MuscleMeat

Bas' Boring But Big Bulk Beyond 100 kg

Bezoekers in dit topic

Misschien denk ik teveel vanuit kracht, maar voor een beginner is het, zonder a priori problemen, is het niet nodig. Als je gevorderd begint te raken, dan is er misschien plaats voor. Maar als je je op je serratus anterior wil richten, dan redeneer je al vanuit een bodybuilding kant. En dan nog wat ga je daar voor doen? Partial incline presses? Gaat niks sterker van worden denk ik.

En, natuurlijk!!! Als je het leuk vindt, moet je het gewoon doen. Als je afwisseling nodig hebt voor compliance is dat uiteraard prima. Compliance > all :)

Waar ik op doel is dat beginners prima gebaat zijn bij eenvoudige schemas zonder teveel poespas.
Zeker mee eens. En serratus trainen voor dem beachboy aesthetic zyzz look brah :roflol:
 
Ik ga nu slapen, ik hoop dat Bas het ons vergeeft dat we zijn log hebben gekaapt :angstig::angstig::angstig:
 
Door schema's bare bones te draaien heb ik destijds snoeihard mijn schouder verneukt met een slijmbeursontsteking als gevolg. Het nut van je calves trainen voor squats zie ik niet zo in, maar rear delt werk bijvoorbeeld (face pulls, flyes, band pull aparts) zou zeker in een krachtschema moeten zitten.
 
Oei en ik die dacht dat je omgeving bezorgd om je was?
Ahahahahahhaaha dat topic blijft en moet me ook blijven achtervolgen als jeugdzonde.
accessory work te doen voor een powerlifter ter preventie van injuries.
Mijn warming up is vrij uitgebreid met vooral oog voor schouders en heupen. Maar als we weer naar andere sporten gaan kijken. Ben ook nog nooit zonder opwarming een basketbalveld ingelopen zeg maar lols.
Assistance voor mij is om gewoon lekker de spieren te ontstressen. Geen zware presses als assistance maar wel lichte flys puur om er war bloed door te krijgen en om te ontspannen.
 
Dus...

Ja, want TM heeft van zichzelf niet echt het volume voor een intermediate schema

Eens.

Dat begrijp ik niet, als je big 4 + pullups en rows doet, hoe kun je dan minder symmetrisch en all round worden? Als je zwaar squat, met voldoende volume, heb je toch geen Front Squat nodig, want front squat = minder gewicht = minder spierontwikkeling.

Als je veel (bench) presses doet, heb je dan nog incline db werk nodig? Waar op zich weer een blessure risico aan kleeft met het onhandig omhoog gooien van zware db's. Reverse flyes zie ik ook je rug niet beter ontwikkelen dan deadlift, pull-up & rows? Teveel schouder pompwerk leidt volgens mij sowieso al sneller tot blessures. Upright rows, meh, allemaal sub-sub-sub maximale gewichten waar je mee speelt.

Kortom waaruit blijkt dat dit statement waar is? Of bedoel je dit in context van bodybuilding en het opblazen van een bepaald spiergroepje? Dat vind ik dan juist weer minder natuurlijk ogen. Ik wil graag bijleren, maar het klinkt gewoon onlogisch.

Eens. Zolang je back squat vooruitgaat en je geen problemen ervaart qua techniek is de front squat niet nodig.

Zelfde verhaal inderdaad. Vooruitgang = succes.

Ik zou isolatie oefeningen niet per definitie afschrijven. Ze kunnen helpen bij het bouwen van een symmetrisch/gebalanceerd fysiek indien je bb ambities hebt en daarnaast zijn isolatie oefeningen vooral belangrijk ter blessure preventie.

Verklaar de injury rate bij powerlifters die enkel de grote 4 en enkele variaties draaien.

Is er sprake van een bijzonder veel blessures in PL..?

Is die zo hoog? Zet dat eens af tegen voetbal, basketbal of elke andere sport?

Dit dus.

Misschien wel hoger tov mensen die geen minimalist programs draaien? Dunno heb er geen onderzoek naar gedaan was gewoon een insteek aangezien je vroeg waarom ;)

Zucht :P.

Conclusions: While the cross-sectional nature of the data set removes the ability to analyze temporality of exposure and outcome, it is somewhat surprising that no training methodologies were associated with the odds of injury risk. All other positive predictors are generally associated with length of training and load lifted. The cause for significant decrease in odds of having an acute injury for women was not determined and warrants further inquiry, although possible explanations include generally larger natural range of motion and better decision making.

Powerlifting Injury Rates: What I Learned Surveying 1,900 Powerlifters

Zie onder.

Vrouwen better decision making ???????????????

Jep. In die zin dat vrouwen over het algemeen meer risico-avers zijn.
Dat is echter misschien ook wel de belangrijkste reden dat ze zwakker zijn dan mannen... :jk:

Waarschijnlijk wat minder overmoedig :D Misschien ook wat geduldiger, niet na 3 maanden trainen 4daagse sheiko of RTS gaan doen, dat soort werk

Yep.

