MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Vreemd toch?! Ik moet zeggen dat ik vrij diep ging vandaag, maar dan nog.. Zou het allicht kunnen komen doordat ik nog niet 100% was hersteld van de vorige training?!
Ik bedenk mij nu dat ik ook erg veel dorst had btw :P!

Ben benieuwd naar verdere reacties.



Dat dacht ik! Ze gaan nu ook heerlijk vlot, zoals je op de filmpjes allicht al had gezien.

Dat klopt inderdaad. ik heb geen idee waar de geur anders vandaan zou moeten komen in ieder geval.
Ik heb de carbs vandaag in ieder geval nog maar even een stukje opgeschroefd. Dat kan vast geen kwaad. De eetlust zit ook wel goed gelukkig :D.

Nou, nu je het zegt!! Dat is al een beste poos geleden trouwens. Kaluro leeft hier al een tijd niet meer :P.

Ammoniak-reuk doet denken aan spier/eiwit-afbraak.

Heb gelezen dat je op b.v. op "Ranger-school" (als in de Amerikaanse infanterie-opleiding) niet in een groepje wil zitten met wat bodybuilder-achtige types, omdat je per definitie te weinig eten krijgt gaat al die extra spiermassa eraan en dat gaat meuren als een malle.
 
Laatst bewerkt:
Puf weer terug bij de walking lunges, maar daarna was het echt op zo te zien :)
Jammer van de schouder ....
 
Nou, wassen op 60 graden ga ik niet doen hoor. Dat spul zit nu al redelijk krap!!

Welke cardio?

Niks mis met 30-40 reps op de compounds in totaal hoor :)
Ja, alleen katoen kan je geloof ik zo heet wassen (verder niet echt een deskundige :o )
5x8 of 10 squats komt bijna al in de cardio range natuurlijk
 
Gestopt met loggen bas?
 
Gaat lekker hier ook, stuk verder dan toen ik hier een tijdje terug keek

Bedankt!

Ammoniak-reuk doet denken aan spier/eiwit-afbraak.

Heb gelezen dat je op b.v. op "Ranger-school" (als in de Amerikaanse infanterie-opleiding) niet in een groepje wil zitten met wat bodybuilder-achtige types, omdat je per definitie te weinig eten krijgt gaat al die extra spiermassa eraan en dat gaat meuren als een malle.

Precies.

Ha ha, grappig! Ik kan mij heel goed voorstellen dat Ranger School praktijken funest kunnen zijn voor je spiermassa..

Puf weer terug bij de walking lunges, maar daarna was het echt op zo te zien :)
Jammer van de schouder ....

De schouder is nog steeds niet 100% in orde helaas.

Ja, alleen katoen kan je geloof ik zo heet wassen (verder niet echt een deskundige :o )
5x8 of 10 squats komt bijna al in de cardio range natuurlijk

Ik was alles op 30 graden :).
Mwoah, dat valt wel een beetje mee.

Dit 1000%! Bier voor ongekende gains!


:roflol:

Dat is toch juist leuk? :P

Zeer zeker. Het bevat in ieder geval genoeg calorieën :D.

Gestopt met loggen bas?

Ik ben er even een maandje tussenuit geweest inderdaad.

Bier en vreten!

En daarnaast zowaar nog een beetje trainen zo nu en dan.

De afgelopen tijd weer behoorlijk wat ups en downs gehad als gevolg van mij schouder. Ik ben er nu vrijwel zeker van dat het een kwestie is van (serieuze) kracht imbalans in met name de lichter schouder.
Als gevolg hiervan is het hele zooitje naar voren gerold. Het is nu een kwestie van veel externe rotatie oefeningen doen en daarnaast de traps aansterken. Daarnaast moet de thoracale mobiliteit flink worden verbeterd, maar dat zal wel loslopen de komende tijd hoop ik.

Momenteel gewoon lekker 3-4 keer per week full-body training trouwens.

18/10

external rotations, shoulder dislocations, banded- ankle stretches and side steps

Squat 3x5x90
OHP3x5x40
BOR 3x8-10x70
GHR 3x8 x bw
Pull-ups SS push-ups 4x6-8 SS 4x10
Farmer walks SS Planks 4x40mx120 kg SS 3x60sec planks
Calf raises
 
welkom terug, die bor is sterk!
 
welkom terug, die bor is sterk!

Bedankt Saik! Qua techniek gingen ze ook weer lekker.
Vandaag moet ik het bekopen trouwens. Eindelijk weer eens een beetje spierpijn, he he :D.


Om mijn schouders aan te sterken en de pijntjes te fixen heb ik een recistance band aangeschaft!
Damn. Dat had ik eerder moeten doen. Heerlijk om wat schouder oefeningen mee te doen, en daarnaast handig voor het activeren van de glutes voor de training dmv side walks en goblet squats met de band net boven de knieën.

19/10

Wall-slides 4x10 SS Band pull apart 4x10
 
Om mijn schouders aan te sterken en de pijntjes te fixen heb ik een recistance band aangeschaft!
Damn. Dat had ik eerder moeten doen. Heerlijk om wat schouder oefeningen mee te doen, en daarnaast handig voor het activeren van de glutes voor de training dmv side walks en goblet squats met de band net boven de knieën.
Uiteraard had je dat veel eerder moeten doen...;)

Ook even band facepulls proberen!
 
