1. Welkom!

Bodybuilding.nl is een Nederlands-Vlaams forum voor iedereen die interesse heeft in krachtsport, bodybuilding of fitness, of gewoon wat aan zijn of haar gezondheid wilt doen. Je zal je eerst moeten aanmelden als je berichten wilt plaatsen. Klik op de rode button hieronder om verder te gaan. Als je berichten wilt bekijken kies dan een subforum uit de lijst hieronder.

Aanmelden is GRATIS! Er zijn honderden extra opties beschikbaar voor aangemelde leden, en het duurt slechts 30 seconden of minder!

"Ik kijk hier ook nog niet zo lang rond, en ben nog niet zo gek lang met de sport bezig. Ik heb ervaren dat je hier echt goed geholpen wordt." Mich Lees het bericht

Snel, eenvoudig en gratis

Bas > 90 kg

Discussie in 'Trainingslogs' gestart door Basma, 29 jul 2014.

Tags:
  1. neet61

neet61 Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    6.169
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    75kg
    Vetpercentage:
    13%

Ik brand mezelf gewoon op hoor, laat me niet kennen :) Daarna vaak wel een extra rustdag :(

2. Basma

Basma Huge Freak Topic Starter

Leuk Bevonden:
    4.936
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    12%
    Bedankt Rob! Dat is natuurlijk altijd leuk om te horen.

Toevallig had ik kort geleden een videootje gezien waarin uitgelegd werd dat het in een deload in principe verstandiger is om het volume te verlagen, dan de intensiteit te verlagen. Ik meen dat het van EliteFTS was, maar pin mij er niet op vast..

Nou, die squats voelden zo zwaar dat ik de 5 reps simpelweg niet eens had gehaald. Dan is kiezen tussen volume of intensiteit verlagen..
    Aangezien ik de afgelopen tijd weer behoorlijk hoog in volume heb getraind en ik daarnaast aardig veel heb gelopen leek het mij in deze situatie de meeste verstandige keuze om het gewoon te houden mij minimaal volume.
    Lekker herstellen nu! Vandaag ook al tering veel gegeten :roflol:

3. neet61

neet61 Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    6.169
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    75kg
    Vetpercentage:
    13%
    Ja da's wel een verschil natuurlijk. Ik moet juist altijd weinig eten, anders word ik meteen vet :( En van een dagje jezelf opbranden val ik echt niet af.

4. Basma

Leuk Bevonden:
    4.936
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    12%
    En zo is iedereen verschillend.. Dat laatste is natuurlijk belangrijk om je te beseffen. Voor veel mensen zit er maar een klein verschil tussen het minimaal effectieve trainingsvolume en het volume waarvan je niet goed genoeg herstelt.

14/11

Na de training van gisteren weet ik even niet zo goed wat ik nu ga doen deze week.. Het volume algeheel verlagen, gewoon aan het programma vast houden, of misschien wel even helemaal niks doen.. Hmm lastig hoor.

Oh, vandaag ben ik trouwens druk bezig met bedrijfsbezoeken plannen voor mijn scriptie! Morgen zoals het nu lijkt de hele dag 'on the road' voor onderzoek! :)

5. Basma

Leuk Bevonden:
    4.936
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    12%
    Technisch gezien ging het allemaal wel oke trouwens gisteren.

6. neet61

neet61 Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    6.169
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    75kg
    Vetpercentage:
    13%
    Hmmmm.... misschien is mijn normale trainingsvolume wel niet effectief. Ik vertoon al een jaar of 2 niet echt veel vooruitgang meer. Toch heb ik niet het idee dat mijn trainingen erg slap zijn, of dat ik veel reserve over houd.

Je was toch al met je afstuderen bezig? Of is de scriptie al voor een vervolg (masters?).

7. Starx6673

Starx6673 Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2.844
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    94kg
    Als het allemaal zwaarder gaat om wat voor reden dan ook dan zou ik voor 3x5 gaan ipv 5x5, daar wordt je ook gewoon sterker mee.

Wat is de definitie van "helemaal hersteld"? :D

Mwah, misschien....

8. Jespertie

Jespertie Dutch Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    129
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m93
    Massa:
    85kg
    Nette form op je deads :rolleyes:

9. ProudPizza

ProudPizza Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    3.436
    Geslacht:
    Vrouw
    De beef bourguignon is in de maak :D

10. Basma

Leuk Bevonden:
    4.936
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    12%
    Dat meende ik eerder al eens te hebben gelezen inderdaad. Van daar dat je zo nu en dan ook wat alternatieve trainingsvormen aan het proberen bent denk ik? Ik kan hier wel een heel verhaal houden over effectieve trainingsvormen, maar dat ga ik lekker niet doen :D. Uiteindelijk reageert ieder lichaam anders en moet je ook vooral iets doen dat je leuk vindt! Zoals ik vandaag bijvoorbeeld deed :D

Jazeker! Ik ben nu bezig met mijn afstudeerscriptie.

Meh. Zo weinig volume :(.

Tja.. Dat is een goede vraag Star!

:klink:

Bedankt Jesper! Daarover kan ik opzich niet klagen inderdaad. De kracht was er alleen niet helaas.

