MuscleMeat

Basement Home Gym (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

VRE

Novice
Lid geworden
5 jun 2018
Berichten
7
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
81kg
Binnenkort wil ik mijn kleine kelder ombouwen tot een mini Home Gym. Afmetingen van de kelder zijn minimaal maar ik probeer er het beste van te maken:
L: 3,72
B: 2,67m
H: 2,10m

Ik ben best wel een aantal jaren aan het trainen, maar kan nog wel wat progressie boeken. Ik vind veiligheid het belangrijkst, wil liefst gewoon nieuwe producten en heb er best wel wat budget voor over. Nu heb ik afgelopen weken op dit forum beetje rond gekeken en ook op andere fora en websites. Ik heb nu de volgende producten samengesteld, en ben zeer benieuwd naar jullie mening:

Rack: Dit is mijn grootste twijfelpunt. Ik zou het liefst een Power Rack willen hebben, maar dan is direct de hele kelder gevuld. Daarnaast zijn vrijwel alle Racks hoger dan 2,10m. Enige wat een optie zou kunnen zijn is de Body Solid GPR378, maar nogmaals dan is direct mijn kelder gevuld. Mijn oog is nu gevallen op de Fortex Squad Rack. Misschien iets minder veilig dan een power rack, maar een goed betrouwbaar alternatief. Enige wat ik er niet op kan doen is Pull Ups, maar daar vind ik wel een oplossing voor. Iemand nog andere ideeën?

Dumbells: Mijn ander grote twijfelpunt: Moet ik een set kopen van 2-20 Kg, waarvan ik 2-10kg waarschijnlijk weinig ga gebruiken? Sets van 10-30 zijn er bijna niet... Wat zouden jullie hier aanraden? Ik zou wel graag een set met een rack willen hebben om zodoende niet iedere keer de schijven te moeten wisselen.

Bench: Barbarian Multi Bench. Zoek een bankje die ook kan declinen. Volgens mij is dit gewoon een goede bench waar ik komende jaren wel op vooruit kan. Zat ook te denken aan de Body-Solid GFID-31, maar voorkeur gaat uit naar de Barbarian.

Halter + gewichten: Olympische halterset 140kg ATX Rubber. Gelijk een goede set om mee te beginnen

Overige apparaten:
- Barbarian Wall Pulley: Neemt heel weinig ruimte in beslag
- Barbarian Dip Bars & Barbarian Professional Chin-Up Bar, kan ik toch nog mijn Dips en Pull-Ups doen met apparaten die niet in de weg staan.

Ik weet dat ik er hier nog niet mee ben. Er komen nog heel veel dingen meer bij kijken, maar dit zijn de eerste, belangrijkste stappen. Vinden jullie dat er nog essentiële zaken ontbreken? Super tof als jullie input kunnen geven.

Fitness Seller jullie nog input?

Thanks alvast!
 
Het lijkt er op dat je het Fortex wall rack ook wel een paar cm kunt inkorten.
Fortex Folding Wall Rack

Zou je denken Steks? Door aan de onderkant of bovenkant stukje af te zagen?

Zou wel echt een goede oplossing zijn.... 1) het opvouwen van het rack spaart onwijs veel ruimte. 2) heb ik geen aparte ruimte nodig voor Chin-Up Bar en Dip Bar.

Thanks voor de tip!
 
Op de foto’s en bouwtekening kan ik niets zien waarom het niet zou kunnen.

Wat dumbbells betreft, fitness seller verkoopt een aantal type dumbbells ook los.
 
Zou je denken Steks? Door aan de onderkant of bovenkant stukje af te zagen?

Zou wel echt een goede oplossing zijn.... 1) het opvouwen van het rack spaart onwijs veel ruimte. 2) heb ik geen aparte ruimte nodig voor Chin-Up Bar en Dip Bar.

Thanks voor de tip!

Bovenkant lijkt me makkelijk te doen.

Optrekken op het fortex rack moet toch ook gaan.

Ik heb een setje verstelbare dumbbels. Duur maar veel praktischer dan vaste dumbbels als je een beperkte ruimte hebt. mijn gaan van 2kg ofzo tot 30 ofzo dankzij een uitbreiding.

Nadeel je kan er niet mee gooien. Verstellen gaat heel snel bij het model dat ik heb.
 
Laatst bewerkt:
30 mm dumbell bars ipv een set en 30 mm plates , heb zelf 3 setjes bars en ongeveer 100 kg aan schijfjes , een van de board sponsors : fitness seller heeft een redelijk asortiment aan bars en plates .Zijn natuurlijk ook andere leveranciers
 
Zoek eens op de barbarian dumbbells complete set.
Zijn verschillende keuzes in. Weliswaar in stappen van 2,5 kg.
2-20 kg
2-30 kg
2-40 kg
2-50 kg
 
Zoek eens op de barbarian dumbbells complete set.
Zijn verschillende keuzes in. Weliswaar in stappen van 2,5 kg.
2-20 kg
2-30 kg
2-40 kg
2-50 kg
_

Hi BG_1,
Dank voor he reactie. De Barbarian Dumbbells had ik indd ook gezien. Evenals de Hastings Dumbbels te bestellen bij Helisports. Maar dat gaat best wel snel flink in de prijs lopen. Zeker als je ook nog een rek wilt...
Maar zeker een mogelijkheid. Dank voor het meedenken!
Nog andere zaken die echt ontbreken?
Gr, Marc
 
30 mm dumbell bars ipv een set en 30 mm plates , heb zelf 3 setjes bars en ongeveer 100 kg aan schijfjes , een van de board sponsors : fitness seller heeft een redelijk asortiment aan bars en plates .Zijn natuurlijk ook andere leveranciers
Absoluut een goede optie Azerate! Ga ik zeker overwegen!
Heb je die gewoon los liggen of op een kleine rekje?
Nog andere dingen waar ik aan moet denken?
Gr, Marc
 
Bovenkant lijkt me makkelijk te doen.