Nee ik bedoel eerder onzichtbare spieren dan het opblazen van de zichtbare. Denk aan schouderstabiliteit, rear delts, core versterken, en dwarse krachten (obliques, woodchoppers, 1 arm rows). En ook all round in de zin van explosieve bewegingen en uithoudingsvermogen.

:thumb:!

Ik weet niet hoe groot die injury rate is, maar er zijn mensen die 150 kg kunnen benchen maar al kermen bij een 4 kg db external schoulder rotation. Dat noem ik niet-symmetrisch.

Dat noem ik problematisch.

Ja, ik vraag me alleen af of dat soort dingen nodig zijn. Voor explosiviteit zou je power cleans. Wat mis je aan je rear delts na pull ups, rows en deadlifts?

En waarom zou je dat doen als je nergens last van hebt? Wat zou het toevoegen als je 150 kg bencht, een hoop presst en je deadlift en pulls en rows doet? Het is niet zo dat je rotators daar niet gewoon mee meegroeien toch? Klinkt als bezigheidstherapie. Of is dat niet zo?

Kijk. Hier wordt het interessant. Qua assistance oefeningen is er absoluut geen one-size fits all. We hebben allemaal verschillende zwakke punten en bovendien ook verschillende doelen. Kortom, assistance oefeningen dienen te worden ingezet op basis van een ieders lichaam en doelen.

Wat het toevoegt is minder kans op injury. Zeker geen bezigheidstherapie.

Helemaal waar.

Nog nooit geblesseerd geweest andere. Wat ik om me heen zie in de gym ook stukken minder dan welke sport dan ook. Denk dat je met powerliften nog zat vooruit kan, ook al ben je bijvoorbeeld binnen een andere sport helemaal afgeschreven en klaar.

Goed bezig! Ik heb al heel wat te verduren gehad wat dat betreft.
Ben jij begonnen met trainen onder een gerenommeerde coach? :)

En veronderstel aub niet dat je elke spier behoorlijk traint met alleen de grote 4 en pullups/rows. Is gewoon niet zo. Bijvoorbeeld traps worden lang niet hard genoeg gepakt, is een van de sterkste spieren in het lichaam. Andere voorbeelden: calves, serratus anterior, lateral delts , alleen deadlifts is ook niet genoeg voor hamstrings, ...
Accessory work is imo wel underrated, al ben ik wel van mening dat iemand die net met trainen begint er weinig nood aan heeft, anders zou ik geen SL 5x5 draaien.
Maar eens een behoorlijke krachtbasis is gevormd, waarom niet? Imo is het perfect om spieren te trainen die te weinig aandacht krijgen en bovendien als injury prevention/en of rehab.

Ouwe bodybuildert :D!

Oei en ik die dacht dat je omgeving bezorgd om je was? ??? Sorry kon het niet laten :roflol:. Ja je hebt wel gelijk onderzoek bevestigt dat de injury rate stukken lager is dan in bepaalde andere sporten, mijn insteek was dan ook niet waarom zijn powerlifters allemaal geblesseerd maar eerder kan het nuttig zijn om accessory work te doen voor een powerlifter ter preventie van injuries.
Omdat crotchfit het nut er niet van in zag.

lol.

Misschien denk ik teveel vanuit kracht, maar voor een beginner is het, zonder a priori problemen, is het niet nodig. Als je gevorderd begint te raken, dan is er misschien plaats voor. Maar als je je op je serratus anterior wil richten, dan redeneer je al vanuit een bodybuilding kant. En dan nog wat ga je daar voor doen? Partial incline presses? Gaat niks sterker van worden denk ik.

En, natuurlijk!!! Als je het leuk vindt, moet je het gewoon doen. Als je afwisseling nodig hebt voor compliance is dat uiteraard prima. Compliance > all :)

Waar ik op doel is dat beginners prima gebaat zijn bij eenvoudige schemas zonder teveel poespas.

Het klinkt als een grote grap zo, maar wees eens eerlijk.. Hoe vaak zie je dit soort zaken wel niet voorbij komen in de gemiddelde sportschool :roflol:

Zeker mee eens. En serratus trainen voor dem beachboy aesthetic zyzz look brah :roflol:

Ik keur het goed!
In combinatie met een grammetje test.

we all gonna make it brah

Sure thing.

Ik ga nu slapen, ik hoop dat Bas het ons vergeeft dat we zijn log hebben gekaapt :angstig::angstig::angstig:

NEE DAT DOE IK NIET GVD!

Door schema's bare bones te draaien heb ik destijds snoeihard mijn schouder verneukt met een slijmbeursontsteking als gevolg. Het nut van je calves trainen voor squats zie ik niet zo in, maar rear delt werk bijvoorbeeld (face pulls, flyes, band pull aparts) zou zeker in een krachtschema moeten zitten.

:goodposting:

Ahahahahahhaaha dat topic blijft en moet me ook blijven achtervolgen als jeugdzonde.

Mijn warming up is vrij uitgebreid met vooral oog voor schouders en heupen. Maar als we weer naar andere sporten gaan kijken. Ben ook nog nooit zonder opwarming een basketbalveld ingelopen zeg maar lols.
Assistance voor mij is om gewoon lekker de spieren te ontstressen. Geen zware presses als assistance maar wel lichte flys puur om er war bloed door te krijgen en om te ontspannen.