Ik ben er even een maandje tussenuit geweest inderdaad.



En daarnaast zowaar nog een beetje trainen zo nu en dan.

De afgelopen tijd weer behoorlijk wat ups en downs gehad als gevolg van mij schouder. Ik ben er nu vrijwel zeker van dat het een kwestie is van (serieuze) kracht imbalans in met name de lichter schouder.
Als gevolg hiervan is het hele zooitje naar voren gerold. Het is nu een kwestie van veel externe rotatie oefeningen doen en daarnaast de traps aansterken. Daarnaast moet de thoracale mobiliteit flink worden verbeterd, maar dat zal wel loslopen de komende tijd hoop ik.
Gelukkig weer terug....

Vergeet ook de rhomboids en rear delts niet. Lekker sterk maken aan de achterkant nu :thumb:
 
Gelukkig weer terug....

Vergeet ook de rhomboids en rear delts niet. Lekker sterk maken aan de achterkant nu :thumb:

Daar ben ik dus hard mee bezig :). Elke dag wat oefeningetjes doen en het lijkt al aardig te werken. Ik wil niet zeggen dat de klachten al over zijn, maar ik heb een stuk minder las dan een paar week terug.
 
Daar ben ik dus hard mee bezig :). Elke dag wat oefeningetjes doen en het lijkt al aardig te werken. Ik wil niet zeggen dat de klachten al over zijn, maar ik heb een stuk minder las dan een paar week terug.
In een paar weken maak je natuurlijk niet de hele geschiedenis ongedaan. Just saying..... :)
 
In een paar weken maak je natuurlijk niet de hele geschiedenis ongedaan. Just saying..... :)

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik moet nu gewoon consistent zijn. Komt goed!
 
heey, weer terug?
klote met die schouder, maar wat je zelf al zegt, met grote regelmaat ondersteunende oefeningen doen help echt wel, en ook als het wat beter gaat of als je denkt als het over is, gewoon blijven doen, onderdeel maken van je trainingsschema
 
Welkom back! Ik heb ook mijn deel schouderissues gehad en ben nu al 1,5 jaar pijnvrij in mijn schouders. Komt dus goed!
 
heey, weer terug?
klote met die schouder, maar wat je zelf al zegt, met grote regelmaat ondersteunende oefeningen doen help echt wel, en ook als het wat beter gaat of als je denkt als het over is, gewoon blijven doen, onderdeel maken van je trainingsschema

Nu ik een resistance band heb, kan ik thuis pull aparts doen :). Eigenlijk moet ik daarnaast nog even een plek vinden waar ik de band vast kan knopen op face-pulls uit te kunnen voeren. Die heb ik vandaag voor het eerst in de gym gedaan met de band!
De face-pulls voelden best goed, maar ik eindig als het ware achter mijn hoofd. Ik vraag mij af of dit de correcte uitvoering is.

Spierpijn is lekkah :D

Pijn is fijn, bloed is goed! :P

Daarover gesproken.. Vandaag weer eens m'n scheen open gehaald met de DL. Dat gebeurt mij echt elke keer.

Welkom back! Ik heb ook mijn deel schouderissues gehad en ben nu al 1,5 jaar pijnvrij in mijn schouders. Komt dus goed!

Waar had je precies last en wat heb jij gedaan om de klachten te verhelpen?

De training van vanmorgen!
20-10-2017.png


De squat ging beter dan eergisteren. Ik zag op film dat mijn linker knie weer de neiging had om naar binnen te komen bij de concentrische fase en daar heb ik vandaag dus goed op gelet. Vooral de laatste set ging echt goed.

DL was tering zwaar na de squats.

Incline bench geprobeerd, aangezien vlak bank drukken dus niet wil en m'n weight-belt voor push-ups niet meer in m'n tas paste. Dit voelde opzich goed. Dat betekent dat ik deze oefening eerst aanhoudt en tijdens de andere training OHP's doe. Beide oefeningen complementeren elkaar ook mooi.

De rest van de training ging opzich prima, maar ik moest mij er wel doorheen slepen. De energie was aardig op :P.
De overhead walking lunges deed ik voor de eerste keer en dat ging verrassend goed. Het eerste setje wat onwennig, maar verder echt prima.

Nu nog even een laatste middag knallen op de uni en dan officieel een week vakantie! Wat een leven...
 
Nu ik een resistance band heb, kan ik thuis pull aparts doen :). Eigenlijk moet ik daarnaast nog even een plek vinden waar ik de band vast kan knopen op face-pulls uit te kunnen voeren. Die heb ik vandaag voor het eerst in de gym gedaan met de band!
De face-pulls voelden best goed, maar ik eindig als het ware achter mijn hoofd. Ik vraag mij af of dit de correcte uitvoering is.



Pijn is fijn, bloed is goed! :P

Daarover gesproken.. Vandaag weer eens m'n scheen open gehaald met de DL. Dat gebeurt mij echt elke keer.
Ik doe facepull tegenwoordig met ringen, en eindig een beetje naast mijn oren, zoals bijlage. Weet niet goed hoe je dat met een band zou moeten doen zonder je neus te pletten?

Dan doe je de DL tenminstenste niet te ver voor je zwaartepunt :p
 
Back
Naar boven