Fitness Seller

Barbell Row

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Pakken jullie de stang hierbij meestal breed of juist smal beet?
 
schouderbreed
 
Ik ook schouderbreedte te breed of te smal voel niet goed aan wel verander ik wel eens met bovenhandse en onderhandse greep.



Groeten bigboy25.
 
iets smaller dan schouderbreed

en meestal onderhands, mijn idee erachter is dat ik een smallere grip heb en dus beter de rug belast. Bij bovenhands heb ik een andere wijdere bewegingsbaan. Hoe dichter de ellebogen bij de lats blijven, des te beter ik de rug aanpak. Bij een bovenhandse greep worden de ellebogen van de rug af naar buiten toe geleid en dus als t ware minder goed kan sturen als je begrijpt wak bedoel.
.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet het niet...

Volgens mij is het zo dat hoe breder je pakt hoe meer lats je pakt...

En hoe minder breed hoe meer je de trapezius aanspreekt..

Weet niet of ik het goed heb,..
 
`k pak m heeeel breed.. schouderbreed hé;)

Pak m gewoon net zo breed als je schouders.. iets breder is ook goed.! Ik zelf doe m meestel onderhands.
Voer m natuurlijk wel goed uit.! :thumb:
 
schouderbreed
 
Originally posted by nilsjei1234
Ik weet het niet...

Volgens mij is het zo dat hoe breder je pakt hoe meer lats je pakt...

En hoe minder breed hoe meer je de trapezius aanspreekt..

Weet niet of ik het goed heb,..


Volgens mij pak je juist meer je lats naarmate je smaller gaat
 
schouderbreedte en met onderhandse greep...
 
Ik doe ze allebei voor een complete workout.
 
en dan beide als een oefening beschouwen of afwisseln tusen de sets?
 
Beschouw ze als aparte oefeningen. Doe 3 sets smalle greep en 3 brede.
 
Ok, dus als je hem schouderbreet pakt, dan train je voornamelijk je lats?
 
Het is niet de gripbreedte die bepaald wat je traint, maar de plaats waar je armen/ellebogen heen gaan!!

Rows waarbij je de ellebogen dicht langs je houd en het gewicht richting onderbuik trekt belasten voornaamlijk de lats

Rows waarbij de ellebogen "uitwaaien" en de stang richting borts of hoger gaan, belasten meer het gebied rondaom de schouderbladen (teres groep, romboids, achterkant schouders. midden trapezius)

Dus als je met een smalle greep met je ellebogen dicht tegen je aan richting onderbuik trekt dan belast dit de lats. Laat je met dezelgde grip je ellebogen wijd gaan en richting borst trekken dan belast dit het gebied rondom je schouderbladen. Zelfde geld voor een wijde grip
 
Ik pak hem altijd schouderbreedte.Dat vind ik gewoon het fijnste dan om hem veel wijder te pakken.
 
ja, je hebt dan een grotere bewegingsuitslag
 
Originally posted by 3XL
Het is niet de gripbreedte die bepaald wat je traint, maar de plaats waar je armen/ellebogen heen gaan!!

Rows waarbij je de ellebogen dicht langs je houd en het gewicht richting onderbuik trekt belasten voornaamlijk de lats

Rows waarbij de ellebogen "uitwaaien" en de stang richting borts of hoger gaan, belasten meer het gebied rondaom de schouderbladen (teres groep, romboids, achterkant schouders. midden trapezius)

Dus als je met een smalle greep met je ellebogen dicht tegen je aan richting onderbuik trekt dan belast dit de lats. Laat je met dezelgde grip je ellebogen wijd gaan en richting borst trekken dan belast dit het gebied rondom je schouderbladen. Zelfde geld voor een wijde grip

Thanks 3XL, goede uitleg :thumbup:

Gebruiken jullie de barbell rows om voornamelijk de lats of juist het gebied rond de schouderbladen te trainen?
 
ik gewbruik m puur met smalle greep (dus smaller dan schouder) en dan tot aan de buik en mn ellebogen tegen mn lichaam. lats pak ik qua wijdte alleen met chin ups dus vind dit een goede oefening voor de dikte van de lats.

voor t "middengedeelte" vd rug doe ik andere rowoefeningen zoals T-bar
 
Back
Naar boven