AndroidHealthClinic

barbell curl compound? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

killerbee

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
2.228
Waardering
22
Lengte
1m82
Massa
92kg
ik lees vaak dat barbell curls compound oefeningen zijn,maar nu las ik net dat het een isolatieoefening is.........??? Barbell Curl
wat is het nu???
 
Ik zeg compound, schouders, traps, onderarmen en biceps zijn bij de oefening betrokken. Verder loopt de oefening over het schouder, elleboog en pols gewricht.
 
compound=basis dus compound
 
Compound basis whaha (sorry verkeerd geinterpreteerd, je bedoelde dat je met Compounds je basis legt?).. Compound is meerdere spieren omvattend ;) (simpele taal)

Barbell Curl wordt pas Compound als je hem Heavy CHEAT STYLE doet...
 
je traint er de volgende armbuigers mee:

lange & korte hoofd van biceps
de brachiales

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

bij het plaatje staan ze allebeide aangegeven. Aangezien je de brachialis en de biceps traint moet het wel een compound zijn. Uiteraard train je behalve de armbuigers ook nog andere spieren in mindere mate mee
 
Isolatie. Je beweegt maar in één gewricht normaal en gebruikt enkel je elleboogbuigers. (op een concentrische manier that is)
 
Ik zeg compound, schouders, traps, onderarmen en biceps zijn bij de oefening betrokken. Verder loopt de oefening over het schouder, elleboog en pols gewricht.

ik zeg isolate. een cheatcurl is idd iets meer compound, maar grote traps van alleen curlen?... Als curls compound gaan worden hier gaat er iets niet goed....

als je met compounds je armen wil trainen ga je maar chinnen, pressen en uberzware farmerwalks doen gvd.
 
ik zeg isolate. een cheatcurl is idd iets meer compound, maar grote traps van alleen curlen?... Als curls compound gaan worden hier gaat er iets niet goed....

als je met compounds je armen wil trainen ga je maar chinnen, pressen en uberzware farmerwalks doen gvd.

Grote traps van curlen is wat groot (:D) gezegd, maar ze zijn wel degelijk betrokken bij de beweging, verder nogmaals de schouders, onderarmen en biceps, plus dat de beweging over meerdere gewrichten loopt.
 
Isolatie. Je beweegt maar in één gewricht normaal en gebruikt enkel je elleboogbuigers. (op een concentrische manier that is)

de biceps kan ook deel nemen aan het heffen van de bovenarm, dus een beweging in twee gewrichten. Maar een curl zal NOOIT een compound gaan worden, over my dead f*kking body!
 
Barbell Curl = Compound

is als

Anale Sex met een steigerpijp en Mikki
 
kan iemand mij uitleggen waarom het geen compound is? Het woord compound geeft toch alleen aan dat je er meerdere spieren mee traint? of gaat het verder dan dat?

dat je er meerdere armbuigers mee traint is een feit. Dat heb ik namelijk zojuist nog in het boek krachttraining gelezen
 
Frederique Delavier is een god inderdaad

Als je een Barbell Curl uitvoert wil je toch je bicep doen bewegen? dan houd je met een perfecte techniek je ellebogen op zijn plaats, en gebruik je dus je BICEP en dat is dus isolatie.. Bij iedere Isolatie oefening gebruik je tenminste 3 spieren.. je Doelspier (target) Biceps Brachii, 1 als Synergist en een stabilisator..

In dit geval gebruik je

Biceps Brachii (target)

(als synergist)
Brachialis
Brachioradialis

en als stabilisators,
Deltoid, Anterior
Trapezius, Upper
Trapezius, Middle
Levator Scapulae
Wrist Flexors

de laaste zorgen ervoor dat je niet gaan slingeren! of als het te zwaar gaat worden voor je Biceps ga je door deze spieren veel te gebruiken juist wel Slingeren..
 
dankjewel kerel, erg duidelijk!
 
de biceps kan ook deel nemen aan het heffen van de bovenarm, dus een beweging in twee gewrichten.
Weet ik. :p

Maar een curl zal NOOIT een compound gaan worden, over my dead f*kking body!
Idd. Volgens sommigen zou barbell curl een compound zijn en dumbbell curl isolatie. :D :D :D
 
Ik zeg compound, schouders, traps, onderarmen en biceps zijn bij de oefening betrokken. Verder loopt de oefening over het schouder, elleboog en pols gewricht.

dan zijn fly's en extensions ook compound?

Isolatie = 1 Gewricht

Compound = 2 Gewrichten
 
bb curl = over 3 gewrichten

als jij je polsgewricht echt gebruikt (beweegt dus) tijdens het curlen doe je iets fout om maar te zwijgen over het schoudergewricht...

Bb curl compound my ass, dan is iedere curl compound toch?
 
als jij je polsgewricht echt gebruikt (beweegt dus) tijdens het curlen doe je iets fout om maar te zwijgen over het schoudergewricht...

Dus als iets statisch belast wordt gebruik je het niet tijdens een beweging?

Verder lopen de biceps door tot in de schouders, die worden dus bewogen bij een optimale training.
 
Back
Naar boven