Fitness Seller

Basis schema check

Bezoekers in dit topic

rbn87

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
18 dec 2018
Berichten
1.240
Waardering
1.684
Lengte
1m75
Massa
73kg
Vetpercentage
15%
Hi allemaal,

Ik ben druk bezig met het maken van een nieuw voedingsschema nadat ik 3 maanden terug weer de draag heb opgepakt. Mijn onderhoud is om en nabij de 2600 kcal, mijn doel is sterker worden en iets meer spiermassa aanzetten.

Ik heb hierbij een schema gemaakt met als richtlijn 2700 kcal. Omdat dit mijn eerste serieuze voedingsschema is in lange tijd, wil ik dit gebruiken als startpunt om te meten wat er met mijn gewicht gebeurt als ik een klein overschot aan calorieën eet. Het is een clean voedingsschema.

De verdeling in macro's is als volgt:

Koolhydraten: 231 gram
Eiwit:194 gram
Vet: 104 gram

Mijn vraag is: Zouden jullie deze verhouding aanhouden, of zit ik te hoog in eiwitten/vetten en zou ik in verhouding iets meer koolhydraten moeten eten?
 
https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/
Hier staat wat meer info over macro's en verdeling.
Je eiwitten zijn prima. Je hebt genoeg aan 160-200 gram. 2-2,5 gram per kg BW.
Vetten wordt vaak geadviseerd minimaal 1 gr per kg BW maar hoger kan prima. Zolang het in je schema past qua kcal.
Totaal macro's zegt overigens nog niet heel veel... je kan dat ook halen met junk zeg maar. ;)
maar een goede beoordeling is beter te geven als je je volledige schema post. Dus ook wat je eet en hoeveel en wat de macro's zijn.

Met een verschil van 100 kcal op je onderhoud zal je waarschijnlijk niet veel merken.
De voedingswaardes op producten zijn ook nooit exact.

Cleanbulk kan prima op zo een 250 kcal overschot. Maar probeer het gewoon. Kom je niet aan dan hoog je weer wat op.
 
Thanks voor je reactie en de link!
Ik heb het bestandje in de bijlage toegevoegd. Hier staat in wat ik eet. Soms zal dit ook worden afgewisseld met andere recepten.
Op maandag tot donderdag blijft dit gelijk. In het weekend zal het iets veranderen, maar qua verhouding en verdeling wil ik het gelijk houden.
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 70
Ik zou het gewoon proberen en zien wat het doet.
Kijk eens naar de excel in de link die ik stuurde. Kan je veel aan hebben.. rekent alles door voor je als je je producten in hoeveelheden invult. ;)
 
Ik zou het gewoon proberen en zien wat het doet.
Kijk eens naar de excel in de link die ik stuurde. Kan je veel aan hebben.. rekent alles door voor je als je je producten in hoeveelheden invult. ;)

Ideaal. Thanks :)
 
Back
Naar boven