Fitness Seller

barbell curl compound? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nee dat is geen compound. Als barbell curl een compound is, dan is de leg curl ook een compound.
Wie dat zegt heeft een beetje een decompound brain syndrome vrees ik.
 
Dus als iets statisch belast wordt gebruik je het niet tijdens een beweging?
Met een statisch gewricht hou je geen rekening om uitspraken te doen over compound/isolatie. Dan zou elke oefening gewoon compound zijn.

Verder lopen de biceps door tot in de schouders, die worden dus bewogen bij een optimale training.
Je lange kop loopt idd over je schoudergewricht. En? Je gebruikt em enkel concentrisch om je arm te buigen.
 
Dus als iets statisch belast wordt gebruik je het niet tijdens een beweging?

Dan zijn raises, fly - bewegingen, leg extension... ook compound?

Verder lopen de biceps door tot in de schouders, die worden dus bewogen bij een optimale training.

of curls met horrible form.
 
als je de barbell-curl zo zwaar neemt dat je moet smokkelen is het wel compound.
je hele lichaam helpt dan mee om die barbell omhoog te krijgen.
vraag maar aan Arnold.
 
ligt eraan hoe je het uitvoert: wanneer je het heel geconcentreerd en beheerst doet kun je je biceps goed mee isoleren, maar sommige maken er een pull-barbell curl van waarbij de ellebogen omhoog worden gegooid en de rug naar achteren. In dat geval zou ik het ook een compound oefening noemen :P
 
Compound.

Goed uitgevoerd (dus na armflexie ook de ellebogen naar voren om de biceps maximaal te verkorten) belast de oef. diverse spieren w.o. Biceps, brachialis, brachioradialis, coracobrachialis en hij beslaat 2 gewrichten (bi-articulaire spier)

Is dus zowel wat meerdere spiergroepen als meerdere gewrichten aangaat compound.
 
@ 3XL: Dus jij verstaat onder goed uitgevoerde beweging ook een lichte anteflexie van de schouder? :)
Edit: of is het nu anteversie. Kennis begint een beetje te verwateren. :scratch:
 
tja als je het zo bekijkt is het idd een compound.
 
Je lange kop loopt idd over je schoudergewricht. En? Je gebruikt em enkel concentrisch om je arm te buigen.

korte kop ook

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

origo lange kop coracoid process, origo lange kop supraglenoid tubercle
korte kop assisteert bij schouderflexie, lange kop abductie
 
@ 3XL: Dus jij verstaat onder goed uitgevoerde beweging ook een lichte anteflexie van de schouder? :)
Edit: of is het nu anteversie. Kennis begint een beetje te verwateren. :scratch:

ja.

Daarom hou ik me meestal bij de Engelstalige benaming is makkelijker te onhouden en algemener in gebruik.
 
korte kop ook
Mja ik versta onder schoudergewricht het glenohumeraal gewricht. Zo geleerd vorig jaar, vandaar.

ja.

Daarom hou ik me meestal bij de Engelstalige benaming is makkelijker te onhouden en algemener in gebruik.
Het is anteflexie. Anteversie is bij je bekken, weet het weer. :p
 
Dus als iets statisch belast wordt gebruik je het niet tijdens een beweging?

Verder lopen de biceps door tot in de schouders, die worden dus bewogen bij een optimale training.

Zelfs buikspieren worden statisch belast met pressdowns.
 
deze discussie is al eens eerder geweest

als we statische belasting ook beschouwen als gebruik, dan vraag ik me af of er uberhaupt nog wel isolatie oefeningen bestaan

ik denk dat we moeten kijken naar de beweging in de gewrichten..
zoals bij flyes is de beweging er eigenlijk alleen maar in het schoudergewricht, je gebruikt het elleboog gewricht en polsgewricht wel, maar deze bewegen niet gedurende de oefening.

of willen mensen dan ook zeggen dat flyes compound zijn? dan moeten mensen wel even voor zichzelf nagaan wat de stelling 'compound gaat voor isolatie' nog te betekenen heeft..

dit is mijn optiek en ik begrijp het best dat er een aantal van jullie het hier niet mee eens zijn, maar dat is begrijpelijk gezien de grote verdeeldheid die er was toen dit onderwerp de vorige keer aan bod kwam.
 
Back
Naar boven