur naar een bovenhandse greep gaat.
 
bovenhandse greep...
 
Hoe moet je eigenlijk je rug houden. Recht of hol?

Ton
 
Originally posted by falcon


nooit hol! altijd recht!

Nou, doe maar hol dan. Dan heb je uiteindelijk minder kans op blessures. Zodra je recht gaat is de kans groter dat je bol gaat op den duur...
 
Originally posted by Robin


Nou, doe maar hol dan. Dan heb je uiteindelijk minder kans op blessures. Zodra je recht gaat is de kans groter dat je bol gaat op den duur...

met recht bedoel ik dat je de natuurlijke kromming van je rug moet houden. Ik had het even verkeerd begrepen, ik had hol verward met bol ... schaam schaam.... De bedoeling was wel goed, maar de terminologie niet...
sorry.
 
Ik doe ze beiden, maar onderhands is favo (komt ook omdat ik dan meer gewicht aankan :D:D ).
 
onderhands, mijn idee erachter is dat ik een smallere grip heb en dus beter de rug belast. Bij bovenhands heb ik een kleinere bewegingsbaan. Hoe dichter de ellebogen bij de lats blijven, des te beter ik de rug aanpak. Bij een bovenhandse greep worden de ellebogen van de rug af naar buiten toe geleid
De bovenhandse versie gebruik ik af en toe bij de T-bar row, als aanvuling op, of als ik geen barbell row pak.
 
Bovenhandse greep, voelt lekkerder aan.
 
Originally posted by bestoldschool


??? leg eens uit ???

nou, probeer beide grepen maar eens uit en je zult voelen dat je met een onderhandse greep je ellebogen beter bij je rug houdt. Als ik een bovenhandse greep gebruik trek ik mijn ellebogen iets
naar buiten toe i.p.v. ze tegen mijn zij te houden, waardoor ik een minder goede contractie krijg. Maar voor hetzelfde geld ligt dat alleen aan mij.
 
zelfde houding voor mij, geen verschil in beide grepen, alleen afhankelijk van de plaatsing van de handen op de stang: closer grip meer voordeel supinatie greep mbt tot ROM
 
gister onderhandse grip gechecked.. voelt veel lekkerder aan. echt het gevoel dat je je rug beter aanpakt
 
Back
Naar boven