Niiiice! :) Ruikt heerlijk, of niet dan?!
    Ik heb het gisteren ook nog gehad met gekookte aardappelen en spruiten.

ProudPizza vindt dit leuk.
  11. Basma

Leuk Bevonden:
    4.936
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    12%
    14-11.png

marina1975 en ProudPizza vinden dit leuk.
  12. EigenWereld

EigenWereld Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    862
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    84kg
    Vetpercentage:
    15%
    Meer volume doen dan.

Carrotpower vindt dit leuk.
  13. ProudPizza

ProudPizza Ripped Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    3.436
    Geslacht:
    Vrouw
    Het was goddelijk zeg :D
    Had het met aardappel en doperwten en wortels.

20171114_191309_HDR.jpg

14. Basma

Leuk Bevonden:
    4.936
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m89
    Massa:
    89kg
    Vetpercentage:
    12%
    Denk je? Vergeet niet dat @neet61 zijn werkcapaciteit waarschijnlijk wat lager ligt dan dat van ons.

Looks goooooood! Fijn dat het gesmaakt heeft :D

ProudPizza vindt dit leuk.
  15. EigenWereld

EigenWereld Competitive Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    862
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m83
    Massa:
    84kg
    Vetpercentage:
    15%
    "Once you have specificity handled, The single most important factor in making progress in your training is… doing more volume. Wait, that’s it? Yes, really that’s it. As a coach, the single most important thing that I can do for any client to get them past a plateau is to believe in a program that has them doing more volume than they’ve ever done before. If you’ve ever heard of the 80/20 rule, the 80% of programming success is doing more work and working harder than you have in the past.

I can hear a lot of you saying, “Duh!” from a mile way. And you know what? It is obvious. But if it is so obvious why does it seem so many of us have forgotten this simple truth? If you want to keep making progress as a trainee, you need to consistently raise your volume every time you stall. Year after year, your volume should be increasing.

Haven’t you ever wondered why there is that one “bro” at the gym who “doesn’t know anything about training” but is brutally strong? Did you just chalk it up to genetics? While that is probably a part of it, another big part of it is that he probably hasn’t been brainwashed by the “overtraining” police. He goes hard… every… single… day.

Here is the bottom line: the more volume you can do, and recover from, the more significant the adaptation will be. That’s it, guys. That’s really the bottom line."

One Weird Programming Trick To Increase Your Strength!

Basma vindt dit leuk.
  16. neet61

neet61 Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    6.169
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    75kg
    Vetpercentage:
    13%
    Heb niet veel tijd om nu te reageren @EigenWereld maar linkjes zien er wel interessant uit. :thumb: Was even bang dat er filmpjes gingen komen van een met steroiden volgespoten getatoeerde mongool, maar verre van dat :)

Toevoeging:
    Goed verhaal, volume moet dus omhoog als ik verder wil. Maar ik ben niet bereid om langere sessies dan 90 minuten te draaien, en met 5x5 zit ik tegen plafonds waar ik niet makkelijk bovenuit kom. De oplossing is denk ik om (tijdelijk) minder volume te doen maar wel meer gewicht en zo sterker te worden, en daarna het volume weer op te bouwen. Zo kan het totale tonnage toch weer toenemen. In die richting zit ik te denken.

Laatst bewerkt: 15 nov 2017 om 23:06
    Basma en EigenWereld vinden dit leuk.
  17. lennart666

lennart666 Advanced Bodybuilder Elite Member

Leuk Bevonden:
    509
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m86
    Massa:
    86kg
    Vetpercentage:
    12%
    Succes nog. Hoe staat het er nu mee?

Trainingen zien er netjes uit btw. Beetje teruggelezen.

Ook top dat je zo bezig bent met uitvoering.
    Zou ik meer moeten doen..

Basma vindt dit leuk.
  18. Starx6673

Starx6673 Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    2.844
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m80
    Massa:
    94kg
    Meer volume is voor jou niet de oplossing op dit moment. Langer een programma blijven volgen wel. Heb het al eerder gezegd: je kan bijvoorbeeld niet verwachten op squats sterker te worden als je tussendoor 6 weken lang pistol squats en jump squats gaat doen. Daar zit vrijwel geen gunstige carry over in.

Pas daarna kan je met volume gaan rommelen. Dat hoeft overigens ook niet heel drastisch, het is eigenlijk gewoon een kwestie van een extra set toevoegen en goed kijken wat dat met je gains en herstel doet.

ProudPizza en Basma vinden dit leuk.
  19. neet61

neet61 Monstrous Giant

Leuk Bevonden:
    6.169
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m73
    Massa:
    75kg
    Vetpercentage:
    13%
    Tja, ik snap wat je zegt, en je hebt ongetwijfeld gelijk..... maar (er komt een maar :D )
    het is zo saai om maanden (jaren?) achter elkaar 2x per week squats te doen. Dus de hamvraag is: heb ik dat commitment of niet.

20. Bosco55555

Bosco55555 Freaky Bodybuilder

Leuk Bevonden:
    3.755
    Geslacht:
    Man
    Lengte:
    1m71
    Massa:
    85kg
    Vetpercentage:
    15%