AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Yess nog steeds aan het trainen hier. Lees eigenlijk alleen nog maar mee op het forum, sporadisch een postje hier en daar ;).

Ik zou er geen volledige SLDL van maken, maar je benen ietsjes meer strekken zal je hams meer aanspreken.

Overigens zie je de shift van zwaartepunt onderin wel vaker bij squatten. Is ook een kwestie van dat het veiliger voelt om naar voren te vallen ipv naar achteren. Probeer eens met een 40kg squat wat paused reps te doen en onderin te focussen op het gewicht op de hakken te houden
 
Heb beide filmpjes bekeken maar Isuf laat me een beetje in verwarring achter... de RDL is met stijvere benen dan de stiff legged DL ???

SLDL komt meer uit de onderrug inderdaad.

Ik zie geen reden waarom vanaf de vloer beginnen krachtverlies zou opleveren voor de hele set. Je doet hoogstens een rep meer, omdat je hem dan oppakt en weer neerlegt.

Vanuit een rack of vanaf boxes moet je 'm eerst uitlopen, dat is ook niet ideaal met een hoog gewicht.

Het is maar net hoe je het bekijkt inderdaad!
Het belangrijkste is en blijft dat je goed gebracet bent alvorens je lift. Het maakt opzich niet heel veel verschil hoe je de barbell in positie brengt imo.

Yess nog steeds aan het trainen hier. Lees eigenlijk alleen nog maar mee op het forum, sporadisch een postje hier en daar ;).

Ik zou er geen volledige SLDL van maken, maar je benen ietsjes meer strekken zal je hams meer aanspreken.

Overigens zie je de shift van zwaartepunt onderin wel vaker bij squatten. Is ook een kwestie van dat het veiliger voelt om naar voren te vallen ipv naar achteren. Probeer eens met een 40kg squat wat paused reps te doen en onderin te focussen op het gewicht op de hakken te houden

Oh, op die manier! Loggen lukte niet meer begrijp ik?

Dat zal ik zeker gaan proberen. Ik ben benieuwd of m'n techniek daardoor nog wat verder verbeterd.

Top. Ga ik doen! :)
 
Ik zie geen reden waarom vanaf de vloer beginnen krachtverlies zou opleveren voor de hele set. Je doet hoogstens een rep meer, omdat je hem dan oppakt en weer neerlegt.

Vanuit een rack of vanaf boxes moet je 'm eerst uitlopen, dat is ook niet ideaal met een hoog gewicht.
Rdl kan je op een moment zo goor zwaar doen als form on der controle hebt. Stel je doet setjes met 200+ kg, goodluck met dat de deadliften eerst. Straps om en halve stap uitlopen is easy.
 
Rdl kan je op een moment zo goor zwaar doen als form on der controle hebt. Stel je doet setjes met 200+ kg, goodluck met dat de deadliften eerst. Straps om en halve stap uitlopen is easy.
??? Als je al moeite hebt om 200 kg te deadliften lijken RDL's met 200 kg me niet de beste keuze.
 
??? Als je al moeite hebt om 200 kg te deadliften lijken RDL's met 200 kg me niet de beste keuze.
Persoonlijk ben ik sterken, en blijft m'n form veel beter bij RDL. Mede door de kleine rom.
 
Persoonlijk ben ik sterken, en blijft m'n form veel beter bij RDL. Mede door de kleine rom.
Ja, dat kan natuurlijk, omdat je niet telkens hoeft te resetten.
 
Oh, op die manier! Loggen lukte niet meer begrijp ik?

Dat zal ik zeker gaan proberen. Ik ben benieuwd of m'n techniek daardoor nog wat verder verbeterd.

Top. Ga ik doen! :)
Klopt ja, erg druk met werk waardoor ik doordeweeks bijna niet op dbb kan zitten. Eigenlijk lijdt mijn complete sociale leven eronder maarja :roflol:.
 
Rdl kan je op een moment zo goor zwaar doen als form on der controle hebt. Stel je doet setjes met 200+ kg, goodluck met dat de deadliften eerst. Straps om en halve stap uitlopen is easy.

Je hebt gelijk. Ik vind de RDL ook veel comfortabeler dan conventionals.

??? Als je al moeite hebt om 200 kg te deadliften lijken RDL's met 200 kg me niet de beste keuze.

Hnggg. Lijkt mij anders een prima goal :D

Persoonlijk ben ik sterken, en blijft m'n form veel beter bij RDL. Mede door de kleine rom.

:thumb:

Ja, dat kan natuurlijk, omdat je niet telkens hoeft te resetten.

Inderdaad. De lift-off in een conventional DL is echt een bitch. :P

Klopt ja, erg druk met werk waardoor ik doordeweeks bijna niet op dbb kan zitten. Eigenlijk lijdt mijn complete sociale leven eronder maarja :roflol:.

Oh, dat klinkt niet best! :P Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan precies doet momenteel.


Zeau. Dat was mij weer een feestje gisteren. Een huisgenootje is 21 geworden en dat moest natuurlijk gevierd worden. Ik heb voor iedereen gebbqt, vervolgens geborreld en natuurlijk de stad in (tot 6).
Al met al zag de vloeibare voeding er ong. zo uit:
1 fles rode wijn
3 bier
2 vodka
1 vodka cola
2 jagermeister
2-3 shotjes in de club.

