XXL Nutrition

Comeback for glory! V2

Bezoekers in dit topic

Van de deadlift!
 
Hallo.

91.6 kilogrommers.


Squats

180x1
190x1 meh.
160x3
160x3
160x3
160x10 PR boh.


Leg extensions.
Savickas press (18 reps ga ik niet meer breken)
Overhead press
Bicep curls
Side raises
 
Hakken komen wel wat los van de grond en je lijkt wat naar voren te kantelen in je lift. Geen last van?
 
Hakken komen wel wat los van de grond en je lijkt wat naar voren te kantelen in je lift. Geen last van?


Ja heb ik vaker last van.

Wel langzaam wat minder, vroeger was het erger.

Ik heb dus laatst hogere schoenen gekocht met de hoop dat dat misschien beter zou zijn maar het was alleen maar erger.
 
Ja heb ik vaker last van.

Wel langzaam wat minder, vroeger was het erger.

Ik heb dus laatst hogere schoenen gekocht met de hoop dat dat misschien beter zou zijn maar het was alleen maar erger.
Wat ik vooral mis is de spanning. Net voordat je de rep doet nog even lucht pakken in je buik en 360 graden uitduwen en dan als je bovenin bent pas uitademen. Mogelijk ook eens wat front Squats doen zodat elk techniek foutje meteen wordt afgestraft of paused squats kan ook.
 
Wat ik vooral mis is de spanning. Net voordat je de rep doet nog even lucht pakken in je buik en 360 graden uitduwen en dan als je bovenin bent pas uitademen. Mogelijk ook eens wat front Squats doen zodat elk techniek foutje meteen wordt afgestraft of paused squats kan ook.


Viel me ook meteen op ja, dat is iets waar ik de volgende keer zeker op ga letten.

Paused en front squats vinden mijn patella niet echt leuk.
 
Viel me ook meteen op ja, dat is iets waar ik de volgende keer zeker op ga letten.

Paused en front squats vinden mijn patella niet echt leuk.
Het probleem is als je hak los komt dat de load dan naar voren schiet en dus vooral naar je knieën wat dus zorgt voor meer kniepijn. Je zou dan ook nog tempo squats (lekker doodgaan) kunnen doen, dan voel je wel als je gaat shiften, maar als je vaker last heb van je tendinitis dan zie ik wel in dit filmpje de oorzaak.
 
Het probleem is als je hak los komt dat de load dan naar voren schiet en dus vooral naar je knieën wat dus zorgt voor meer kniepijn. Je zou dan ook nog tempo squats (lekker doodgaan) kunnen doen, dan voel je wel als je gaat shiften, maar als je vaker last heb van je tendinitis dan zie ik wel in dit filmpje de oorzaak.

Was precies wat ik in m'n hoofd had maar te lui voor was om te reageren :emo:
 
92.2 KG

Het probleem is als je hak los komt dat de load dan naar voren schiet en dus vooral naar je knieën wat dus zorgt voor meer kniepijn. Je zou dan ook nog tempo squats (lekker doodgaan) kunnen doen, dan voel je wel als je gaat shiften, maar als je vaker last heb van je tendinitis dan zie ik wel in dit filmpje de oorzaak.

Ja zit wat in, tempo squats zijn wel een optie.

De oorzaak lag ergens anders, maar het zal het waarschijnlijk niet beter maken.

Ik vraag me wel af wat kwa schoenen het beste zou zijn in mijn situatie.


Was precies wat ik in m'n hoofd had maar te lui voor was om te reageren :emo:

Te lui

:(
 
als ik een tijdje vaak naar voren kom tijdens het squatten gaat mijn pattellapees ook weer kut doen, bij mij was gewicht op mijn hielen houden echt de oplossing



dit

En hoe zorg je er voor dat je ook dat gewicht op de hielen kan houden?
 
Hallotjes individuelen.

Vandaag 91.9kg.

Deadlift

180x1
220x1
250x1 nice, beter dan 247.5 de vorige keer.

Nice ook omdat ik de laatste squat sessie nog best voelde eigenlijk.

220x3
220x3
220x5 PCPR ja dit was wel een RPE 10...

Pulldown
Hip extensions
Bicep curls.

Omdat Sanca Saxon te lui is om insta te kijken.

 
91.1kg

T&G bench cuz we can

100x4
120x2
130x1
140x1 soepeltjes.
130x3 PCPR

Paused bench

112.5x5
112.5x5
112.5x5
112.5x5 heavy
112.5x5 heavy

Chest press
Face pulls
Pushdown
Side raises.
 
En hoe zorg je er voor dat je ook dat gewicht op de hielen kan houden?
Gecontroleerd zakken, ongeveer het tegenovergestelde van wat je nu doet dus :p als het er eenmaal goed inzit kun je wel weer proberen wat sneller te zakken i guess. Evt enkelmobiliteit?
 
jij ook.
Gecontroleerd zakken, ongeveer het tegenovergestelde van wat je nu doet dus :p als het er eenmaal goed inzit kun je wel weer proberen wat sneller te zakken i guess. Evt enkelmobiliteit?

vandaag maar beetje gedaan.


squats.

rustig zakken en focus op gewicht op de hielen.

160x1
180x1
192.5x1 mja, wel prima, technisch iig beter maar voelde wel zwaarder door het zakken.
162.5x3
162.5x3
162.5x3
162.5x3
162.5x3 merk wel dat het op deze manier redelijk wat zwaarder is, maar zag er wel beter uit.

split squats in smith machine.

lege stang x 8
lege stang x 10
10kg per kant x 8
10kg per kant x 8

rustig begonnen met deze omdat al flink voelde, blessure gevoeligheid ect ect.

leg extensions
arm pomping

kreeg compliment van basic fit meisje dat ik dikke onderarmen had :D
 
Back
Naar boven