XXL Nutrition

Basic Fit verstelbare leg press

Bezoekers in dit topic

NigelEbelties

Novice
Lid geworden
3 mrt 2023
Berichten
4
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
75kg
Vetpercentage
13%
Ik ben op zoek naar een 45 graden leg press waarmee je de stoel kunt verstellen zodat ik mijn quadriceps beter kan trainen. Ik ben al bij 2 vestigingen geweest maar de stoel kon niet versteld worden. Ik woon in de stad Groningen dus als jullie een vestiging hebben in Groningen die zo'n leg press heeft hoor ik het graag.
 
Mag het alleen een Basic Fit zijn? Die heeft 5 vestigingen in Groningen...
En bedoel je met 'verstelbare stoel' dat je de rugleuning in hoogte kunt verstellen?
 
Leuning verstellen zal meer invloed hebben op de hamstring dan op de quads
 
Leuning verstellen zal meer invloed hebben op de hamstring dan op de quads
Ik vroeg het voor de zekerheid even, omdat ik nog nooit een 45 graden legpress heb gezien met een in hoogte verstelbare zitting. Normaal gesproken los je dat op door je voeten hoger of lager op het plateau te plaatsen toch?
 
Mag het alleen een Basic Fit zijn? Die heeft 5 vestigingen in Groningen...
En bedoel je met 'verstelbare stoel' dat je de rugleuning in hoogte kunt verstellen?
Ja het liefst Basic Fit, ik wil liever niet een 2e sportschool abonnement nemen. En ja Technogym heeft ook een 45 graden leg press waarmee je de rugleuning hoger en lager kan verstellen.
 
Leuning verstellen zal meer invloed hebben op de hamstring dan op de quads
De rugleuning van Technogym die je niet kunt verstellen zit altijd wat hoog en als ik probeer mn voeten laag te houden en heel diep ga om mn quads te trainen krijg ik geen adem omdat mijn knieën knel komen te zitten tegen mn borst. Als ik de leuning dus lager zet komen mn knieën ook niet strak tegen mn borst aan.
 
Ik vroeg het voor de zekerheid even, omdat ik nog nooit een 45 graden legpress heb gezien met een in hoogte verstelbare zitting. Normaal gesproken los je dat op door je voeten hoger of lager op het plateau te plaatsen toch?
Klopt, alleen als je dat zou doen met een hoge rugleuning kun je moeilijk ademhalen omdat je knieën je borst strak aantikken.
 
De rugleuning in graden verstellen is wat anders dan in hoogte.

9200000101939048_1.jpg
 
De rugleuning in graden verstellen is wat anders dan in hoogte.
Daarom vroeg ik ook door, wat hij nou precies bedoelde. Kennelijk dus een verstelbare rugleuning. Big Gym Groningen heeft een hele fijne van Matrix. Als ik daar de rugleuning zo vlak mogelijk zet kan ik heerlijk diep leg pressen. Maar daar wil je niet heen dus.
 
Ik vroeg het voor de zekerheid even, omdat ik nog nooit een 45 graden legpress heb gezien met een in hoogte verstelbare zitting. Normaal gesproken los je dat op door je voeten hoger of lager op het plateau te plaatsen toch?

Ik dacht dat je een verstelbare rugleuning bedoelde waarbij je de hoek van je leuning aan kan passen
 
Ik dacht dat je een verstelbare rugleuning bedoelde waarbij je de hoek van je leuning aan kan passen
Dat bedoelde ik ook! En de topicstarter ook volgens mij, als ik hem goed begrijp. Lekker verwarrend topic dit. :gek:
Bij een verstelbare zitting (waar TS het over had) denk ik eerder aan het deel waar je billen op rusten.
 
Back
Naar boven