MuscleMeat

Barbell online waar nog te koop?

Bezoekers in dit topic

Toch ben ik wel benieuwd naar de reden, ook al geef je aan dat je het niet echt kan specificeren. Ik ben namelijk aan het twijfelen of ik t.z.t. voor de Stainless Steel versie van de Bastard Bar ga. Ik wil graag een 29mm stang in een stainless steel versie. Voor zover ik kan vinden zijn er maar twee aanbieders, Rogue met de Ohio Power bar of de Strength Shop Bastard. (of Rep fitness moet in 2021 naar Europa gaan verschepen - Deep Knurl Power Bar Ex!).

- Ik koos niet voor de competition bar van ATX omdat een aantal mensen op Youtube zeiden dat ze een beetje "slippery " was > Heb ik ook in een paar reviews gelezen, wel apart idd. Video van Damien Zaid toevallig?

Ben overigens wel erg benieuwd naar je ervaring met de Alpha! Met name op het gebied van afwerking en knurling.
Een van de redenen was dat ik ondermeer het gevoel had dat de sleeves niet perfect op de shaft zat. Je zag als het ware een lichte wobble als je de sleeve spinde.
Ze was wel mooi. En ze veerde ook goed. Ik merkte ook op dat het zwart op de bar zelf heel krasgevoelig was.

Zodra ik de bar heb zal ik de afwerking en zo eens beoordelen
 
Ik heb de atx pl competition bar en ben er meer dan tevreden mee! Heb mijn ram bar verkocht voor deze. Merk niet echt iets van dat slippery (maar lift dan ook meestal met straps voor deadlift vanaf 160kg.)

Heb ok de atx pl training bar (van voor het ATX werd, dus atx logo staat er niet op :( ). Ben ben ik eigenlijk ook heel blij mee! Nu gebruik ik heb niet meer vaak omdat ik de comp bar heb, maar vroeger gebruikte ik hem meer dan mijn ram bar. Heeft een aardige grip en specs voor die prijs. Echt en topper prijs kwaliteit.

Mss moet ik hem snel verkopen nu en later wisselen voor de atx versie xD maarja das dan de autist in mezelf vermoed ik
 
Ik heb de atx multi training bar en die is ook super zalig en de prijs is ook top 👍
 
Simpleproduct heeft mijn geld teruggestort en me gezegd dat ze me op de hoogte zullen brengen als de 4 barbells waar mijn voorkeur naar uitgaat (crosslifting en olympic lifting) binnen komen, binnen een week of zo.
Nu zal ik dus moeten kiezen uit 1 van deze vier:
1) Elite bison barbell: 243 euro, crosslifting: "4 Kugellager, 4 Nadellager und 2 Bronzelager", Hard Chrome sleeves/ Black Zinc shaft, licht scherpe knurling, "(Tensile Strength) von 220.000 PSI und Elastizität aus, statische Belastbarkeitsgrenze 2000 lbs. (900 kg),"


2) The Bison Bearing Bar - 20kg Weightlifting OB86WL-M : 243 euro, weighlifting barbell, 8 übergroße (oversized) Elite Nadellager, (Tensile Strength) von 220.000 PSI und Elastizität aus, statische Belastbarkeitsgrenze 2000 lbs. (900 kg), Hard Chrome & QPQ Beschichtung: de shaft is dus is bedekt met QPQ en blijkbaar zou dat nog beter zijn dan black zinc, licht scherpe knurling,

De eerste bar is mooier, de 2de lijkt me beter. Ik denk dus voor de tweede te gaan. Als ik het goed zie, hebben geen van beiden een center knurling.


3)Training Langhantel - 20kg Weightlifting OB86WL-T : gewoon overal grijs, wat ik eigenlijk verkies omdat het minder snel beschadigd lijkt, ook 8 oversized naaldlagers, volledig hard chrome, dus shaft and sleeves.
licht scherpe knurling, Tensile Strength) von 229.800 PSI und Elastizität aus, statische Belastbarkeitsgrenze 2000 lbs. (900 kg), een GOEIE WHIP en WEL EEN CENTER KNURLING

4) de mooiste van allemaal, iets goedkoper: The Wild Bison Bar - 20kg Crosslifting® OB86CRm-S : 8 naaldlagers en 2 bushings. Black oxide dus een stapje lager dan de black zinc., en sleeves: zinc matglans
-----------------------

Ik zou niet weten welke te kiezen. De eerste heeft verschillende soorten lagers en zo dus ik weet niet of die kogellagers minder goed zijn dan een barbell met enkel naaldlagers.
De 2de heeft die zeer uitzonderlijke coating, qpq, en enkel naaldlagers.

