AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Nice. De boel werkt weer!

Balen van je ub, dan maar volle focus op de wheels.

Helemaal kut inderdaad.
Daarnaast kom ik er nu achter dat ik ook nog altijd best wel ernstige APT heb. Nu ik push-ups en zo doe merk ik dat m'n core echt donders zwak is. :/

Toch niks gescheurd in die schouder? Geen bloeduitstorting of zo?
Dan maar squatten idd :)
Drank is de duivel dat weet je, he? :D

Nee. Daar lijkt het niet op. Echter lijktdee linkerschouder echt vrij ernstig naar voren te zijn gekomen. Er staat veel spanning op en dat resulteert in een stijve nek etc... :(

Enfin. Daarnet even getraind. Niet best maarja.

Ring pull-ups
10 9 7 6

Push-ups
5x10 ofzo

Inverted rows vanaf voeten
5x10 ofzo

Zoals hierboven al vermeld kom ik er nu achter dat ik (nog steeds) last heb van Anterior Pelvic Tilt. Als ik bijv push-ups doe, hang ik enorm in m'n onderrug en het is onwijs lastig te corrigeren, omdat het voor mijn gevoel gewoon de juiste positie is.
Erg vervelend allemaal en ik wordt er om eerlijk te zijn een beetje moedeloos van. M'n UB is ook nog eens hard aan het schrinken.
Morgen een afspraak maken bij de fysio en dan maar eens zien wat ik aan deze problemen kan gaan doen :(.
 
Ik heb momenteel zo een last van mijn schouder dat ik slechts nog lichaamsgewicht oefeningen doe voor mijn bovenlichaam

Is het wel de schouder?!

Mogelijk een ontstoken bicepspees (lange pees). Gaat door een gootje en bij een ontsteking is de pees verdikt waardoor het pijnlijk is ter hoogte van het gootje. Lijkt vaak op een schouderblessure, maar is het eigenlijk niet.

IMG_0682.JPG


De vreemde stand van de schouder heeft wellicht te maken met compensatie.

Wellicht sowieso een goed idee om 1x per week rotator cuff oefeningen in je schema op te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Daar lijkt het niet op. Echter lijktdee linkerschouder echt vrij ernstig naar voren te zijn gekomen. Er staat veel spanning op en dat resulteert in een stijve nek etc... :(
Toch raar als die schouder plotseling in een slechte stand komt....

Zoals hierboven al vermeld kom ik er nu achter dat ik (nog steeds) last heb van Anterior Pelvic Tilt. Als ik bijv push-ups doe, hang ik enorm in m'n onderrug en het is onwijs lastig te corrigeren, omdat het voor mijn gevoel gewoon de juiste positie is.
Erg vervelend allemaal en ik wordt er om eerlijk te zijn een beetje moedeloos van. M'n UB is ook nog eens hard aan het schrinken.
Morgen een afspraak maken bij de fysio en dan maar eens zien wat ik aan deze problemen kan gaan doen :(.
Join the club :(
Ook glutes en abs proberen te activeren bij alles, en strakke quads en psoas stretchen....
 
Is het wel de schouder?!

Mogelijk een ontstoken bicepspees (lange pees). Gaat door een gootje en bij een ontsteking is de pees verdikt waardoor het pijnlijk is ter hoogte van het gootje. Lijkt vaak op een schouderblessure, maar is het eigenlijk niet.

Bekijk bijlage 370300

De vreemde stand van de schouder heeft wellicht te maken met compensatie.

Wellicht sowieso een goed idee om 1x per week rotator cuff oefeningen in je schema op te nemen.

Hmm. Interessant. Zoals jij het uitlegt zou het probleem best daar kunnen liggen. Ik voel het zeg maar vooral bij het draaien van m'n arm.
Dat moet sowieso gebeuren. Met daarnaast natuurlijk de nodige stretches.


Toch raar als die schouder plotseling in een slechte stand komt....


Join the club :(
Ook glutes en abs proberen te activeren bij alles, en strakke quads en psoas stretchen....

Tja, zoiets gebeurt over tijd. Het is waarschijnlijk veroorzaakt door onbewust verkeerd benchen en daarnaast natuurlijk die breuk in mijn hand, waardoor de boel lange tijd in verkeerde stand heeft gestaan.

Yep. De kracht moet er wel redelijk zijn, maar je moet het ook nog kunnen gebruiken!!
 
Zoals jij het uitlegt zou het probleem best daar kunnen liggen

Voor de fysio morgen zal het in dat geval geen probleem zijn de vinger op de zere plek te leggen.
Sterkte!
 
Voor de fysio morgen zal het in dat geval geen probleem zijn de vinger op de zere plek te leggen.
Sterkte!

Afspraak staat gepland om 14:30. Kan niet wachten!
 
Fysio afspraak weer gehad.

Het probleem is min of meer drie-delig.

Allereerst zitten de spieren in de hals vast. Dit geeft zenuwuitstraling tot de vingers aan toe. Daarnaast wordt de schouder kop hierdoor logischerwijs wat naar voren getrokken.

