Selecteer hier of je gepersonaliseerde (Opt-in) of niet-gepersonaliseerde (Opt-out) advertenties wilt zien.

Opt-in   Opt-out

Meer info

Basis-kort en bondig

Discussie in 'Voeding' gestart door spiertje16, 16 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Bezoekers aanwezig in Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

  1. spiertje16

    spiertje16 Monstrous Giant Topic Starter

    Berichten:
    10.644
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Ik heb erg vaak opgemerkt dat noobs die hier komen zich een wirwar moeten zoeken naar simpele info
    Dit lijdt vaak ook tot onnodige vragen, die meestal niet beantwoord worden
    Ik heb hier een post gevonden die beknopt alles zegt wat je moet weten

    Aankomen is zeker wel mogelijk..... maar...

    --------------------------------------------------------------------------------

    Eerst je calorie-inname verhogen met 500 calorieën per dag, verdeeld over 7-8 maaltijden. Probeer wel een beetje 'schoon' te eten. Ga ook niet direkt beginnen met 4000 calorieën, maar voer dit dagelijks op ,tot je aan de aan de gewenst calorien zit
    Je zult merken dat je na een paar weken steeds meer honger gaat krijgen en daardoor makkelijker kunt eten).

    Ook eiwit-shakes zijn aan te raden om je spieren te voeden voor de krachttrainingen.
    Een goede multivitamine-mineralen complex is ook aan te bevelen.

    Meer als drie a vier keer per week trainen zou ik zeker niet doen. Train kort en zwaar; ca. drie kwartier per training. Train alleen maar basis met losse gewichten (barbell en dumbbells). Train telkens je hele lichaam.
    Voor mij werkte dit in het verleden perfect: Benchpress (borst), deadlift (rug-hamstrings), squat (benen), lying French press (triceps), barbell curl (biceps).
    Verspil geen tijd aan kleinere spiergroepen (eventueel zou je zelfs de biceps weg kunnen laten). Train erg zwaar, gebruik gewichten waar je met veel moeite 6-8 of 8-10 herhalingen kan doen. Train netjes om de kans op blessures te verkleinen!

    Slaap erg veel (lichaam herstelt en groeit allleen tijdens slaap), minimaal 8 uur per dag, maar beter is 10 uur per dag.

    Gelegen aan je doelen kun je cardiotraining doen, omdat dit je conditie erg verbetert
    Drink erg veel water: 3-5 liter

    Met bovenstaande tips moet het wel mogelijk zijn, maar doorzettingsvermogen en discipline zijn ook wel heel belangrijke factoren. Als je er met de pet naar gooit, kun je je beter de tijd en moeite besparen (en het geld voor de supplementen!).


    Playtime is over! Time to work!!!


    En als aanvulling:

    Stap 1: Lees de stickies allemaal door. Probeer zoveel mogelijk te lezen!!!!!!
    Stap 2: Gebruik de searchfunctie als iets niet duidelijk is, of je er meer over wilt weten.
    Stap 3: Kijk goede bulkschema's van anderen door.
    Stap 4: Stel een eigen schema op.
    Stap 4.1: Bereken je onderhoud (lees wederom de stickies door of gebruik de search)
    Stap 4.2: Ga 500 kcal boven je onderhoud zitten (bouw dit gedurende een aantal dagen/weken op --> afhankelijk van op hoeveel kcal je nu zit)
    Stap 4.3: Zoek uit welke E/K/V-verhouding je wilt aanhouden.
    Stap 4.4: Verdeel de kcal gelijkmatig rondom 5-7 maaltijden.
    Stap 4.5: Gebruik hoofdzakelijk 'schone' voedingsmiddelen.
    Stap 5: Post je schema.
    Stap 6: Leer van de kritieken die je mogelijk erop krijgt.


    Nou mods wat dachten jullie ervan? Sticky?
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2006
  2. Arminius

    Arminius Il Capitano Elite Member

    Berichten:
    42.410
    Leuk Bevonden:
    10.454
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    47.863
    Leuk dat je dit geschreven hebt.

    Maareuh hier en daar is het toch wat ... :rolleyes: Creatine & Cardioverhaal.
     
  3. spiertje16

    spiertje16 Monstrous Giant Topic Starter

    Berichten:
    10.644
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0

    Nee, nee ik heb het niet geschreven
    Eerder gejat :o
    O, sorry dan zal ik toch wel dat even moet editen
    Trouwens, dit is voor bulkers he? Dan is het inderdaad de bedoeling zo weinig mogelijk cardio te doen
     
  4. Papi Chulo

    Papi Chulo Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    1.392
    Leuk Bevonden:
    4
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    van mij krijg je karma, hopelijk scheelt dit wat dubbele posts van beginners!
     
  5. Jonko

    Jonko Colossal Veteran

    Berichten:
    13.865
    Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    hou je nog tegoed dus :)

    ook wat cutting antwoorden erbij zetten of wat basis info en er zijn nog minder beginnersvragen denk ik :)

    :thumbup:
     
  6. Big-T

    Big-T Administrator Admin Founder - R.I.P.

