AndroidHealthClinic

Basis oefeningen krachttraining (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jayson

Cool Novice
Lid geworden
15 sep 2020
Berichten
94
Waardering
25
Lengte
1m68
Beste allemaal ik heb eindelijk een oplossing gevonden waar ik kan trainen met fitness apparaten namelijk bij een goede kennis van me alleen hij heeft niet alle apparaten die je maar kan bedenken dus hou ik het met de oefeningen een beetje basic, ik wil een fullbody doen 3 keer per week maar nu heb ik de vraag of dit goede oefeningen zijn.

De oefeningen:
1. Bench press
2. Lat pulldown
3. Incline dumbell chest press
4. Dumbell row
5. Shoulder press
6. Side raises
En als afsluiter een paar isolatie oefeningen 2 voor bicep en 2 voor tricep natuurlijk.
 
Beste allemaal ik heb eindelijk een oplossing gevonden waar ik kan trainen met fitness apparaten namelijk bij een goede kennis van me alleen hij heeft niet alle apparaten die je maar kan bedenken dus hou ik het met de oefeningen een beetje basic, ik wil een fullbody doen 3 keer per week maar nu heb ik de vraag of dit goede oefeningen zijn.

De oefeningen:
1. Bench press
2. Lat pulldown
3. Incline dumbell chest press
4. Dumbell row
5. Shoulder press
6. Side raises
En als afsluiter een paar isolatie oefeningen 2 voor bicep en 2 voor tricep natuurlijk.
Prima oefeningen, maar geen fullbody. Kan je niet iets van squat/leg press erbij doen? Eventueel nog wat deadlifts ofzo.
In ieder geval beter dan enkele weken niet kunnen trainen.
 
Ja sorry was mijn fout ik train express geen benen vanwege de vechtsport training die ik buiten doe daar train ik al genoeg benen. Maar als je benen weg denkt is het dan wel een goed schema
 
Ja sorry was mijn fout ik train express geen benen vanwege de vechtsport training die ik buiten doe daar train ik al genoeg benen. Maar als je benen weg denkt is het dan wel een goed schema
Geen slechte UB training voor de mogelijkheden die er nu zijn (afhankelijk van de sets, reps, gebruikte gewichten). Ik denk voor de rest dat het je vechtsport ook ten goede komt als je iets van benen trainen doet, mja, dat is je eigen keuze natuurlijk.
 
Thanks voor de reactie en de tip(daar ben ik het mee eens wat je zegt over benen), is trouwens niet mijn standaard schema dit hoor is alleen tijdelijk nu even vanwege de sluiting van de sportscholen
 
Mijn suggesties:
1. Reardelt toevoegen;
2. Benen toevoegen of laten zien wat je doet met vechtsporttraining dat volledig weglaten rechtvaardigd, je zou bv om de training benen kunnen overwegen ipv armen;
3. Chin ups en Pull ups;
4. Core.

Succes!
 
Ja sorry was mijn fout ik train express geen benen vanwege de vechtsport training die ik buiten doe daar train ik al genoeg benen. Maar als je benen weg denkt is het dan wel een goed schema
Met deze logica is het ook onzin om je bovenlichaam te gaan trainen, want dat doe je nog meer.
 
Als ik het als een UB zie dan vind ik er te veel werk voor de voorkant schoudergordel inzitten tov de achterkant. Ik zou dus zeggen verruil 1 van je presses voor een rug/achterkantschouder oefening.

Doe je buiten dit ook buik en onderrug werk?
 
Ja buiten doe ik inderdaad buik en onderrug trainen ja.
 
Ik doe namelijk ook de seated row als extra rug oefening daar pak ik ook nog eens de achterkant van me schouder mee
 
Beste allemaal ik heb eindelijk een oplossing gevonden waar ik kan trainen met fitness apparaten namelijk bij een goede kennis van me alleen hij heeft niet alle apparaten die je maar kan bedenken dus hou ik het met de oefeningen een beetje basic, ik wil een fullbody doen 3 keer per week maar nu heb ik de vraag of dit goede oefeningen zijn.

De oefeningen:
1. Bench press
2. Lat pulldown
3. Incline dumbell chest press
4. Dumbell row
5. Shoulder press
6. Side raises
En als afsluiter een paar isolatie oefeningen 2 voor bicep en 2 voor tricep natuurlijk.
Als je fullbody wil trainen, raad ik je de volgende oefeningen aan (max 3 worksets, max 5 reps, niet tot failure!).

1. Back squats
2. Bench press
3. Deadlifts
4. Barbell row
5. Clean & press/military press
6. Pull ups
7. Curls/extensions (optioneel)
8. Incline situps (optioneel)

Er zijn genoeg programma's voorhanden om progressie in deze oefeningen te maken (starting strength bijv.)
 
Ga je benen trainen, anders is het gewoon een waardeloos schema.
 
Wat burpees vervolledigen met squat voor explosiviteit, of wat walking lunges toevoegen zou geen kwaad kunnen. Kan je ook gewoon met bodyweight doen. + dan krijg je in 1 keer ook wat cardio erbij.
Dit kan wel wat voordelen opleveren in het kader van je vechtsport geloof ik.

Simpele alternatieven zijn er altijd als je niet graag de zware push/pulls doet voor benen.
 
Back
Naar boven