XXL Nutrition

Barbell Row

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 0)

3XL

Senior Moderator
Super Mod
+15 jaar member
Lid geworden
7 okt 2002
Waardering
2.745
Wijdte lats, dikte lats ???

De lat is gewoon 1 spier die gewoon in z'n geheel groeit. Hij groeit gewoon van origo tot insertie.

Punt is dat je een spier niet op appart op wijdte of dikte kan trainen. Je kan doordat de lats z'n aanhechting over een groot bereik heeft wel de nadruk verleggen van de bovenste spierbanen naar de onderste spierbanen. Maar je traint deze over de voledige lengte

Volgen mij hebben we het hier nog niet zo lang geleden over gehad?

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
24 okt 2002
Waardering
26
dacht 't ook :D

maar er zijn mythes die blijven bestaan...

mannen... ik heb gister trouwens met 180kg zitten deadliften, en ik voel het begot in mijn lats... veel spierpijn.

:D

dandyman

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2003
Waardering
1
Originally posted by 3XL
Wijdte lats, dikte lats ???

De lat is gewoon 1 spier die gewoon in z'n geheel groeit. Hij groeit gewoon van origo tot insertie.

Punt is dat je een spier niet op appart op wijdte of dikte kan trainen. Je kan doordat de lats z'n aanhechting over een groot bereik heeft wel de nadruk verleggen van de bovenste spierbanen naar de onderste spierbanen. Maar je traint deze over de voledige lengte

Volgen mij hebben we het hier nog niet zo lang geleden over gehad?
ik doelde bij mn opmerking dat ik met de barbell row meer de nadruk leg op de bovenkant borst qua dikte dan de achterkant schouders en de rhombois. en t is toch wel zo dat je met optrekken meer nadruk legt op de wijdte vd last en met barbell row meer op algemene dikte van de rug dus ook van de lats?

Deejay_Spike

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
24 okt 2002
Waardering
26
niet echt.

er zijn mensen die ook wijde lats hebben gekregen zonder ooit chins te doen.

ikzelf kreeg ooit het advies van 3XL dat zwaar deadliften en zware barbell rows ook heel goed waren voor de rug. eens je spier groeit, groeit ie. je kan niet beslissen in welke richting je ze gaat laten groeien.

dandyman

Huge Freak
+15 jaar member
Lid geworden
1 mrt 2003
Waardering
1
weer een niewtje voor me. bedankrt Spike en 3Xl. doch bloij fik gewoon doorchinnen;)

Vinny

Competitive Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
26 dec 2002
Waardering
0
en mijn sig volgen, do'h

Bovenaan