AndroidHealthClinic

Barbell Press vs Dumbbell Press

Bezoekers in dit topic

Dumbbells...

Maar ik denk dat je in deze topic `afwisseling´ nog wel voorbij ziet komen...

dumbbells idd... is al vrij vaak over gesproken, gebruik de search en je zal veel info vinden :)

als basis zou ik barbell gebruiken.

en eventueel na 3 maanden barbell te hebben grbruikt, een maandje of 2 dumbbell, en dan weer switchen.

Originally posted by -Ma3stro-
dumbbells idd... is al vrij vaak over gesproken, gebruik de search en je zal veel info vinden :)

hij vraagt toch naar voorkeuren. is niets mis mee.
doe momenteel allen dumbbell zal over maandje wel alleen barbell worden

nee is ook helemaal niets mis mee... wijs hem er alleen op dater nog veel over te vinden is als ie daar behoefte aan heeft :)

Je moet kiezen wat je het beste ligt en met wat je je spieren het beste voelt,voor sommige is dat een barbell en voor andere dumbbells

ik doe altijd eerst flat barbell en 2 oefeningen later incline dumbbell

doe het liefst met barbell

:D

t is volgesn mij wel zo dat je met dumbbells meer de anteriore schouderkoppen aanspreekt dan met barbell. barbell is volgens mij wat 3XL zegt meer voor algemenere massa dan dumbbells alhoewel t wel niet zo ontzettend veel versschil maakt. dumbbells ben je tevens minder stabiel.

Originally posted by -Ma3stro-
nee is ook helemaal niets mis mee... wijs hem er alleen op dater nog veel over te vinden is als ie daar behoefte aan heeft :)

Heeft dit forum dan ook een zoekfunctie ??? ???

Neey ff serieus :), die had ik al gebruikt, maar wat ik wou weten stond er (nog) niet tussen dus vandaar dit topic...

Eigenlijk altijd flat barbell, en incline/decline met dumbbell.

Originally posted by dandyman
t is volgesn mij wel zo dat je met dumbbells meer de anteriore schouderkoppen aanspreekt dan met barbell. barbell is volgens mij wat 3XL zegt meer voor algemenere massa dan dumbbells alhoewel t wel niet zo ontzettend veel versschil maakt. dumbbells ben je tevens minder stabiel.

Yup, heb laatst eens vervanging gedaan van gewone barbell BP naar platte db press. Die bankjes zijn gewoon nogal smal. Als je die dingen omhoog brengt begin ik al heen en weer te gaan..

Zijn weinig nadelen aan onze gym maar dat vind ik wel lastig.
Te breed is natuurlijk ook niet goed want je moet goed kunnen zakken.

Ja, Dandy heeft gelijk... het topic gaat eigenlijk over 2 schouderoefeningen.

Maar misschien doelen ze met flat bench press etc op de voorkant schouders ;)

Terug
Naar boven