AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Pff. Het is wat met die nek en schouders van mij. Gisteren weer tering veel last gehad en het voelt nu ook niet helemaal super. Training was daardoor ook niet echt om over naar huis te schrijven. Daarom maar een beetje geoefend op squat techniek.
RIP.
 
klote man, hopen dat het snel weer goed komt....
 
Pff. Het is wat met die nek en schouders van mij. Gisteren weer tering veel last gehad en het voelt nu ook niet helemaal super. Training was daardoor ook niet echt om over naar huis te schrijven. Daarom maar een beetje geoefend op squat techniek.
RIP.
:sad:
 
klote man, hopen dat het snel weer goed komt....

Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik loop hier inmiddels al maanden mee rond en doe dagelijks allerlei stretches. Het probleem zit in het linker schouder blad/rhomoid, waardoor er spanning komt te staan op de nek.
Komende maandag heb ik weer een afspraak staan bij de fysio therapeut. Echter, het probleem is nu vooral dat ik geen idee heb wat ik wel en niet moet doen tijdens het trainen. Aan de ene kan wil ik de kracht imbalans graag fixen, maar aan de andere kant is het misschien goed om niet te trainen en alles rust te geven.. Lastig, lastig.. :(
 
Ik ben er echt helemaal klaar mee. Ik loop hier inmiddels al maanden mee rond en doe dagelijks allerlei stretches. Het probleem zit in het linker schouder blad/rhomoid, waardoor er spanning komt te staan op de nek.
Komende maandag heb ik weer een afspraak staan bij de fysio therapeut. Echter, het probleem is nu vooral dat ik geen idee heb wat ik wel en niet moet doen tijdens het trainen. Aan de ene kan wil ik de kracht imbalans graag fixen, maar aan de andere kant is het misschien goed om niet te trainen en alles rust te geven.. Lastig, lastig.. :(
Ik zie geen andere optie..

stoppen met squaten..
 
Ik zie geen andere optie..

stoppen met squaten..

Dan kun je net zo goed helemaal stoppen met trainen...zonder squatten zijn Bas zijn trainingen niet compleet.
 
Dan kun je net zo goed helemaal stoppen met trainen...zonder squatten zijn Bas zijn trainingen niet compleet.
ook een optie..

Gewoon alleen het eet-gedeelte van het bodybuilding..:meal:
 
Dan kun je net zo goed helemaal stoppen met trainen...zonder squatten zijn Bas zijn trainingen niet compleet.

Sta ik er inmiddels om bekend? :roflol:

ook een optie..

Gewoon alleen het eet-gedeelte van het bodybuilding..:meal:

Haha, ook een optie! Daarover gesproken; M'n eetlust is voor mijn doen ook fucking slecht op dit moment door al dat gezeik met m'n nek. Ik blijf wel gewoon goed eten natuurlijk, maar het gaat een stuk moeilijker.
 
Benieuwd wat de fysio er van kan maken .....
 
Benieuwd wat de fysio er van kan maken .....

Tja. Niet gek veel. De boel losmaken, maar ik moet uiteindelijk zelf van die verdomde imbalans afkomen natuurlijk.
 
Pff. Het is wat met die nek en schouders van mij. Gisteren weer tering veel last gehad en het voelt nu ook niet helemaal super. Training was daardoor ook niet echt om over naar huis te schrijven. Daarom maar een beetje geoefend op squat techniek.
RIP.
is misschien allemaal al bekend bij je,
maar toch;
meestal zijn nek en schouderklachten een afgeleide van een ander probleem, en dat is soms heel moeilijk te vinden, vaak moet je het zoeken in verschil van beenlengte, stand van je heupen, scheefstand van je wervelkolom enz.
dat hoeft allemaal niet ernstig te zijn maar je lichaam reageert altijd door de zaak recht te willen houden, desnoods geforceerd en dit gaat klachten geven
dus alleen behandeling van je nek en schouders bij je fysio gaat een eventueel onderliggende oorzaak niet oplossen
 
Sta ik er inmiddels om bekend? :roflol:

Je Insta-account is legendarisch man...Al dat vreten drool: squats, deadliften, pullups... The whole packageeee

legenDARY.gif
 
is misschien allemaal al bekend bij je,
maar toch;
meestal zijn nek en schouderklachten een afgeleide van een ander probleem, en dat is soms heel moeilijk te vinden, vaak moet je het zoeken in verschil van beenlengte, stand van je heupen, scheefstand van je wervelkolom enz.
dat hoeft allemaal niet ernstig te zijn maar je lichaam reageert altijd door de zaak recht te willen houden, desnoods geforceerd en dit gaat klachten geven
dus alleen behandeling van je nek en schouders bij je fysio gaat een eventueel onderliggende oorzaak niet oplossen

Ik weet er alles van helaas. Ik heb inmiddels al zoveel shit gehad. Uiteindelijk wordt het vooral veroorzaakt door de beperking die ik heb vanuit mijn enkel volgens mij, waardoor ik bepaalde bewegingen onbewust verkeerd uitvoer.
Echter besef ik mij dit steeds beter en doe ik er alles aan om te allen tijde volledige ROM te gebruiken, zonder te compenseren.
Dat is natuurlijk ook meteen de reden dat ik zoveel film.

Bedankt voor je reactie!

Je Insta-account is legendarisch man...Al dat vreten drool: squats, deadliften, pullups... The whole packageeee

Bekijk bijlage 378940

Thanks man! :D

Daarnet vrijwel pijnvrij getraind. Cool cool.

Paused squat
5x60
6x4x75

RDL
7x90 iets te stroef.
2x8x85 Hnnng. Heerlijk
1x8x80

Walking lunges met KBs
3x12x32 Grotere stappen dan eerder. Voelt erg goed!

Lying hamstring curls
12 10 8 x 65 Auw!

Leg extensions
3x12x65

Toes to bar in de ringen
8 8 7
 
Pijnvrij is fijn :)
Het oog gaat eerst naar die sappige burger en gerookte zalm op IG, maar nette diepe squats ook weer. Wat Flex zegt bij RDL... trek je niet een beetje met je nekspieren idd boven aan de lift?
 
Back
Naar boven