Echter. Alles went en de kater valt dan ook reuze mee. Ik heb dan ook gewoon getraind uiteraard :D

06-08.png

Opmerkingen:
Squats gaan weer mooi.

De DL daarentegen... Ik ga er geen woorden meer aan vuil maken! Vanaf nu wordt het weer lekker sumo treken ipv conventional, met daarnaast RDL's op de andere LB dag.
Bovenstaande gewichten zijn wel gewoon met conventional DL's trouwens. De eerste 2 setjes gingen aardig, maar ik krijg gewoon steeds meer moeite met de lift-off, verlies spanning op de glutes en hamstrings en uiteindelijk bolt mijn rug.
Bij de RDL heb ik nergens last van. Integendeel, die gaat eindelijk lekker. Daarnaast voelt sumo ook fantastisch. Na de 100 kg pakte ik nog een setje met sumo stance en dat ging simpelweg super.

Assistance was even doorbijten. Daar merkte ik wel dat ik iets minder energie had dan normaal :P.
 
Oh, dat klinkt niet best! :P Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je dan precies doet momenteel.
Ik ben afgelopen juni afgestudeerd, werk momenteel ongeveer 50-60uur per week bij een financiële instelling. Komend studiejaar ga ik 2 masters doen (Accountancy & Controlling) en blijf ik daarnaast parttime werken bij dezelfde werkgever...
Een uitdaging, dus ik heb er enorm veel zin in! Maarja, qua sociaal leven gaat het wel achteruit haha.
Bij jou alles goed met de studie? Nu lekker vakantie neem ik aan?
 
Dat je na een nacht kleppen precies weet wat je gedronken hebt...:D

Respect dat je de dag erna gewoon in de gym staat...
 
Ik ben afgelopen juni afgestudeerd, werk momenteel ongeveer 50-60uur per week bij een financiële instelling. Komend studiejaar ga ik 2 masters doen (Accountancy & Controlling) en blijf ik daarnaast parttime werken bij dezelfde werkgever...
Een uitdaging, dus ik heb er enorm veel zin in! Maarja, qua sociaal leven gaat het wel achteruit haha.
Bij jou alles goed met de studie? Nu lekker vakantie neem ik aan?

Goed bezig hoor! Fijn dat die instelling jou de kans geeft om het werk te gaan combineren met de Masters.
Dat kan ik mij voorstellen. Zoiets vreet natuurlijk energie.

Jazeker. Het gaat goed. Ik ga komend semester afstuderen bij een cooperatie in de buurt van de stad Groningen. Ik blijf daar dus ook gewoon wonen.
Nu eerst nog een maandje vakantie voor de boeg. Genieten man :).

Dat je na een nacht kleppen precies weet wat je gedronken hebt...:D

Respect dat je de dag erna gewoon in de gym staat...

Dit is hetgeen dat ik sws op heb. Allicht dat ik in de stad meer heb gehad. :roflol:

The way to go!
 
Laatste halfjaartje dus? Succes!
 
Flink wat booze en shots man! Toch wel knap dat je dan een training de dag erna doet. Ik zou de hele dag in bed liggen met een dikke kater haha.

Wat betreft de DL: ik vind de sumo ook veel leuker :D
 
Flink wat booze en shots man! Toch wel knap dat je dan een training de dag erna doet. Ik zou de hele dag in bed liggen met een dikke kater haha.

Wat betreft de DL: ik vind de sumo ook veel leuker :D

Klopt. Tolerantie voor alcohol is all over the place :roflol:.

Ik dacht dat jij conventional deed, of ben je overgestapt?!
 
De training van gisteren.
Damn. Sinds TIJDEN weer eens een UB training met vrijwel geen pijntjes!
Zelfs het benchen ging vrij lekker. Ik probeer er nu op te focussen om mijn ellebogen juist niet te veel naar binnen te brengen (tucken). Eerder deed ik dit wel, om schouderklachten te voorkomen, maar toen ik het terug keek op film bleek het dat mijn ellebogen haast een beetje voor de barbell kwamen, oftewel te ver naar voren. Ik hoop dat deze cue er voor zorgt dat ik m'n bank eindelijk weer op kan bouwen in ieder geval.

07-08.png
 
Kolere dat jij dat nog weet na een nacht :P Bij mij blijft het altijd een schatting :rolleyes: En respect dat je de gym in gaat. Ik zou daar absoluut niet toe in staat zijn.
 
Bench ziet er naar mijn idee wel goed uit. Kan je arch door je losse shirtje wat minder goed beoordelingen, maar gezien de hoek van je ribbenkast kan je wat meer archen.
Je hebt ook de vreemde neiging om de barbell bovenin naar achteren (naar het rack) te bewegen. Door hem wat meer boven je chest te houden ziet je lockout er sowieso minder awkward uit dan.

En verder; als je je maar goed voelt bij de uitvoering, dat is het belangrijkste :)
 
Back
Naar boven