Fly and get high.. :grinny:
 
1-11-2017.png

Lekkere start van de dag!
 
Ben jij begonnen met trainen onder een gerenommeerde coach?
Heb alleen op wedstrijden een coach. Voor programmering etc niet. En advies denk ik gewoon vanuit het pl team. Maar ben gelukkig zelf heel vrij.
 
Tof dat je dergelijke onderdelen kunt doen in jouw gym! Uniek :)
 
Heb alleen op wedstrijden een coach. Voor programmering etc niet. En advies denk ik gewoon vanuit het pl team. Maar ben gelukkig zelf heel vrij.

Ideaal, zo een groep mensen met dezelfde passie! :D

Tof dat je dergelijke onderdelen kunt doen in jouw gym! Uniek :)

It's called BIG Gym for a reason ;)
 
2/11
2-11-2017.png


Opmerkingen:
Op aanraden van crotchfit even gereset en verder met 3x5 (ipv 5x5).

Vandaag was weer eens zo een dag dat al het eten mij letterlijk in de weg zat. Behoorlijk veel last van gas en daardoor kon ik moeilijk spanning houden. :(

Eerst set squat ging bagger. Linker hiel kwam weer los van de grond namelijk.
Besloten wat extra stretches te doen tussendoor en m'n tenen wat verder naar buiten te zetten. Vervolgens gingen de laatste 2 sets eigenlijk best goed.

DL voelde niet lekker als gevolg van de gasvorming. Echter, op film zag het er nog wel prima uit. Na het topsetje wel compleet vaag in m'n hoofd.

Bench ging gewoon top. Heel blij mee.

 
Als je die extra stretches doet, gaat het dan wel beter met linkerpootje?
 
Lekker man.. gains gaan nog altijd goed zo te zien
 
Als ik een tip mag geven als bescheiden meevolger van dit logje.( ik weet niet of je dit al gebruikt hebt dus misschien ken je het al ) Ik heb onlangs een lacrossebal ( 3 euro ) aangeschaft en gebruik hem nu om op te warmen. Doe ongeveer 5min aan oefeningen hiermee ( welke kan ik geven als je geinteresseert bent ) en je wordt echt een pak flexibeler. Anke dorsiflexion, hamstring flexibility, heup flexibility allemaal verhoogt. Ik gebruik het ook op rustdagen. Het helpt echt goed bij squatten.
 
Als je die extra stretches doet, gaat het dan wel beter met linkerpootje?

Maatje 46 hoor :(

Lekker man.. gains gaan nog altijd goed zo te zien

Mwah.

Als ik een tip mag geven als bescheiden meevolger van dit logje.( ik weet niet of je dit al gebruikt hebt dus misschien ken je het al ) Ik heb onlangs een lacrossebal ( 3 euro ) aangeschaft en gebruik hem nu om op te warmen. Doe ongeveer 5min aan oefeningen hiermee ( welke kan ik geven als je geinteresseert bent ) en je wordt echt een pak flexibeler. Anke dorsiflexion, hamstring flexibility, heup flexibility allemaal verhoogt. Ik gebruik het ook op rustdagen. Het helpt echt goed bij squatten.

Mooi dat het jou goed bevalt!
Zelf heb ik eigenlijk nergens last van *ff afkloppen*, op mijn enkel na als gevolg van het ongeval. Daar moet ik gewoon tijd en aandacht aan besteden en daar heb ik niet altijd zin/tijd voor. Bovendien is het de ene keer een stuk erger dan de andere keer.
 
Maatje 46 hoor :(



Mwah.



Mooi dat het jou goed bevalt!
Zelf heb ik eigenlijk nergens last van *ff afkloppen*, op mijn enkel na als gevolg van het ongeval. Daar moet ik gewoon tijd en aandacht aan besteden en daar heb ik niet altijd zin/tijd voor. Bovendien is het de ene keer een stuk erger dan de andere keer.
Ooh ik wist niet dat je een ongeval hebt gehad?
 
Niet? Ben even weg geweest..
 
Ooh ik wist niet dat je een ongeval hebt gehad?

Dan lees je hier nog niet zo lang mee begrijp ik! Twee zelfs trouwens :P

Niet? Ben even weg geweest..

We zijn nooit tevreden he!
Ik heb uiteraard wel wat gains gemaakt, maar ben nog steeds niet echt blij met het resultaat. Al moet ik wel zeggen dat m'n UB en LB een stuk beter in balans komen. De tijden van APT zijn inmiddels wel voorbij gelukkig. haha!
Ik wil nu alleen heel graag sterker worden en daarmee natuurlijk lekker massa pakken.
 
Lijkt wel of je inmiddels een aardig buikje hebt gekweekt, of komt het door je uitvoering?
 
Lijkt wel of je inmiddels een aardig buikje hebt gekweekt, of komt het door je uitvoering?

Hoogstens een foodbaby? :D

Zonder gein is het opzich een goed teken dat je dit zegt! Dat betekent namelijk dat het met het bracen in principe goed zit nu.
 
Back
Naar boven