AndroidHealthClinic

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Tja, ik snap wat je zegt, en je hebt ongetwijfeld gelijk..... maar (er komt een maar :D )
het is zo saai om maanden (jaren?) achter elkaar 2x per week squats te doen. Dus de hamvraag is: heb ik dat commitment of niet.
Je kunt heus wel wat variatie aanbrengen. Een tijdje frontsquaten ipv backsquaten bijvoorbeeld, maar het verschil tussen jouw schema's is soms gewoon te groot om zelfs maar je kracht op sommige lifts op peil te kunnen houden.

Verder is het natuurlijk vooral weer een kwestie van doen waar je je goed bij voelt. Al zul je dan wel moeten accepteren dat dat niet altijd optimaal is. Maar intussen zal je ondanks dat nog steeds een stuk sterker en fitter zijn dan de meeste mensen om je heen, zelfs de jonkies! ;)
 
Training van vanmorgen:
16-11-2017.png


Het kostte erg veel moeite om te enkel op te rekken alvorens ik eens fatsoenlijk kon squaten. Daarnaast irritante backpumps bij de compounds. Verder weinig bijzonderheden.
 
Je kunt heus wel wat variatie aanbrengen. Een tijdje frontsquaten ipv backsquaten bijvoorbeeld, maar het verschil tussen jouw schema's is soms gewoon te groot om zelfs maar je kracht op sommige lifts op peil te kunnen houden.

Verder is het natuurlijk vooral weer een kwestie van doen waar je je goed bij voelt. Al zul je dan wel moeten accepteren dat dat niet altijd optimaal is. Maar intussen zal je ondanks dat nog steeds een stuk sterker en fitter zijn dan de meeste mensen om je heen, zelfs de jonkies! ;)
Dat laatste is iig al meegenomen. En op zich is er ook niets mis met het doel om een goeie allround fitness en breed oefeningen repertoire te hebben. Maar konsekwentie is dan dat grote vorderingen op een specifiek onderdeel zoals squat power of beenomvang niet te verwachten zijn.
Van de week had Omar Isuf met Mike Israetel ook een leuke discussie over doelen die mensen zeggen te hebben, en de praktijk van de invulling van hun training (en commitments) die daar haaks op staat. Hou dan een ander doel aan! was de konklusie.
 
@instagram: weer een aardbeving geweest in Groningen? :D
 
Ik heb toch liever een poesje
Die eindigen ook vaak met een kater :p

:roflol: !

Dat laatste is iig al meegenomen. En op zich is er ook niets mis met het doel om een goeie allround fitness en breed oefeningen repertoire te hebben. Maar konsekwentie is dan dat grote vorderingen op een specifiek onderdeel zoals squat power of beenomvang niet te verwachten zijn.
Van de week had Omar Isuf met Mike Israetel ook een leuke discussie over doelen die mensen zeggen te hebben, en de praktijk van de invulling van hun training (en commitments) die daar haaks op staat. Hou dan een ander doel aan! was de konklusie.

Toevallig ook gekeken 2 dagen terug. De boodschap is helder en ik kan mij er wel in vinden.

@instagram: weer een aardbeving geweest in Groningen? :D

Godver.. :roflol:! Jij verdient de originaliteitsprijs vandaag!



17/11:
BW: 89.4 kg Steady.. Zelfs naar een uit de hand gelopen etentje gisteren.
17-11-2017.png


Nou. Niks te klagen eigenlijk!
 
chins en OHP supersetten is een prima combo!
 
chins en OHP supersetten is een prima combo!

Gaan we ook zeker doen!

Daarnaast zit ik er aan te denken om de BOR op LB dagen te pakken, na het deadliften. Dat is eigenlijk een stuk logischer en heb ik op de UB dagen bovendien de ruimte voor wat meer verticaal pull volume! :D
 
zouden je traps en erectors al niet redelijk gefrituurd zijn na de DL?
 
zouden je traps en erectors al niet redelijk gefrituurd zijn na de DL?

Valt mee. En als je eerst DL doet voelen die rows best licht in je handen. Onderrug is soms wel wat verzuurd, maar met pendlays doe je toch pulls vanuit een deadstop.
 
zouden je traps en erectors al niet redelijk gefrituurd zijn na de DL?

Nee. Dat valt goed mee! Ze lopen bij dan ook nogal voor t.o.v. posterior chain :o.

Valt mee. En als je eerst DL doet voelen die rows best licht in je handen. Onderrug is soms wel wat verzuurd, maar met pendlays doe je toch pulls vanuit een deadstop.

Dit dus! En ik moet zeggen dat pendlay rows niet bepaald chill zijn met verzuurde hamstrings en een licht vermoeide onderrug :thinking:.. Van daar dat ik nu dus overweeg om de rows op LB dag te pakken :D



WALK INTO THE WEEKEND LIKE.. :D
 
Nee. Dat valt goed mee! Ze lopen bij dan ook nogal voor t.o.v. posterior chain :o.



Dit dus! En ik moet zeggen dat pendlay rows niet bepaald chill zijn met verzuurde hamstrings en een licht vermoeide onderrug :thinking:.. Van daar dat ik nu dus overweeg om de rows op LB dag te pakken :D
Traps en erectors ZIJN posterior!

Er is wel veel overlap tussen rows en DL, maar je kan de rows ook als afmaker beschouwen nadat de posterior muscles al voorvermoeid zijn. Alleen moet je bedenken dat je bij frisse rows meer gewicht zou tillen, het preciese gewicht is natuurlijk minder van belang bij assessory lifts.
 
Traps en erectors ZIJN posterior!

Er is wel veel overlap tussen rows en DL, maar je kan de rows ook als afmaker beschouwen nadat de posterior muscles al voorvermoeid zijn. Alleen moet je bedenken dat je bij frisse rows meer gewicht zou tillen, het preciese gewicht is natuurlijk minder van belang bij assessory lifts.

Bon. Ik doelde eigenlijk op de glutes and hamstrings.

Jazeker. Zeer veel overlap.
Definieer frisse rows? Het punt is dat ik liever rows direct na mijn deadlifts doe, dan dat ik ze een dag later doe. Ik kan direct na deads hoogstwaarschijnlijk zwaarder gaan en bovendien is het risico op blessures ook lager.
Vandaag echt extreme DOMS onderin de Lats trouwens, waar ik al een beetje bang voor was. Echt heel zuur. :o
 
Met frisse rows bedoel ik als je nog fris bent, dus niet al met DL of andere overlappende oefening ervoor :) Maar ik snap jouw keuze ook.
Spierpijn is een goed teken!
 
Met frisse rows bedoel ik als je nog fris bent, dus niet al met DL of andere overlappende oefening ervoor :) Maar ik snap jouw keuze ook.
Spierpijn is een goed teken!

Ik heb er over het algemeen dus meer last van een dag later :).
Nou. Laten we het hopen. Comfortabel is het niet in ieder geval!

Vanmorgen trouwens 89.9 kg. Wauw.
 
Damn... bijna doel bereikt!
 
Oeh Nice man!! Max een weekje?
 
Back
Naar boven