MuscleMeat

Barbell Circuit

Bezoekers in dit topic

Arnoud

Novice
Lid geworden
28 feb 2019
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
83kg
Hoi, ik ben nieuw hier.

Ik ben geen echte bodybuilder, maar ik vind het heerlijk om flink te sporten. (iets met je kop leegmaken)

Ik ben een aantal weken geleden begonnen met een barbell circuit, wat mij heel goed bevalt.
Mijn doel is kracht en cardio combineren: vet verbranden en daarnaast spiermassa behouden/bouwen.

10 sets, bestaande uit 8 reps
60-90 sec rust tussen de sets
per week 2.5 kg erbij

8x Hang Power Clean
8x Overhead Press
8x Back Squat
8x Barbell Row
8x Deadlift

Ik doe dit 2x p/week.
Begonnen met 20kg en nu 7 weken verder zit ik op 35kg. Rustig opbouwen dus.
Ik ben me ervan bewust dat naar mate de kg's toenemen, ik wellicht minder reps per set moet gaan doen, of wellicht meer rust tussendoor moet toevoegen.

Na 10 sets ben ik flink kapot, maar het geeft echt voldoening!

Anyway, dit is wat ik doe :-)

Graag hoor ik jullie mening, en/of eventuele tips !
 
het is wel mogelijk om spieren te bouwen terwijl je vet verliest, alleen is het eerder uitzondering dan regel.
Zou dus eerder op 1 onderdeel focussen
 
Daarom doe ik het ook als een circuit en niet als afzonderlijke sets per onderdeel.
Hierdoor komt er toch ook wat cardio bij kijken en niet alleen maar kracht.
 
Misschien beter crossfit gaan doen dan.
Daar lijkt dit meer op ... ook qua je doelen.
 
Want wat ik nu doe is niet goed?
 
Dat zeg ik niet.

Maar je doelen kan je met crossfit prima behalen en hoe je nu traint is ook meer crossfit gericht. Ik zeg dus dat je je doelen prima kan halen met je huidige schema.
 
Helder. Dank voor je feedback!
 
Cardio/Veel sets/Veel herhalingen heeft niet echt direct iets met vet verbranden te maken.
Vet verbranden = Tekort aan calorieën. Cardio kan je helpen met extra calorieën verbranden maar dat zorgt er niet voor dat je afvalt.
Als je kracht wilt opbouwen is een circuitje 50 sets van 8 reps (450 reps per sessie, fucking yikes) vrijwel het minst effectieve wat je kan doen.

Als je het leuk vind om zo intensief bezig te zijn en meer op conditie/spieruithoudingsvermogen te trainen -> Laat dit varen en zoek een crossfit box of crossfit schema's op
Wil je kracht opbouwen -> Zoek een beginnerschema voor krachtopbouw.
 
Back
Naar boven