    Berichten:
    55.978
    Leuk Bevonden:
    3.219
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    4
    @Spiertje: nieuwe sticky's moeten originele, zelfgeschreven content bevatten.
     
  7. Brutez

    Brutez Huge Freak

    Berichten:
    7.363
    Leuk Bevonden:
    60
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Opzich leuk geschrven alleen ben ik het met veel dingen niet eens. De twee belangrijkste zijn:

    "Als aanvulling op je normale eten moet je zeker gebruik gaan maken van weightgainers." Vind juist dat je geen gebruik moet maken van WG, vast voedsel gaat boven alles.

    "Doe niet te veel aan cardiotraining, omdat dit teveel calorieën verbrandt. Sterker nog, doe naast je krachttraining zo weinig mogelijk."
    Zou altijd, bulk en cut, cardio doen. Komt je alleen maar ten goede.
     
  8. Big-T

    Big-T Administrator Admin Founder - R.I.P.

    Berichten:
    55.978
    Leuk Bevonden:
    3.219
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    4
    Ja cardio verbeterd je conditie en laat je dus toe om harder te trainen (vooral bij compound oefeningen) goed opgemerkt!
     
  9. spiertje16

    spiertje16 Monstrous Giant Topic Starter

    Berichten:
    10.644
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Waarom, de sticky's horen toch behulpzaam te zijn
    Als ik al die andere stickys zie in dit sectie is het voor een beginner echt faking onduidelijk
    En als ik gezegd had dat ik het geschreven ipv van een vriend had was er wel een sticky van gemaakt?
    Dat vind ik echt onzin
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2006
  10. mass_builder

    mass_builder Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    3.944
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    leuke korte basis spiertje!
     
  11. spiertje16

    spiertje16 Monstrous Giant Topic Starter

    Berichten:
    10.644
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Ja jammer dat er helemaal geen aandacht aan wordt besteed alleen omdat ik zei dat een vriend het geschreven heeft :rolleyes:
    Zit er dik in dat dit topic doodbloedt
     
  12. Jonko

    Jonko Colossal Veteran

    Berichten:
    13.865
    Leuk Bevonden:
    2
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    voeg anders zelf nog meer info toe, dan is het toch te stickyen? :)
     
  13. wervisser

    wervisser Dutch Bodybuilder

    Berichten:
    392
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Keeping it alive baby.... vind het een goeie thnx
     
  14. spiertje16

    spiertje16 Monstrous Giant Topic Starter

    Berichten:
    10.644
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
  15. builderB

    builderB Colossal Veteran

    Berichten:
    13.874
    Leuk Bevonden:
    99
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    7-8 of 5-7 maaltijden?

    wat is schoon voedsel? (ff uitleggen dus)

    en waar is het advies: LEES VEEL?
     
  16. spiertje16

    spiertje16 Monstrous Giant Topic Starter

    Berichten:
    10.644
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Stap 1: Lees de stickies allemaal door.
    Zal het wel effe benadrukken
    Goeie toevoeging van die verschillende soorten maaltijden, ik zet het er wel in
     
  17. prophet-

    prophet- Advanced Bodybuilder

    Berichten:
    1.345
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Vind het wel erg beknopt en alles staat al in de stickies hier op dbb.
    Voegt weinig toe tbh.
     
  18. mass_builder

    mass_builder Ripped Bodybuilder

    Berichten:
    3.944
    Leuk Bevonden:
    1
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    gozer het is goed, maar idd te beknopt. Echte noobs zullen vraagtekens zetten
     
  19. spiertje16

    spiertje16 Monstrous Giant Topic Starter

    Berichten:
    10.644
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    Dat kan dan wel zo zijn, maar die echte noobs zullen hoe dan ook ongeacht vragen stellen
    Voor de mensen die een beetje verstand hebben zal dit een hele goeie inleiding zijn aangezien ik toen ik hier zelf kwam ook verschrikkelijk veel moest lezen en vragen stelde tot irritatie van sommige hier
    Ik had er zeker veel aan gehad als ik zo een basis stukje zou hebben
     
  20. Venetian

    Venetian Dutch Bodybuilder

    Berichten:
    553
    Leuk Bevonden:
    0
    Geslacht:
    Man
    Karma:
    0
    je hele lichaam trainen? bedoel je dan in één dag?
    Normaal is het de bedoeling dat ook noobs één spiergroep of twee per dag trainen ..
    idd je neemt best 1 of 2 dagen rust. Dus 5/7 zoals ik ;) de noob ;)
    Fretten doe je beter goed idd maar noobs kijk nog niet teveel naar 'de freaks' die hier afkomen met een goed doordachte voedingsschema's. Dit hou je int begin nooit vol.. hierin moet je groeien.
    Eet gewoon meer int begin & derna via opzoekwerk evolueer je tot een vast trainingschema & eventueel een goed voedingsschema
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

  1. Deze website gebruikt cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring aan te passen en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie