Fitness Seller

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Zo, kan je eindelijk lekker neck curls gaan doen!
 
Fijn dat er een diagnose is! Op naar herstel/verbetering!
 
Das nog eens mooie progressie!
Misschien eet ik dan toch ook te weinig.. :rolleyes:
 
Zo, kan je eindelijk lekker neck curls gaan doen!

Eerst maar een hoop stretches. Damn. De boel zit echt he-le-maal vast.
Heb jij trouwens nog tips om in een volgend stadium de nek aan te sterken? Ik bedoel.. Hoe voor je nek curls uberhaupt uit? :thinking:

Fijn dat er een diagnose is! Op naar herstel/verbetering!

Laten we het hopen. Ik ben hier echt compleet klaar mee. Super vermoeiend en frustrerend.

Das nog eens mooie progressie!
Misschien eet ik dan toch ook te weinig.. :rolleyes:

Ja. Dat zal het zijn.. :roflol:



Training
squat
5x8x70
Elevated rows
4x8-10
Renegade rows
4x8
Ring pull-ups
4x6-8
Planks in push-up positie
3x
Licht kabel werk om de schouders verder los te maken.
 
Eerst maar een hoop stretches. Damn. De boel zit echt he-le-maal vast.
Heb jij trouwens nog tips om in een volgend stadium de nek aan te sterken? Ik bedoel.. Hoe voor je nek curls uberhaupt uit? :thinking:
Stretchen van de nek is inderdaad eerst een prioriteit.

Nek oefeningen gewoon langzaam opbouwen. 1 of 2 keer per week, beginnen met alleen je eigen hoofd als gewicht. Gewoon een bench gebruiken met je hoofd net buiten het bankje. Liggend op je rug voor neck curls (niet tot je borst tikken) en op je buik voor neck extensions. Gewoon high rep setjes maken van 3x15, 3x20 of zelfs van 30 reps, want het is een korte ROM, dus je hebt volume wel nodig. Dan gewoon progressive overload toepassen en beginnen met een plaatje van 1,25 of 2,5 kg op je voor- of achterhoofd. Uiteindelijk rep je zeker met 10/15 kg of meer. Wel een muts of iets van een handdoek gebruiken, want anders krijg je koppijn met die harde platen erop. Voor iedere nek sessie eerst de nek flink stretchen, dat scheelt nogal wat spierpijn!
 
Stretchen van de nek is inderdaad eerst een prioriteit.

Nek oefeningen gewoon langzaam opbouwen. 1 of 2 keer per week, beginnen met alleen je eigen hoofd als gewicht. Gewoon een bench gebruiken met je hoofd net buiten het bankje. Liggend op je rug voor neck curls (niet tot je borst tikken) en op je buik voor neck extensions. Gewoon high rep setjes maken van 3x15, 3x20 of zelfs van 30 reps, want het is een korte ROM, dus je hebt volume wel nodig. Dan gewoon progressive overload toepassen en beginnen met een plaatje van 1,25 of 2,5 kg op je voor- of achterhoofd. Uiteindelijk rep je zeker met 10/15 kg of meer. Wel een muts of iets van een handdoek gebruiken, want anders krijg je koppijn met die harde platen erop. Voor iedere nek sessie eerst de nek flink stretchen, dat scheelt nogal wat spierpijn!
:roflol:
 
Tja, ik vond het ook maf om te doen, maar in een homegym kijkt niemand je gek aan in ieder geval. Het werkt gewoon, ik heb zelfs nooit meer nekpijn terwijl ik ongeveer altijd de helft van het jaar met een verotte nek rondliep.
 
Zo gek is nek trainen niet hoor :) Ziet er ook nog eens bruut uit.
Maar big zalm weet het beter ofcourse.
 
Tja, ik vond het ook maf om te doen, maar in een homegym kijkt niemand je gek aan in ieder geval. Het werkt gewoon, ik heb zelfs nooit meer nekpijn terwijl ik ongeveer altijd de helft van het jaar met een verotte nek rondliep.
Nice man. Zie het in de gym ook wel eens iemand doen maar nooit echt gevraagd hoe en wat. Ziet er zo oncomfortabel uit.
 
Nice man. Zie het in de gym ook wel eens iemand doen maar nooit echt gevraagd hoe en wat. Ziet er zo oncomfortabel uit.
Hehe, het is ook niet echt comfortabel, maar je nek kan het prima aan. Ik kreeg voorheen ook vaak nekpijn na OH presses en dat gebeurd me ook niet meer.
 
Stretchen van de nek is inderdaad eerst een prioriteit.

Nek oefeningen gewoon langzaam opbouwen. 1 of 2 keer per week, beginnen met alleen je eigen hoofd als gewicht. Gewoon een bench gebruiken met je hoofd net buiten het bankje. Liggend op je rug voor neck curls (niet tot je borst tikken) en op je buik voor neck extensions. Gewoon high rep setjes maken van 3x15, 3x20 of zelfs van 30 reps, want het is een korte ROM, dus je hebt volume wel nodig. Dan gewoon progressive overload toepassen en beginnen met een plaatje van 1,25 of 2,5 kg op je voor- of achterhoofd. Uiteindelijk rep je zeker met 10/15 kg of meer. Wel een muts of iets van een handdoek gebruiken, want anders krijg je koppijn met die harde platen erop. Voor iedere nek sessie eerst de nek flink stretchen, dat scheelt nogal wat spierpijn!

Dat gaat steeds beter. M'n nek begint een beetje los te komen inmiddels.

Ik zie mijzelf nog niet echt een plaat op m'n hoofd leggen tbh! Stabiliseer je die dan met je handen of zo?


Dat dacht ik ook even, maar volgens mij is het pretty legit! Ik lees de laatste tijd veel goede ervaringen mbt nek training in ieder geval.

Tja, ik vond het ook maf om te doen, maar in een homegym kijkt niemand je gek aan in ieder geval. Het werkt gewoon, ik heb zelfs nooit meer nekpijn terwijl ik ongeveer altijd de helft van het jaar met een verotte nek rondliep.

Ook al kijkt de hele gym mij aan, daar wordt ik echt niet anders van :P #teamnoshame

Klink goed zeg! Ik wil dit echt een kans gaan geven. Ik zal het ook even overleggen met mijn peut volgende week.

Zo gek is nek trainen niet hoor :) Ziet er ook nog eens bruut uit.
Maar big zalm weet het beter ofcourse.

Het heeft voor de looks ook voordelen inderdaad. Met name voor lange mensen (lees: ecto's, zoals ik :D)

Nice man. Zie het in de gym ook wel eens iemand doen maar nooit echt gevraagd hoe en wat. Ziet er zo oncomfortabel uit.

Gelukkig is 200 kg squaten wel lekker comfortabel :kiss:

Hehe, het is ook niet echt comfortabel, maar je nek kan het prima aan. Ik kreeg voorheen ook vaak nekpijn na OH presses en dat gebeurd me ook niet meer.

Klinkt goed :thumb:
 
Ik zie mijzelf nog niet echt een plaat op m'n hoofd leggen tbh! Stabiliseer je die dan met je handen of zo?

Inderdaad, anders flikkert ie eraf. Puur begeleiden, kracht zetten met je nek (dus niet met je armen of je abs).
 
Inderdaad, anders flikkert ie eraf. Puur begeleiden, kracht zetten met je nek (dus niet met je armen of je abs).

Super. Ik ga het proberen en ik laat het je weten hoe het gaat :D

Damn, je begint aardig buffer te worden valt me op! Niet meer van die lange dunne benen! :thumbup:

Thanks. Ik heb afgelopen jaar redelijke massa gepakt op m'n LB en massa verloren op m'n UB, waardoor het allemaal nog voller lijkt :P.


Vandaag weer gebenchd!!! :sd:

Elevated rows
4x8-10 x bw
Bench
8x60
3x6x65
Pull-ups
4x6-8
Push-ups
3x10
1x8
Face-pulls
3x15
Zootje side raises :fire:
 
IMG_20170713_163524891.jpg IMG_20170713_163540367_BURST000_COVER_TOP.jpg De huidige stand van zaken zonder pomp oid. Tijd om weer lekker door te bouwen nu de schouder langzaam aan beter wordt..
 
Nice! gaat lekker!
 
Bij de DL het gewicht 'dood' tillen. Dus niet min of meer stuiteren. Desnoods even de grip lossen...
 
Back
Naar boven