De 3de barbell is volledig hard chrome. Dat verkies ik eigenlijk omdat je daar minder snel beschadigingen op ziet dan bijv een oranje cerakote bar. Hoe dat zit met black zinc weet ik niet.
Ze heeft een goeie whip en een center knurling. Qua uitzicht lijkt ze wel de meest "traditionele".

De vierde is de goedkoopste, ook meer dan voldoende voor me. Maar voor die 30 a 50 euro zou ik toch voor 1 van de eerste 3 gaan.

Wat is jullie advies?
 
Wat een gedoe kies een bar die je goed lijkt en trainen met die zooi . Zo extreem veel verschil zit er ook niet in knurling .
 
Wat een gedoe kies een bar die je goed lijkt en trainen met die zooi . Zo extreem veel verschil zit er ook niet in knurling .
Ik neem graag weldoordachte beslissingen.
 
Zie je niet echt een beslissing nemen alleen maar twijfelen
Neen, er werd advies gevraagd. NA advies volgt een beslissing.
Ik zie je nu enkel muggenziften. Je wil, je moet, en je zal gelijk krijgen, nietwaar? Je ego eist het. Doei.
 
Neen, er werd advies gevraagd. NA advies volgt een beslissing.
Ik zie je nu enkel muggenziften. Je wil, je moet, en je zal gelijk krijgen, nietwaar? Je ego eist het. Doei.
Niet haten dat je geen bar durft te kopen armoezaaier ❤️ En kijk eens naar de reacties die je krijgt !? Niks dus iedereen is al klaar met je gezeur over een bar
 
2) The Bison Bearing Bar - 20kg Weightlifting OB86WL-M : 243 euro, weighlifting barbell, 8 übergroße (oversized) Elite Nadellager, (Tensile Strength) von 220.000 PSI und Elastizität aus, statische Belastbarkeitsgrenze 2000 lbs. (900 kg), Hard Chrome & QPQ Beschichtung: de shaft is dus is bedekt met QPQ en blijkbaar zou dat nog beter zijn dan black zinc, licht scherpe knurling,

4) de mooiste van allemaal, iets goedkoper: The Wild Bison Bar - 20kg Crosslifting® OB86CRm-S : 8 naaldlagers en 2 bushings. Black oxide dus een stapje lager dan de black zinc., en sleeves: zinc matglans
-----------------------

Ik zou niet weten welke te kiezen. De eerste heeft verschillende soorten lagers en zo dus ik weet niet of die kogellagers minder goed zijn dan een barbell met enkel naaldlagers.
De 2de heeft die zeer uitzonderlijke coating, qpq, en enkel naaldlagers.

Wat is jullie advies?

Ik zou voor optie 2 of 4 gaan. Kogellagers hebben de neiging om vierkant te worden (met droppen), daarom zijn naaldlagers beter (betere gewichtsverdeling). Een combi tussen bussen en naaldlagers werkt ook prima. Mijn ATX Death Bar heeft alleen messingbussen en voor clean/power cleans vind ik de spin meer dan voldoende. Af en toe wat olie in de bussen doet ook wonderen!

Qua PSI zijn de opties vergelijkbaar, voor het gevoel zou ik voor de zwart oxide coating gaan. Een nadeel is dat deze coating erg corrosie gevoelig is (zelfs met wekelijks onderhoud heb ik toch roest op de stang). De stang wordt bij mij niet patina-bruin maar ik heb echt roest, dat vind ik jammer. Als de QPQ-coating zoveel beter is dan zwart oxide en zinc, ging ik voor die (ondanks de lelijke sleeves). Zinc slijt ook, zoek maar naar de Rogue Ohio Bar. Elke coating slijt, daarom wordt mijn volgende stang stainless. De ATX Death Bar is een erg fijne stang alleen elke keer wanneer ik roestvlekken zie baal ik een beetje ..

Succes!
 
Back
Naar boven