MuscleMeat

Barbell online waar nog te koop? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

yasmine

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
20 mrt 2011
Berichten
11.882
Waardering
3.596
Massa
40kg
Vetpercentage
> 50%
Hallo iedereen,

Een tijdje terug kocht ik de strengthshop bastard barbell. Ik heb een terug doorverkocht. Om de één of andere reden vond ik het geen prettige bar. Ik kan niet zeggen waarom. Geen idee.
Ik had wel wat het gevoel dat ze niet kwalitatief genoeg was. Alsof ze gauw mankementen zou gaan vertonen. . Ik zoek dus een barbell. Niet duurder dan 300 euro. 220 cm, 28 tot 29 mm, mag een crossfit bar, powerlift bar of whatever zijn ...als ze maar kwalitatief goed is. Ik zal maar 1 keer per week power cleans doen dus veel spin moet die niet hebben, maar dat mag.
Ik zou ze gebruiken voor squat deadlift, bench press....power cleans....

Alvast bedankt..

Ik zal hier tevens een paar barbells posten.en jullie advies is welkom.
 
 
Iemand trouwens een idee wanneer de atx ram bar en consorten terug te koop zullen zijn?
 
Ik kan ze dan best zelf afhalen...
 
It ticks all the boxes. Wel klote, die 80 euro verzendkosten. Hoe duurder het product, hoe duurder de verzendkosten....vreemde logica. 350 euro wordt het dan...
Deze barbell kost € 39,90 om te verzenden naar België. Onze daadwerkelijke kosten liggen nog wat hoger dan dat (de barbell is helaas te groot om met de pakketdienst te verzenden dus die wordt per transporteur geleverd).

Als je er nog andere producten aan toevoegt dan kan dat bovendien niet gecombineerd worden met de barbell, dus dan worden het al twee zendingen en nog wat duurder. Tenzij je een volledige pallet aan spullen bestelt, dan kan de barbell bij de pallet erbij verpakt worden.
 
Ik kan ze dan best zelf afhalen...
Afhalen is waarschijnlijk de rest van de maand niet meer mogelijk, daar is het nu helaas te druk voor. We hebben geen ruimte meer in ons magazijn om alle bestelling voor afhalers klaar te zetten :(
 
Deze barbell kost € 39,90 om te verzenden naar België. Onze daadwerkelijke kosten liggen nog wat hoger dan dat (de barbell is helaas te groot om met de pakketdienst te verzenden dus die wordt per transporteur geleverd).

Als je er nog andere producten aan toevoegt dan kan dat bovendien niet gecombineerd worden met de barbell, dus dan worden het al twee zendingen en nog wat duurder. Tenzij je een volledige pallet aan spullen bestelt, dan kan de barbell bij de pallet erbij verpakt worden.
Hoe doen andere leveranciers dat dan? Simpleproducts.de, Sportbay.nl; Strengthshop.de, weberfitness.de, die leveren de barbell aan 29 euro. Fitnesskoerier.nl levert gratis. Misschien maken ze hun producten wat duurder en halen ze daar dan het verschil op.
Ik zou pas binnen een 45 dagen een nieuwe barbell kopen. Ben nu toch nog niet in staat te sporten. Wat is trouwens de beste atx bar voor olympische lifts (liefst een gewone grijze barbell. die zwarte en cerakote barbells die krassen te makkelijk.
 
Hoe doen andere leveranciers dat dan? Simpleproducts.de, Sportbay.nl; Strengthshop.de, weberfitness.de, die leveren de barbell aan 29 euro. Fitnesskoerier.nl levert gratis. Misschien maken ze hun producten wat duurder en halen ze daar dan het verschil op.
Ik zou pas binnen een 45 dagen een nieuwe barbell kopen. Ben nu toch nog niet in staat te sporten. Wat is trouwens de beste atx bar voor olympische lifts (liefst een gewone grijze barbell. die zwarte en cerakote barbells die krassen te makkelijk.
Ik kan niet spreken over prijzen van andere winkels en ik ben niet bekend met hun halterstangen. Maar je hebt het over €10 verschil in de verzending, dat lijkt mij niet zo schokkend. Verder is het natuurlijk appels met peren vergelijken, je vindt bij ons ook een ATX Training PL Bar voor slechts €169 of een normale olympische bar voor €129 en zelfs een budget (ECO) uitvoering voor €79. Dan ben je ook een stuk goedkoper uit dan met de ATX Comp PL Bar (daarvan zijn nu overigens nog maar enkele exemplaren op voorraad, ik weet niet of deze over 45 dagen wel of niet in stock zal zijn).

Voor gewichtheffen kun je kiezen voor één van de ATX Bearing Bars, de ATX Comp WL Bar of de ATX Russian Bar bijvoorbeeld. Die zijn allemaal gelagerd met naaldlagers.
 
De kogel is door de kerk. Ik kocht deze barbell
Geen verzendkosten, 224 euro, zeer goede specs en goede reviews op Youtube. En leverbaar op zeer korte tijd.

Ik heb hen ook gevraagd wanneer deze barbell beschikbaar is:
243 euro

De ene is een powerlifting bar, de andere een crossfit bar. Beiden zijn bruikbaar voor mijn doelen. De tweede misschien net wat meer dan de eerste maar die tweede is nog niet beschikbaar.
Op hun site staat begin december. Ik heb hen gevraagd wanneer deze in werkelijkheid beschikbaar zal zijn en als dat binnen de drie weken is, dan mogen ze mijn bestelling verwisselen.
Dus een powerbar binnen tien dagen, of de crossfitbar binnen een paar weken.
Ik was aangenaam verrast door de positieve reviews op Youtube.

