Fitness Seller

Barbell schoulder press Vs dumbell schoulder press (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Denk ook kwestie van oefening baart kunst. Ik doe OHP press staand met setjes van 60 kg maar zittend met dumbells bijna nooit. Dus kom dan op 26kg per dumbell max voor zelfde aantal herhalingen. Als het rack bezet is en ik eens dumbells pak.
Vind trouwens OHP (en MP) echt beesten oefeningen voor totale kracht, core en ook spiergroei. Ook als je BP stagneert kun je bij sterker worden op OHP door je plafond op BP. Mijn ervaring althans.
 
met barbell heb ik ook altijd heel snel last van men rug
onbewust bol ik mijn rug en het lukt me niet echt om dat onder controle te krijgen.
met dumbells heb ik daar geen last van
 
met barbell heb ik ook altijd heel snel last van men rug
onbewust bol ik mijn rug en het lukt me niet echt om dat onder controle te krijgen.
met dumbells heb ik daar geen last van
Dit herken ik. Ik heb dit opgelost door een riem te gebruiken (ja idd op ohp, rippetoe leert het zijn discipelen zo) en goed op het bracen letten. Billen hard samenknijpen helpt daarbij.
 
Dit herken ik. Ik heb dit opgelost door een riem te gebruiken (ja idd op ohp, rippetoe leert het zijn discipelen zo) en goed op het bracen letten. Billen hard samenknijpen helpt daarbij.
Superset met pull ups en Z Press heeft mij hier ook mee geholpen.
 
ik had in het begin dezelfde cijfers als jij. 28/30 kg met dumbells en met barbel 40/42,5

en ineens na paar weken schoot het gewicht van de barbel omhoog, dus blijkbaar moet je lichaam zoals hierboven wordt geroepen idd wennen aan de oefening.
 
ik had in het begin dezelfde cijfers als jij. 28/30 kg met dumbells en met barbel 40/42,5

en ineens na paar weken schoot het gewicht van de barbel omhoog, dus blijkbaar moet je lichaam zoals hierboven wordt geroepen idd wennen aan de oefening.
Maar jij had toch dat gewicht aan 1 kant, dus X2 + 20kg.
 
Kan je standing shoulder presses gewoon in je squat schoenen met hak doen? Of is het beter platte schoen aan te hebben bij standing presses?
 
Kan je standing shoulder presses gewoon in je squat schoenen met hak doen? Of is het beter platte schoen aan te hebben bij standing presses?
Ik krijg met een hakje last van mijn onderrug, voor mij dus platte schoenen.
 
Back
Naar boven