XXL Nutrition

Barbell shrug

Bezoekers in dit topic

caffo666

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
22 dec 2011
Berichten
46
Waardering
4
Lengte
1m71
Massa
90kg
Vetpercentage
17%
Mijn zaakje zit in de weg wanneer ik een barbell shrug doe, is mijn vorm niet correct?

Hoe doen jullie dit?
 
Dumbells pakken of iets naar voren leunen en er met een boogje omheen gaan :rolleyes:
 
A07E4430-B340-4FF3-AED6-CA1176CBC02B.jpeg
 
Mijn zaakje zit in de weg wanneer ik een barbell shrug doe, is mijn vorm niet correct?

Hoe doen jullie dit?
Staart tussen de benen..
Ik gebruik een hook-grip om te shruggen, dan heb ik er minder last dan met een normale overhand grip.
 
In smith rek iets voorover staan op 85°, bovenhandse grip en een soort van dragcurl doen alleen met je traps trekken.

Veel beter dan de 'normale' shrug.
 
Mijn zaakje zit in de weg wanneer ik een barbell shrug doe, is mijn vorm niet correct?

Hoe doen jullie dit?
Ik deed ze achter de rug maar dan zitten je glutes in de weg, dus ben ik Snatch grip highpulls gaan doen voor traps. Leuker dan shrugs.
 
No Pain no gain


Gewoon een klein beetje vanuit je middel naar Vooren buigen. Zorgt ook direct voor een betere bewegingbaan (richting kruin ipv recht omhoog)
 
Of gewoon dumbbells gebruiken, of Hex - bar. met DB vind ikzelf fijner, ik roteer ook vaak helemaal bovenaan van voor naar achter
 
Horizontale bewegingen tegen een verticale belasting voegen weinig toe.
 
Horizontale bewegingen tegen een verticale belasting voegen weinig toe.
De eeuwige draai shrug-er. Nooit begrepen als mensen dit doen.
Maar goed, gewoon een beetje naar voor buigen inderdaad. Of hex bar, of dumbbels of smith of ez stang.. wacht eens. Is dit een verkapt ik heb een grote tampeloeres topic?
 
De eeuwige draai shrug-er. Nooit begrepen als mensen dit doen.
Maar goed, gewoon een beetje naar voor buigen inderdaad. Of hex bar, of dumbbels of smith of ez stang.. wacht eens. Is dit een verkapt ik heb een grote tampeloeres topic?
Het is gewoon lekker af en toe, en je rekt ook lekker. Weet wel dat dit voor velen een raar woord is, maar het voelt lekker. Ik moet altijd lachen als ik die guppies in de gym zie met BB shrugs en wat achterover hangen, dan klagen dat hun pipi in de weg zit.
 
No Pain no gain


Gewoon een klein beetje vanuit je middel naar Vooren buigen. Zorgt ook direct voor een betere bewegingbaan (richting kruin ipv recht omhoog)
Dit bedoelde ik ook ongeveer met m'n post ergens hierboven
 
No Pain no gain


Gewoon een klein beetje vanuit je middel naar Vooren buigen. Zorgt ook direct voor een betere bewegingbaan (richting kruin ipv recht omhoog)
Met BB-shrugs maak je ook weinig gain.
 
Ik gebruik ook dumbbells

Misschien is dit filmpje leuk om te zien:
 
trap bar of dumbbells
 
Back
Naar boven