XXL Nutrition

Barbell (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

eminem01

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
11 apr 2008
Berichten
120
Waardering
0
hallo,

eerst en vooral wil ik iedereen bedanken die me tot nu toe heeft geholpen, ik heb al veel gehad aan dit forum, en ben echt blij dat ik het ondekt heb. nu zit ik toch met een soort dillemma. ik ben momenteel ik het bezit van een bokszak (niet veel met BB te maken) en ik heb dumbbells van max. 16 kilo, en ik kan ze verzwaren. nie heb ik al enkele posts nagelezen, en er zelf eentje gemaakt, en volgens sommige kun je met dumbbells alleen niets bereiken, volgens anders slechts beperkte resultaten. dit geloof ik graag, en daarom zou ik graag en barbell, en eventueel bankje kopen. maar nu vroeg ik me af, als ik een barbell koop, kan ik, als ik dit in combinatie gebruik met dumbbells, of door rippetoe ofzo, met de barbell WEL goede resultaten krijgen? al bij al, kun je bij dumbbells en barbell + bankje ONGEVEER dezelfde resultaten boeken als in de sportschool, of moet je echt de apparaten uit de sportschool hebben om resultaat te krijgen? ik wil niet arnold worden, maar toch wat spieren krijgen die "mogen gezien worden" dus kan dit met barbell en dumbbell? en zoja, om een tijdje toe te komen, hoeveel gewicht zou ik moeten kopen voor de barbell?
 
gaat de enter toets niet meer?=D

benchen kan je ook met dumbs he;)
maar een barbell is wel handiger voor zulke oefeningen.

apparaten uit de sportschool = machines = suck
free weights = rulez


trek er zelf je conclusies uit, is hoe jij het wil...


owja, zeg niet dat je geen arnold wil worden, want daar droomt iedereen stiekem wel van
 
ik zou een barbell aanschaffen en 100kg aan schijven :D
 
als je helemaal voorzien wilt zijn dan moet je ook een Squat/bench rack hebben!
 
bwa, niet echt nodig, ik squat tussen betonblokken, dat lukt ook :)
improviseren he, ligt hier toch vol met bouwmaterialen en stellingen enzo
 
dus: met een barbell en dumbbells bereik je zo goed als hetzelfde resultaat als in de sportschool, en kun je dus echt wel goed gainen en spieren krijgen? 90% arnold dan, verzinmaarwat?:D
 
je zal meer mee gainen, minder mee moeten uitgeven en je kan goede, zware compounds doen met goedkope losse gewichten ipv domme iso oefn met al die machines
 
ok:D en rippetoe volgen dan? om echt spieren te krijgen? rippetoe is toch alleen barbell,he?
 
gaat de enter toets niet meer?=D

benchen kan je ook met dumbs he;)
maar een barbell is wel handiger voor zulke oefeningen.

apparaten uit de sportschool = machines = suck
free weights = rulez


trek er zelf je conclusies uit, is hoe jij het wil...


owja, zeg niet dat je geen arnold wil worden, want daar droomt iedereen stiekem wel van

Hij komt in principe klaar tijdens het trainen volgens hem. I'M IN HEAVEN! IT FEELS FANTAASTIC!
 
Sommige machines hebben toch wel een meerwaarde imo.
bijv de stations met kabels e.d.
Maar in feite kun je met dumbbells + barbell alle spieren goed aanspreken
 
Een product dat je zou kunnen kopen:

http://www.fitness-seller.nl/product...-Set-70kg.html

Met deze set kun je redelijk veel oefeningen doen.

Om sterker te worden zul je alle belangrijke spiergroepen moeten trainen. Hieronder verstaan we: Rug, Schouders, Borst, Biceps, Triceps, Benen en evt buikspieren omdat je volgens mij aan een vechtsport doet?

Je zou met basisoefeningen kunnen beginnen. Voor elke spiergroep begin je met één oefening. Belangrijke oefeningen voor de verschillende sportgroepen zijn.

Rug: Deadlift
[Link niet meer beschikbaar]

Schouders: Military Press
[Link niet meer beschikbaar]

Borst: Benchpress
[Link niet meer beschikbaar]

Biceps: Barbell Curls
http://www.exrx.net/WeightExercises/Biceps/BBCurl.html

Triceps: Kickbacks
[Link niet meer beschikbaar]

Benen: Squat
[Link niet meer beschikbaar]

Buik: Crunches, Sit ups


http://www.youtube.com/watch?v=TKg_cdwq9l4

Al deze oefeningen kun je dus doen met de halter set waarvan ik de link noemde. Om kracht te winnen is het van belang dat je het aantal herhalingen laag houd. Elke oefening kun je 6 keer doen en dat doe je dan vier setjes lang. Totaal doe je de oefening dus 24 keer. Maar hierin kan je ook variëren.
 
Back
Naar boven