XXL Nutrition

barbell/dumbbell rows

Bezoekers in dit topic

Ceska

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
7 jan 2009
Berichten
3.065
Waardering
321
Lengte
1m72
Massa
68kg
Vetpercentage
25%
Ik heb even snel een vraagje. Ik ben even een aantal oefeningen aan het bestuderen. Nu zie ik dat de ene barbell onderhands pakt en een ander bovenhands. Zelf ben ik gewend om ze bovenhands te doen. Maar zit er verschil in qua effect? of maakt het niet zo veel uit?
 
Grip maakt niet zoveel uit, het maakt wel uit waar je de bar of dumbbell naar toe rowt. Als je naar je borst/kin rowt met de ellebogen naar buiten gebruik je meer je schouders. Row je richting je buik/navel met je ellebogen naar binnen pak je meer de rug. Beetje grof gezegd, maar daar komt het op neer. Zelf doe ik bb rows altijd met onderhandse grip.
 
ok maar het is dus niet zo dat het na effect zeg maar beter is bij onder of bovenhandse grip?
 
Grip maakt niet zoveel uit, het maakt wel uit waar je de bar of dumbbell naar toe rowt. Als je naar je borst/kin rowt met de ellebogen naar buiten gebruik je meer je schouders. Row je richting je buik/navel met je ellebogen naar binnen pak je meer de rug. Beetje grof gezegd, maar daar komt het op neer. Zelf doe ik bb rows altijd met onderhandse grip.

ik denk als je bovenhandse grip gebruikt dat je dan meer de neiging hebt om je ellebogen naar buiten te bewegen ipv naar binnen.
Zelf doe ik hem ook altijd met bovenhands, volgende keer eens proberen met onderhands.
Zijn er nog andere dingen waarmee je rekening moet houden met onderhandse grip?
 
In theorie is bij de onderhandse grip de biceps in een sterkere positie waardoor je meer gewicht aan zou kunnen wat meer belasting voor de lats zou betekenen.

In praktijk heb ik er zelf nooit wat van gemerkt en ben ik bovenhands zelfs iets sterker
 
Back
Naar boven