Optrekken op het fortex rack moet toch ook gaan.

Ik heb een setje verstelbare dumbbels. Duur maar veel praktischer dan vaste dumbbels als je een beperkte ruimte hebt. mijn gaan van 2kg ofzo tot 30 ofzo dankzij een uitbreiding.

Nadeel je kan er niet mee gooien. Verstellen gaat heel snel bij het model dat ik heb.
Hi Johny Jordaan,
Dank voor je reactie. Ik zal dat nog wel eens navragen aan Fitness Seller wat betreft het optrekken. Dat zou namelijk ideaal zijn. Zie hiervoor echter helemaal geen bars. En wat betreft het zagen aan zo’n nieuw apparaat.. toch wat moeite mee... misschien kunnen ze hem bij Fitness Seller custome Made maken.:
Setje verstelbare Dumbbells zeker een mogelijkheid.
Jij nog andere aanraders? Tips?
 
Ik zou een bod uitbrengen voor 50% van de nieuwprijs.
 
Laatst bewerkt:
_

Hi BG_1,
Dank voor he reactie. De Barbarian Dumbbells had ik indd ook gezien. Evenals de Hastings Dumbbels te bestellen bij Helisports. Maar dat gaat best wel snel flink in de prijs lopen. Zeker als je ook nog een rek wilt...
Maar zeker een mogelijkheid. Dank voor het meedenken!
Nog andere zaken die echt ontbreken?
Gr, Marc
Zit bij die olympische set een barbell? Kan wel handig zijn voor de afwisseling. Verder is een hele powerstation natuurlijk fijn, maar neemt heel veel plaats in.
 
Hi GoldenEye 72,

Dank man, zeker interessant....
Wat zou een redelijke prijs zijn voor zo’n tweedehands set van een jaar oud?

Gr, Marc
Bekijk even voor jezelf of je die 20-30 echt nodig hebt momenteel. Een setje 5-20 is qua nieuwprijs slechts de helft. Ik vind afhankelijk vd gebruikssporen zelfs 70% nog een goede prijs. Misschien even polsen of hij er ook een rek bij heeft en een package deal bekomen?
 
Absoluut een goede optie Azerate! Ga ik zeker overwegen!
Heb je die gewoon los liggen of op een kleine rekje?
Nog andere dingen waar ik aan moet denken?
Gr, Marc
ik heb de schijfjes over een stalen as geschoven en die is op zijn beurt vastgelast aan een stuk staalplaat , een goeie bench evt verstelbaar . maybe een standaard 50 mm bar en wat plates ,vooral zaak om te kijken wat je nodig hebt voor je manier van trainen .
 
  • Like
Waarderingen: VRE
Bekijk even voor jezelf of je die 20-30 echt nodig hebt momenteel. Een setje 5-20 is qua nieuwprijs slechts de helft. Ik vind afhankelijk vd gebruikssporen zelfs 70% nog een goede prijs. Misschien even polsen of hij er ook een rek bij heeft en een package deal bekomen?

Hi BG_1,

Eens. Tot nu toe kom ik een heel eind met een set van 2-20, alleen hoop komende maanden wel wat progressie te maken en dan ga ik (met Dumbbell press) wel door de 20kg heen. Maar goed, dat zou ik dan ook gewoon met de barbell kunnen doen... ik denk ook meer: die 2-10 gebruik ik eigenlijk niet, waarom zou ik die dan aanschaffen? Denk dat ik gewoon een laag bod ga doen en dan zie we wel.

Goeie van die package!

Gr, Marc
 
In het begin heb je denk ik toch nog wel wat aan de 8kg en 10 kg set vooral met bv front raise of side raise schouderoefeningen.
 
Hi BG_1,

Eens. Tot nu toe kom ik een heel eind met een set van 2-20, alleen hoop komende maanden wel wat progressie te maken en dan ga ik (met Dumbbell press) wel door de 20kg heen. Maar goed, dat zou ik dan ook gewoon met de barbell kunnen doen... ik denk ook meer: die 2-10 gebruik ik eigenlijk niet, waarom zou ik die dan aanschaffen? Denk dat ik gewoon een laag bod ga doen en dan zie we wel.

Goeie van die package!

Gr, Marc
2-10 is zoals Golden zegt wel handig voor front raises etc. Maar denk ook aan kickbacks,... Achteraf kan je deze eventueel nog verkopen. Veel beginners zullen met die gewichten al een heel eind komen en ze graag van je over nemen.
De set die ik zei begint vanaf 5, dus dan heb je weinig verlies lijkt me. En nogmaals 500 euro betalen voor de gewichten tussen 20-30 vind ik wel echt veel. Kan je idd mss beter met de barbell doen. Wel zien dat je een goed rack hebt om je barbell op te plaatsen. Een andere optie is nog 2x losse dumbbells kopen met aanpasbare schijven om aan die hogere gewichten te kunnen.

Groetjes
Bjarne
 
Back
Naar boven