Fitness Seller

basis schema voor starter 3 x per week

Bezoekers in dit topic

Noobsy

Cool Novice
Lid geworden
31 jul 2022
Berichten
41
Waardering
21
Lengte
1m88
Massa
93kg
Ben wat info aan het lezen en video's aan het kijken en heb een schema voor 3 x in de week gemaakt. Nu train ik alleen via fitness apparatuur en dit zonder schema.

1. Squats 5 X 5
2. bench press 3 X 8
3. barbell row 3 X 8
4. romanian deadlift 3 X 8
5. barbell curl 3 X 8

Kan iemand dit bekijken en tips geven over wat te veranderen indien nodig?
 
ok, maar ga je dit dan 3x per week doen, of ga je nog een verdeling maken van de oefeningen over die dagen?
dit is een mooi lijstje van oefeningen met sets x reps, maar nog geen schema toch?
 
Zou 2 trainingen afwisselen; squat / deadlift, bench / overhead press, row / pullup
 
Ben wat info aan het lezen en video's aan het kijken en heb een schema voor 3 x in de week gemaakt. Nu train ik alleen via fitness apparatuur en dit zonder schema.

1. Squats 5 X 5
2. bench press 3 X 8
3. barbell row 3 X 8
4. romanian deadlift 3 X 8
5. barbell curl 3 X 8

Kan iemand dit bekijken en tips geven over wat te veranderen indien nodig?
Dude daar zijn de stickies voor. Keuze beginner is meestal drie dagen fullbody (5x5, starting strength, greyskull) of vier dagen ub/lb. Goed eten en rusten dan ben je de eerste maanden wel zoet en zul je al flink wat massa/kracht en kennis winnen. Stel ahv de stickies een concreet schema op, zowel qua voeding als training (voeding is minstens even belangrijk als training). Post het hier en je krijgt alle hulp die je nodig hebt. Good luck!

Je gekozen oefeningen zijn prima btw, gaat goed komen!
 
ok, maar ga je dit dan 3x per week doen, of ga je nog een verdeling maken van de oefeningen over die dagen?
dit is een mooi lijstje van oefeningen met sets x reps, maar nog geen schema toch?
Het idee is om dit schema 3 keer per week te doen ja. Is dit een slecht idee denk je? Ook heb ik het gewicht weg gelaten omdat ik nog niet wat weet mijn starterspunt is.
 
Dude daar zijn de stickies voor. Keuze beginner is meestal drie dagen fullbody (5x5, starting strength, greyskull) of vier dagen ub/lb. Goed eten en rusten dan ben je de eerste maanden wel zoet en zul je al flink wat massa/kracht en kennis winnen. Stel ahv de stickies een concreet schema op, zowel qua voeding als training (voeding is minstens even belangrijk als training). Post het hier en je krijgt alle hulp die je nodig hebt. Good luck!

Je gekozen oefeningen zijn prima btw, gaat goed komen!
StrongLifts 5x5 Week 1
MondayWednesdayFriday
Squat 5x5Squat 5x5Squat 5x5
Overhead Press 5x5Bench Press 5x5Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5Barbell Row 5x5Deadlift 1x5

Even de stickie ingedoken en stronglifts heeft zelfs een app om mijn voortgang bij te houden. Thx, deze is heel makkelijk te volgen. Ga dit dan maar proberen. Het enige wat ik vreemd vind is dat het erg weinig lijkt. Als ik het schema zie lijk ik al binnen 15/30 min klaar te zijn met mijn oefeningen.
En een voedingschema is een work in progress, heb het basis excel sheet gedownload en ga deze week alles wat ik eet noteren en dan dagelijks of alles op zondag invoeren zodat ik ook echt weet wat ik moet aanpassen.
 
Het idee is om dit schema 3 keer per week te doen ja. Is dit een slecht idee denk je? Ook heb ik het gewicht weg gelaten omdat ik nog niet wat weet mijn starterspunt is.
ja dat is een slecht idee......

maar het is al opgelost zie ik, als je stronglifts 5x5 gaat doen en je echt een beginner bent, en dus op de aanbevolen gewichten gaat starten, dan maak je de gains van je leven :thumbup:
in het begin lijkt het erg weinig, maar dat is bedoelt om eerst de lifts qua beweging goed te leren beheersen, als je het echt een tijdje vol houd heb je echt je handjes vol aan dit schema, geloof dat maar.
in het begin kan je nog wat chin-ups en bicep/tricep werk of abs toevoegen.
succes
 
StrongLifts 5x5 Week 1
MondayWednesdayFriday
Squat 5x5Squat 5x5Squat 5x5
Overhead Press 5x5Bench Press 5x5Overhead Press 5x5
Deadlift 1x5Barbell Row 5x5Deadlift 1x5

Even de stickie ingedoken en stronglifts heeft zelfs een app om mijn voortgang bij te houden. Thx, deze is heel makkelijk te volgen. Ga dit dan maar proberen. Het enige wat ik vreemd vind is dat het erg weinig lijkt. Als ik het schema zie lijk ik al binnen 15/30 min klaar te zijn met mijn oefeningen.
En een voedingschema is een work in progress, heb het basis excel sheet gedownload en ga deze week alles wat ik eet noteren en dan dagelijks of alles op zondag invoeren zodat ik ook echt weet wat ik moet aanpassen.
Hoe ga je dag doen met squatten en flexibiliteit?

Een week geleden in een ander topic lukte dat nog niet.

Succes!
 
Back
Naar boven