Ik koos niet voor de competition bar van ATX omdat een aantal mensen op Youtube zeiden dat ze een beetje "slippery " was, en de iets hogere prijs; Ik vind de grijze "shaft wel mooier, maar goed. Ik moest een keuze maken. Als de barbell me niet bevalt, dan train ik er een paar maanden mee, verkoop die voor 200 euro en koop de ram bar zodra die beschikbaar is;

Wat is jullie opinie over de bison barbells die ik heb gekocht?
 
Zijn de mensen op Facebook je nu ook zat? :trollface:
 
Ik kan niet spreken over prijzen van andere winkels en ik ben niet bekend met hun halterstangen. Maar je hebt het over €10 verschil in de verzending, dat lijkt mij niet zo schokkend. Verder is het natuurlijk appels met peren vergelijken, je vindt bij ons ook een ATX Training PL Bar voor slechts €169 of een normale olympische bar voor €129 en zelfs een budget (ECO) uitvoering voor €79. Dan ben je ook een stuk goedkoper uit dan met de ATX Comp PL Bar (daarvan zijn nu overigens nog maar enkele exemplaren op voorraad, ik weet niet of deze over 45 dagen wel of niet in stock zal zijn).

Voor gewichtheffen kun je kiezen voor één van de ATX Bearing Bars, de ATX Comp WL Bar of de ATX Russian Bar bijvoorbeeld. Die zijn allemaal gelagerd met naaldlagers.
Ja, daar heb je zeker gelijk in. Over de kwaliteit van de ATX barbells kan niemand nog twijfelen. Ze zijn volgens de meeste mensen superieur aan Rogue, en dat zegt al heel wat. Mijn probleem is dat ik de eeuwige twijfelaar ben. En omdat ik ook geen zeer specifieke doelen heb (ik moet geen 300 kilo deadliften op een meet, noch moet ik 150 kilo snatchen of powercleanen). Dus een powerlifting barbell met bushing voldoet, net als een barbell met lagers. Met mijn stats voldoet een barbell van 120 euro.... maar dan mis je heel wat voordelen. Als je wat duurder gaat, heb je betere knurling, minder snel versleten,... en zoveel meer. De atx trainingbars van 159 euro zouden meer dan voldoen, maar die waren niet beschikbaar.
Ik zocht dus op megafitnesshop, simpleproducts, fitness seller,... keek wat er beschikbaar was en ging dan gaan kijken naar reviews. De competion barbell van ATX komen uit op 309 euro met verzending inbegrepen. Dat is een mooie prijs, maar die grens van 300 euro kan ik voor mijn doeleinden moeilijk rechtvaardigen. Zeker nu ik wat ouder word en ik geen 300 kilo meer zal deadliften. De atx death bar leek me een goed alternatief maar die was niet meer op voorraad. Wel bij megafitness maar 44 dagen... dat is niet "op voorraad" zoals je zelf terecht zei.
Op youtube waren er een paar die de bison bars aanprezen. De hamburg en de QUANTAM waren jammer genoeg niet beschikbaar en net dat tikkeltje te duur. de Alpha Bison heeft dezelfde kenmerken maar is iets minder belastbaar. Maar nog meer dan voldoende voor mij. Maar de crossfit bison bar van 243 euro zonder verzendingskosten leek me dan de beste deal. Maar die is nog niet onmiddellijk beschikbaar. Kan ze binnen een maand geleverd worden, dan wordt het dus de crossfit bar, zoniet de alpha bison powerlifting bar.
Either way, zodra de gevolgen van COVid achter de rug zijn ga ik terug kunnen sporten. Ik heb een houten wall rack gemaakt en zodra de metalen wall racks van atx terug beschikbaar zijn kijk ik of ik die koop.
Bedankt iedereen voor de input en feeback.
 
Hallo iedereen,

Een tijdje terug kocht ik de strengthshop bastard barbell. Ik heb een terug doorverkocht. Om de één of andere reden vond ik het geen prettige bar. Ik kan niet zeggen waarom. Geen idee.
Ik had wel wat het gevoel dat ze niet kwalitatief genoeg was. Alsof ze gauw mankementen zou gaan vertonen. . Ik zoek dus een barbell. Niet duurder dan 300 euro. 220 cm, 28 tot 29 mm, mag een crossfit bar, powerlift bar of whatever zijn ...als ze maar kwalitatief goed is. Ik zal maar 1 keer per week power cleans doen dus veel spin moet die niet hebben, maar dat mag.
Ik zou ze gebruiken voor squat deadlift, bench press....power cleans....

Alvast bedankt..

Ik zal hier tevens een paar barbells posten.en jullie advies is welkom.

Toch ben ik wel benieuwd naar de reden, ook al geef je aan dat je het niet echt kan specificeren. Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik t.z.t. voor de Stainless Steel versie van de Bastard Bar ga. Ik wil graag een 29mm stang in een stainless steel versie. Voor zover ik kan vinden zijn er maar twee aanbieders, Rogue met de Ohio Power bar of de Strength Shop Bastard. (of Rep fitness moet in 2021 naar Europa gaan verschepen - Deep Knurl Power Bar Ex!).

- Ik koos niet voor de competition bar van ATX omdat een aantal mensen op Youtube zeiden dat ze een beetje "slippery " was > Heb ik ook in een paar reviews gelezen, wel apart idd. Video van Damien Zaid toevallig?

Ben overigens wel erg benieuwd naar je ervaring met de Alpha! Met name op het gebied van afwerking en knurling.
 
Back
Naar boven