Fitness Seller

Barbell T-Bar Row (ROM) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VuurVlam

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
282
Waardering
0
Vandaag voor het eerst gedaan en 't was fijn. Ik maak me echter wel zorgen over de kleine ROM. De schijven raken m'n borst al voordat ik mijn schouderbladen goed naar elkaar kan trekken. Is dit erg?
 
ligt eraan wat je wilt trainen, laatste/bovenste gedeelte van de row zal veel traps (med/low) aanspreken, terwijl eerste gedeelte je rug aanspreekt... daar het een rugoefening is, beletten de schijven je niet de oefening zo uit te voeren.
 
Kun je niet anders wat kleinere schijven op de bar laden? Gewoon allemaal 5jes of 10en (ik weet niet wat je nu doet). Dan kun je weer helemaal omhoog raggen.
 
VuurVlam zei:
Vandaag voor het eerst gedaan en 't was fijn. Ik maak me echter wel zorgen over de kleine ROM. De schijven raken m'n borst al voordat ik mijn schouderbladen goed naar elkaar kan trekken. Is dit erg?

Ik ken het probleem, hoewel het niet echt een probleem is te noemen. Je kunt met de oefening erg zwaar gaan, dus daar ligt het voordeel van deze oefening. Het is een echte massa oefening. Je kunt ook een hoop reps maken, ondanks het zware gewicht (komt door de korte beweging denk ik).

Om de bewegingsbaan iets te verlengen kun je ook je armen en lats wat verder uitstrekken als je naar beneden gaat. Als je T-Bar machine gebruikt, gaat het ook iets beter. Maar als je de ouderwetse manier gebruikt, dus gewoon een halter met wat schijven erop, dan is het inderdaad een korte beweging.

Ik zou met deze oefening gewoon knallen. Een lading gewicht erop en beuken met dat gewicht. Het echte rek en knijp gevoel kun je dan uit andere oefeningen halen.

Saint

P.s. ik hou echt van deze oefening.
 
niet te druk over maken :) Gewoon veel gewicht eraan, goede houding en gaan!

@Saint: Ik ook, echt een superoefening :D
 
ik deed hem met 7 rode (25kg) schijven 6 reps
 
lekker volgooien en net boven je navel rammen als je naar borst gaat dan word het een traps oefening en minder voor je rug en kun je ook minder tillen
 
@the rock en saint het is een wereldse oefening
 
Ik vind het wel grappig dat rug blijkbaar een synoniem voor lats is en traps geen rug zijn :D . Vind het gewoon een vreemde manier van benoemen, vooral als je er eens anatomieboek bij neemt.
 
Back
Naar boven