Ten tweede zijn de spieren voorin de nek onderontwikkeld te noemen tov de andere spieren in de nek. Dit verbaast mij niet en hiervoor doe ik inmiddels ook al een isometrische oefening.

Ten slotte is er sprake van een behoorlijk kracht- en mobiliteit verschil tussen de rechter- en linkerschouder. Dat wist ik eigenlijk ook al en dit is waarschijnlijk nog een gevolg van mijn blessures.

Het plan van aanpak is in principe vrij simpel.
- Twee krachtoefeningen: renegade rows (kom er maar in Sayer ;) ) icm een push-up en externe rotatie van de schouder bovenin + bench dips.
- Verschillende stretches om de boel weer goed los te maken.
 
Fijn dat er een diagnose is gesteld en er een plan van aanpak is.

Voor je nek zou ik ook gewoon een concentrische/excentrische oefening doen: neck curl (shrugs doe je waarschijnlijk al).

Als je met de bench dip onderstaande oefening bedoelt kijk dan uit want dat is een schouder verne*ker!

IMG_0685.JPG
 
Fijn dat er een diagnose is gesteld en er een plan van aanpak is.

Voor je nek zou ik ook gewoon een concentrische/excentrische oefening doen: neck curl (shrugs doe je waarschijnlijk al).

Als je met de bench dip onderstaande oefening bedoelt kijk dan uit want dat is een schouder verne*ker!

Bekijk bijlage 377430

Zo is het maar net.

Hmm. Dat zal ik nog even met mijn fysio overleggen. Bedankt voor de tip in ieder geval.

Die oefening bedoel ik, MAAR met een veel kortere ROM. Handen op een step en voetjes op de grond.
 
OK, voldoende stof om een repair program in elkaar te zetten :thumbs:
 
OK, voldoende stof om een repair program in elkaar te zetten :thumbs:

Zeker.
Daarnaast natuurlijk ook gewoon veel pullups blijven doen :D.


Oh en nog iets;
Ik ben er gezien alle omstandigheden natuurlijk niet echt mee bezig, maar het is wel grappig dat mijn BW de afgelopen tijd echt super constant is gebleven tussen de 87 en 87.5 kg ondanks een veel onregelmatiger (eet)ritme en kcal inname.
 
Zeker.
Daarnaast natuurlijk ook gewoon veel pullups blijven doen :D.


Oh en nog iets;
Ik ben er gezien alle omstandigheden natuurlijk niet echt mee bezig, maar het is wel grappig dat mijn BW de afgelopen tijd echt super constant is gebleven tussen de 87 en 87.5 kg ondanks een veel onregelmatiger (eet)ritme en kcal inname.
:woot:
 
Mooi klote Bas, goed in beweging houden lijkt me! Hoe lang ben jij eigenlijk, sinds post 1 al 25kg aangekomen :eek:
 
Mooi klote Bas, goed in beweging houden lijkt me! Hoe lang ben jij eigenlijk, sinds post 1 al 25kg aangekomen :eek:
Lengte: 1m89
staat toch in zijn stats?
 
Mooi klote Bas, goed in beweging houden lijkt me! Hoe lang ben jij eigenlijk, sinds post 1 al 25kg aangekomen :eek:

In post 1 was Bas 69,5 kg en nu 87,5 kg. Da's 18 kg. Een mooi gewicht, maar vergeet niet dat Bas in juli 2014 'pas' 18 was, dus nog volop in groei naar volwassenheid...;)

In deze periode ben ik van 63 naar 69,5 kg gegaan

Vanaf een half jaar voor die eerste post gerekend idd een kilo of 25. Puur de groei van slungelige puber naar kerel :)
 
In post 1 was Bas 69,5 kg en nu 87,5 kg. Da's 18 kg. Een mooi gewicht, maar vergeet niet dat Bas in juli 2014 'pas' 18 was, dus nog volop in groei naar volwassenheid...;)
Nee hoor...Bas at gewoon te weinig..:trollface:
 

Cruisen jwz :driving:

Mooi klote Bas, goed in beweging houden lijkt me! Hoe lang ben jij eigenlijk, sinds post 1 al 25kg aangekomen :eek:

1.89 en inderdaad 25 kg verder. ;)

Lengte: 1m89
staat toch in zijn stats?

Jup.

In post 1 was Bas 69,5 kg en nu 87,5 kg. Da's 18 kg. Een mooi gewicht, maar vergeet niet dat Bas in juli 2014 'pas' 18 was, dus nog volop in groei naar volwassenheid...;)

Vanaf een half jaar voor die eerste post gerekend idd een kilo of 25. Puur de groei van slungelige puber naar kerel :)

In 2013 was ik 83 kg.

Nee hoor...Bas at gewoon te weinig..:trollface:

Ja, klopt.

Basma is net een ex-roker. Eerst at hij te weinig en nu spoort hij iedereen aan om veel te eten. :D

Ex-roker? :dunno:
 
Back
Naar boven